Sari direct la conținut

Dacă sunt de bună credință de ce nimeni nu a făcut nimic? Ipotezele unui specialist online pe tema campaniei pe care PNL a finanțat-o pe TikTok

HotNews.ro
Dacă sunt de bună credință de ce nimeni nu a făcut nimic? Ipotezele unui specialist online pe tema campaniei pe care PNL a finanțat-o pe TikTok
Antreprenorul digital Dragoș Stanca. Inquam Photos / George Călin

Antreprenorul digital Dragoș Stanca susține că, în opinia sa, rămân niște întrebări nelămurite după investigația Snoop.

Prima temă după dezvăluirile din Snoop este, crede Dragoș Stanca, de ce agenția și PNL au tăcut. ”Dacǎ nu are nici o implicare în asta și e doar o victimă, de ce nimeni din PNL nu a avut o reacție fermă, public?”, întreabă Stanca.

El adaugă că PNL nu a reacționat “nici când au apărut primele semnale că e folosită campania lor pentru alt candidat și nici când, de la nivel înalt (via servicii de informații + CSAT), a fost semnalată campania asta ca un motiv serios al ascensiunii lui CG?!”.

În opinia lui Dragoș Stanca, campania de pe Tik Tok a fost “gândită pentru scriitorul-general-candidat Ciucă, doar că ideea agenției de comunicare a fost deturnată pe drum”. 

“Pe TikTok, probabil boții și trolii au fost instruiți să răspundă automat hashtagului plătit de PNL via agenție cu menționarea lui Georgescu (generând astfel senzația că e campania acestuia, nu a lui Ciucă)”.

“Văzând asta, chiar și unii influenceri din campanie au confirmat, comentând despre cine e vorba – contribuind astfel la impresia că e vorba de Georgescu (chiar dacǎ nu pt el o fi fost, de fapt)”, a adăugat el. 

Dragoș Stanga spune că rǎmân nelămurite două întrebări importante:

“Cine a deturnat campania / modificat hashtagul: agenția de comunicare (care neagă oficial), cineva din echipa PNL, cei de la FameUp sau nimeni – doar trolii și boții lui CG & friends, care și-au bătut joc de toată lumea?” se întreabă Stanca.

Antreprenorul digital că, deși deocamdată nu există răspuns la aceste întrebări, “toate cheltuielile făcute în campaniile electorale (si în afara lor) de partide în domeniul comunicării / propagandei trebuie transparentizate” și că “avem nevoie de legislație care să le interzică total partidelor să mai finanțeze campanii de comunicare neasumate din bani publici”.

INTERVIURILE HotNews.ro