Sari direct la conținut

Dacia Bigster, cel mai nou model al mărcii, ajunge în primăvară la primii clienți: „Bigster nu este doar un Duster mai mare. Aducem lucruri pe care Dacia nu le-a mai avut pe mașini”

HotNews.ro
Dacia Bigster, cel mai nou model al mărcii, ajunge în primăvară la primii clienți: „Bigster nu este doar un Duster mai mare. Aducem lucruri pe care Dacia nu le-a mai avut pe mașini”
Dacia Bigster (foto Menigault Bernard / Alamy / Profimedia)

Dacia produce la Mioveni și modelul Bigster, SUV de segment C care, în versiunile cu maxime dotări, trece de 30.000 de euro. Două treimi dintre cei care au comandat mașina au optat pentru full-hibrid și aproape toți au ales echiparea de top, spun oficialii Dacia. De ce este Bigster mai complicat de produs la uzină? De unde ar putea veni clienții?

Dacia Bigster ajunge la primii clienți în aprilie

Prețurile Dacia Bigster sunt cuprinse, în funcție de motorizare și dotări, între 23.000 de euro și 29.500 euro (TVA inclus), iar cu maxime dotări prețul trece de 32.000 de euro.

Oficialii Dacia spun că peste 60% dintre comenzile pentru Bigster în România au fost pentru versiunea full-hibrid și acest lucru confirmă o tendință în gama Dacia, unde tot mai mulți clienți aleg versiunile hibride: la Jogger 15% au optat pentru varianta hibridă, la noul Duster ponderea hibridului a ajuns la 30%, iar la Bigster se poate observa o pondere dublă.

Ce se întâmplă cu producția Bigster la Mioveni? Producția a început de ceva timp, nu este încă la un nivel foarte mare, dar va crește rapid, iar comenzile au fost deschise la mijloc de ianuarie.

94% dintre cei care au comandat Bigster au ales echiparea de top, spun oficialii Dacia. Spre comparație, la noul Duster, ponderea celor care au ales echipările de top era de 75%. La echipările de top, costul mașinii este în jurul a 30.000 de euro.

Cel mai complex model din istoria Dacia

Bigster va readuce uzina Dacia spre o producție anuală de 350.000, după ce anul trecut a fost de 309.000.

„Producția Bigster este cea mai complexă de la cap la coadă, chiar și dacă ne referim la un lucru simplu cum ar fi vopsirea, care durează mai mult. Putem să creștem capacitatea uzinei cu 5-10% față de unde suntem acum, asta dacă merge bine aprovizionarea și dacă totul este ok cu logistica”, a explicat într-o discuție cu presa, Mihai Bordeanu, managing director, Dacia Brand South Eastern Europe & Country Head România.

Bordeanu nu a dat estimări de vânzări pentru cel mai nou model Dacia: „așteptăm să vedem cum răspunde piața, acesta este examenul, iar Bigster este la început de examene”. Cele mai mari piețe pentru Bigster vor fi Germania, Franța, Spania și Italia.

Bigster va ajunge pe locul doi la volume de producție la Mioveni, după Duster, în timp ce producția Jogger și Sandero va fi transferată în Maroc și o parte din producția Duster va fi preluată de o uzină Renault din Turcia care va construi Duster și sub brandul Renault, pentru piețele unde marca Dacia nu se vinde.

„Nu va fi o competiție între Bigster și Duster, iar interesul clienților pentru Bigster în Europa este „major”, oamenii spun, iată, Dacia lansează o mașină mare, un SUV mare, hai să văd despre ce este vorba”, explică oficialul companiei.

Un Bigster „de cucerire”

Cu modele precum Jogger, Duster 3 și acum cu Bigster, Dacia atrage clienți noi, care până acum avuseseră doar mașini de la alte mărci, iar așteptările sunt ca Bigster să aibă forță mai mare „de cucerire” de noi clienți față de Duster, ceea ce înseamnă că ar putea fi atrași mulți clienți care vor cumpăra în premieră un model Dacia.

„Dorința noastră a fost să intrăm în segmentul C și să mutăm (către Dacia, n. r.) oameni care acum cinci-șase ani au dat aproximativ 30.000 de euro pe o mașină (de la altă marcă n. r.), iar dacă merg la acea marcă în showroom acum, vor vedea că mașina costă 45.000 de euro, iar șocul este mare. Ei bine, ca să-i aducem pe acei oameni la Dacia, trebuie să punem ceva pe masă, iar motorul hibrid este un exemplu și nu doar că este un hibrid, dar este un motor nou”, spune Mihai Bordeanu.

„Bigster NU este doar un Duster mai mare”

Pentru Dacia, mișcarea de acum, lansarea Bigster, este mega-importantă deoarece, explică șeful companiei, „intrarea într-un segment complet nou se întâmplă rar în viața unei mărci și trebuie să ne adaptăm cât mai repede. (…) Am demontat ideea cum că Bigster este un Duster mai mare. Nici nu se pune problema. Dacă ar fi fost doar o mașină mai mare, nu ar fi corespuns ambițiilor noastre. Facem cu totul altceva, aducem lucruri pe care Dacia nu le-a mai avut, aducem și o motorizare nouă”, spune șeful Dacia România.

Dacia Bigster este primul model din cadrul Renault Group care beneficiază de noua motorizare HYBRID 155 cuplată cu o cutie de viteze automată, disponibilă de la nivelul de echipare Expression.

Publicația franceză L’Argus, într-un amplu articol comparativ, consideră că principalii concurenți Dacia Bigster sunt Renault Austral, Ford Kuga, Citroen C5 Aircross și Hyundai Tucson.

Bigster este disponibil în patru niveluri de echipare: Essential, Expression, completate, la vârf, de două versiuni la preț echivalent: Bigster Extreme, destinat amatorilor de outdoor (care dispune de plafon panoramic cu deschidere electrică și funcție oscilobatantă, bare de pavilion modulabile, sistem Hill descend control si covorașe de cauciuc în echiparea de serie), și Bigster Journey, pentru clienții interesați de confort și de călătoriile lungi, cu caroseria în două nuanțe (pavilion de culoare neagră), hayon cu acționare electrică și scaun șofer cu reglaje electrice ca echipamente de serie.

INTERVIURILE HotNews.ro