De ce circulă mai încet metroul între Piața Unirii și Tineretului. Explicația oficială a Metrorex

De câteva zile, toate trenurile de metrou încetinesc, în mers, între stațiile Unirii și Tineretului, pe Magistrala II, după cum au sesizat mai mulți cititori ai HotNews.
Explicația încetinirii trenurilor care merg în sudul Bucureștiului a fost furnizată de Metrorex, care a anunțat că, până pe data de 18 aprilie 2025, vor avea loc lucrări de modernizare și înlocuire a aparatelor de cale între stațiile Tineretului și Piața Unirii 2, pe Magistrala II.
Lucrările sunt programate să se desfășoare exclusiv pe timp de noapte, pentru a minimiza impactul asupra programului circulației trenurilor, a transmis compania. Dar „restricții de viteză” vor fi aplicate și ziua, doar între cele două stații de pe această magistrală.
„În intervalul 7-18 aprilie 2025, circulația trenurilor se va desfășura normal pe parcursul zilei, cu restricții de viteză aplicate doar pe linia II, între stațiile Tineretului și Piața Unirii 2, care pot produce modificări minore ale intervalelor de circulație”, a explicat Metrorex, într-un comunicat de presă emis în urmă cu câteva zile.
Compania menționează că aceste intervenții sunt necesare pentru îmbunătățirea condițiilor de circulație a trenurilor de metrou și pentru sporirea siguranței.
Potrivit Metrorex, intervențiile efectuate de personalul propriu al companiei „au un grad ridicat de complexitate” și constau printre altele, în:
- Înlocuirea pieselor metalice din componența schimbătorului de cale;
- Înlocuirea traverselor de lemn cu traverse din compozit polimeric;
- Înlocuirea prismului de piatră spartă și a altor materiale adiacente;
- Efectuarea burajului de stabilizare.
La începutul lui 2024, au fost lucrări de mentenanţă la şinele de metrou, pe tronsonul dintre Unirii 2 şi Tineretului, amintește Buletin de București.
Şinele se înlocuiesc când îşi ating „capacitatea portantă”, precizase, la acel moment, Metrorex.
Fiecare șină schimbată are o lungime de 120 de metri și o greutate de 7.200 de kilograme. În total, greutatea șinelor înlocuite este de 43.200 kg, iar lungimea este de 720 de metri, mai scria în comunicatul de la acea vreme.
Echipele de pe teren erau alcătuite din aproximativ 20 de specialiști, care utilizau utilaje specifice, inclusiv utilaje grele de cale, mașini de tăiat și găurit șina, scule și dispozitive pentru refacerea continuității căii.
„Acțiunea de înlocuire a șinei la metrou este ciclică”, conform Metrorex.