De cât timp are nevoie Primăria Capitalei să pună un semafor: un an și jumătate, iar numărătoarea continuă
Consiliul General al Municipiului București a aprobat în aprilie 2017 ca Primăria Capitalei, prin Administrația Străzilor, să pună semafoare în 101 intersecții din oraș, considerate periculoase. Dintre acestea făceau parte intersecțiile dintre Str. Nicolae Caramfil /Str. G-ral Ștefan Burileanu și Str. Căpitan Aviator Alexandru Șerbănescu/Str. G-ral Ștefan Burileanu, ambele din cartierul Aviației. A trecut peste un an și jumătate, iar intersecțiile nu au nici acum semafoare. Asociația Cartier Aviației a făcut în luna iulie o petiție către Primăria Capitalei, să rezolve problema, însă fără rezultat.
Între timp, municipalitatea a luat decizia de a desființa Administrația Străzilor, instituția care se ocupa de semafoare și marcaje rutiere, activitatea fiind delegată către o companie municipală proaspăt inființată. În urmă cu câteva săptămâni, una dintre firmele care a avut contracte cu Administrația Străzilor a dat însă în judecată Primăria și a obținut suspendarea hotărârii prin care s-a făcut delegarea serviciului. Astfel că, deocamdată, nu mai are cine să se ocupe de semaforizare și marcaje rutiere. Citește aici mai mult.
Petiția cetățenilor
După un an de așteptare, Asociația Cartier Aviației a făcut în luna iulie o petiție către Primăria Capitalei. Cetățenii cer instituției să rezolve problema.
”Subliniem faptul că intersecția dintre Str. Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu – Str. G-ral Ștefan Burileanu este indicată în HCGMB nr. 123/2017 ca unul dintre cele nouă (9) puncte criminogene din cele 101 intersecții pentru care s-a aprobat semaforizarea, adică o zonă deosebit de periculoasă pentru circulația rutieră și pietoni, unde se produc în mod frecvent accidente cu aceeași cauza, soldate cu rănirea gravă sau decesul unor persoane. Față de cele de mai sus, dorim să precizăm că, din experiența locuirii în Cartierul Aviației, Str. Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu în general și intersecțiile cu Str. G-ral Ștefan Burileanu, Str. Siriului și Str. Căpâlna, în special, au devenit în ultimii ani zone deosebit de periculoase pentru pietoni, în care circulă multe autovehicule de tip SUV sau autovehicule de mare putere și de multe ori cu viteză excesivă, cu consecință că au loc aici în mod frecvent accidente, unele dintre acestea fiind deseori grave sau chiar mortale”, se arată în petiția făcută de Asociația Cartier Aviației.
Cetățenii au trimis Primăriei și o listă cu accidentele care au avut loc în cele două intersecții în ultimii ani:
– cel mai recent accident mortal a avut loc în iunie 2017, un pieton a fost ucis când traversa regulamentar pe trecerea de pietoni de la intersecția Str. Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu cu Str. G-ral Ștefan Burileanu și Str. Siriului (tocmai punctul criminogen menționat în HCGMB nr. 123/2017);
– alte accidente mortale relativ recente au avut loc în anii 2008 și 2011 la intersecția Str. Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu cu Str. Căpâlna, în ambele fiind implicați pietoni care și-au pierdut viața în timp ce încercau să traverseze strada;
– în iulie 2016 un accident grav, în care au fost implicate 4 autovehicule, a avut loc la intersecția Str. Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu cu Str. Nicolae Caramil;
”Conform unei statistici publicate de Brigada Rutieră a Municipiului București cu privire la accidentele rutiere produse în București în primele luni ale anului 2017, trecerea de pietoni de la intersecția Str. Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu cu Str. Siriului și Str. G-ral Ștefan Burileanu era clasată ca a treia cea mai periculoasă din București, cu trei accidente, cu trei victime (un mort și doi răniți ușor). Conform hărții ”Punctelor negre” din București, realizate de Poliția Rutieră în 2013, printre cele 44 de puncte criminogene din București, intersecția dintre Str. Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu cu Str. Căpâlna se situa pe locul 6 al celor mai criminogene puncte, cu 3 accidente soldate cu 1 rănit grav și 2 răniți ușor, toate având aceeași cauza, respectiv neacordarea priorității pietonilor la trecerea pentru pietoni. Conform datelor comunicate de Poliția Capitalei cu privire la accidentele de circulație cu victime în 2016, intersecția dintre Str. Barbu Văcărescu – Str. Fabrică de Glucoză, adică o zona în imediata vecinătate a Str. Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu, era printre cele 48 de puncte negre (criminogene) ale Capitalei în 2016, cu 5 accidente, 8 victime, dintre care una rănită grav”, detaliază cetățenii.
Costurile necesare semaforizării celor două intersecții sunt estimate la 470.000 de euro în hotărârea de Consiliu General, iar dacă este vorba despre bani, cetățenii cer Primăriei Capitalei să găsească resursele necesare.
”În completare, precizăm că valoarea totală a investițiilor necesare pentru semaforizarea celor 101 de intersecții se ridică la aproximativ 19 milioane Euro, cu TVA, din care aproximativ 470 mii Euro pentru semaforizarea celor două intersecții dintre Str. G-ral Ștefan Burileanu cu Str. Cpt. Av. Alexandru Șerbănescu, respectiv Str. Nicolae Caramfil. Prin comparație, din datele disponibile public, reiese că Primăria Sector 1 a alocat doar în anul 2017 o suma de 20 milioane de lei pentru construcția Catedralei Mântuirii Neamului, în timp ce Primăria Generală a cheltuit în total pentru catedrală, din 2011 până în 2017, peste 73 de milioane de lei. Fără a ne propune să minimizăm aplecarea către cele sfinte a autorităților din Sectorul 1 și de la Primăria Generala, nutrim speranța că aveți în egală măsură și o preocupare pentru cele lumești și că veți identifica în cel mai scurt timp mijloacele, măsurile și resursele necesare pentru a da un răspuns favorabil solicitării noastre”, mai spun cetățenii.
Context
În aprilie 2017, Consiliul General al Municipiului București a aprobat ca Primăria Capitalei să monteze semafoare în 101 intersecții: 1 mai – Constantin Titel Petrescu; 1 mai – Sibiu; Alexandria nr. 158-160 – Jandarmeria Capitalei; Alexandru Obregia – Covasna – Străduinţei; Alexandru Şerbănescu – Ştefan Burileanu; Apusului – Ghirlandei; Basarabia – Staţia de metrou Republica; Berceni nr. 104; Calea Floreasca – Mall Promenadă; Calea Giuleşti – Migdalului – Copşa Mică; Calea Griviţei – Haltă Griviţei; Calea Griviţei – Spitalul de Chirurgie Plastică şi Arsuri; Calea Văcăreşti – Costache Stamate; Calea Văcăreşti – Pridvorulu; Camil Ressu – Ilioara; Câmpia Libertăţii – Gheorghe Pătraşcu; Colentina – RATB Suveica; Constantin Brâncoveanu – Huedin; Dacia – Mihai Eminescu; Dimitrie Pompei – Metrou Pipera; Doamna Ghica – Heliade între vii; Expoziţiei – Parcului; Fundeni toate TP, Ghencea – Constantin Titel Petrecu; Iuliu Maniu – intrare Universitatea Politehnică; Luică – Reşiţa; Matei Basarab – Traian; Mihai Eminescu – Toamnei; Nicolae Caramfil – Ştefan Burileanu; Petricani – Aleea Ştrand Tei; Pieptănari – Calea Ferentari; Preciziei – Metrou Preciziei; Primăverii – Piaţa Charles de Gaulle; Theodor Palady – Jean Steriade; Timişoara – Romancierilor; Uverturii – Dreptăţii; Vatra Luminoasă – Tony Bulandra – Gh. Florescu; Vitan Bârzeşti – Iulia Haţieganu; 1 Decembrie 1918 nr. 7D; 13 septembrie – Lacul Plopului; 13 septembrie – Sabinelor; Alunişului – Peroni; Antiaeriană – Banu Mărăcine; Armand Călinescu – Batiştei; Barbu Văcărescu – Rossini; Berceni nr. 20; Berceni – Ciochină; Calea Floreasca – Bălănescu Rosetti; Calea Floreasca – Gaetano Donizetti; Calea Giuleşti – George Vălsan; Calea Giuleşti – Prunaru; Calea Văcăreşti – V.V. Stanciu; Chişînău – Cernăuţi; Chitilei (doar tp fără refugiu dintre Bucureştii Noi şi Laminorului); Ciurel – General Petre Popovăţ; Colentina – Cremeniţa; Constantin Brâncoveanu nr. 115 – RATB Turnu Măgurele; Constantin Brâncoveanu – Izvorul Crişului; Constantin Brâncoveanu – Spitalul Marie Curie – Rezonanţei; Constantin Istrati – 11 iunie – Mitropolit Nifon – Mărăşeşti; Decebal – Ţiglina, Dinicu Golescu nr. 35; Doamna Ghica – Şcoala nr. 30; Dorobanţi – Amiral Constantin Bălescu; Dorobanţi – Cambridge School; Dorobanţi – David Emanuel; Dorobanţi – Teheran; Dorobanţi – Washington; Drumul Găzarului – Straja; Drumul Taberei – acces Parch Moghioroş; Drumul Taberei – Poiana Muntelui; Eroii Sanitari – Elefterie – Piaţa Victor Babeş; Fundeni nr. 258 – Spitalul Fundeni; Gara de Nord – Ministerul Transporturilor; Iancu de Hunedoara nr. 25; Ion Mihalache nr. 126 – Liceul Nicolae Iorga; Iului MAniu nr. 17; Iuliu Maniu – Imprimeria Naţională; Iuliu Maniu – liceu Iuliu Maniu; Izor – ieşire incinta Palatului Parlamentului; Mărgeanului – Barcă; Mihai Bravu – RATB Mieilor; Mihai Bravu – Laborator; Nicolae Canea – Moroieni; Novaci – Nedeleanu Ion; Olteniţei – zona instituţiilor de învăţământ; Olteniţei – Daracului – Păduroiu; Panduri nr. 90; Pieptănari – Piaţa Eroii Revoluţiei; Prelungirea Ferentari – Şcoala nr. 136; Prograsului – Axente Sever; Sălaj – Dunăvăţ; Sfinţii Apostoli – Splai; Timişoara nr. 33 – liceul Grigore Moisil; Timişoara – Aleea Câmpul cu Flori; Timişoara – Aleea Lunca Siretului; Timişoara – Costin Neniţescu; Timişoara – intrarea Silistru; Turnu Măgurele – Aurel Perşu; Turnu Măgurele – Someşul Cald şi Vatra Luminoasă – Ruşchiţa.
Valoarea investițiilor totalizează 19 milioane de euro.