Digi24 TV, inainte de lansare
Digi24 este ultima din televiziunile de stiri care apare in oferta cablistilor (de asta-data numai RCS-RDS), dupa o lista lunga de inovatii asemanatoare. Televiziunea RCS-ului ar putea fi una interesanta, fie si numai fiindca lansarile anterioare sunt ciudatenii din clasa Giga TV si TV H 2.0. E vorba insa si de numele asociate cu noul post, care sunt ale unor posesori de CV in materie de televiziune: Adriana Muraru, Sanda Nicola, Luca Niculescu – carora li se adauga si oameni de spate ca George Orbean, care a facut Jurnal TV la Chisinau (project manager), si Antoaneta Dohotariu (producator general, inainte de Digi, reporter-vedeta la „Romania, te iubesc” si editor general la Povestirile de Acasa).
E suficient pentru o televiziune de succes? Zilele trecute, Digi a organizat, la Afi, un preview al productiilor pe care le pregateste. S-a vorbit mai mult de emisiunea de filme, probabil prima mai ambitioasa, dar si de altele. Digi24 are in grila inclusiv o emisiune pentru copii, una despre diplomatie, un cooking show si o serie intreaga de alte lucruri, pe care le puteti vedea mai la vale, in comunicatul de presa.
Una peste alta, e o grila garnisita cu emisiuni tematice, intr-o tara in care televiziunile de stiri isi umplu spatiile dintre stiri cu felurite fabrici, programe in care politicienii se pot vedea pe ei insisi la televizor, in compania analistilor cat mai previzibili, mai inregimentati politic si mai multilateral dezvoltati care se cauta in acesti ani electorali.
Cu alte cuvinte, ce incearca Digi e o diversificare normala si necesara de multa vreme. Singurul motiv pe care mi-l pot imagina, pentru modul cum la televiziunile de stiri existente se toaca atatea vorbe despre nimic – sau despre politica – e ca politicienii isi doresc acces la TV ore intregi, indiferent de numarul si caracteristicile telespectatorilor. E un soi de vanity publishing audiovizual, care, de altfel, a dus numarul televiziunilor de stiri la 10, pe o piata pe care si doua (Realitatea si Antena 3) s-au dovedit a fi, la un moment dat, prea multe.
Problema e insa ca emisiunile respective se concentreaza mai ales in zona de week-end. Nu stim foarte multe despre grila din timpul saptamanii, in care, deocamdata, o propunere clara si ambitioasa pare a fi pozitionarea unui Business Club, in access, de la ora 18.30. Emisiunile de cooking, sanatate, film si altele se vor o alternativa la ceea ce exista pe piata si ar putea reusi sa devina acea alternativa. Insa nu au cum sa defineasca televiziunea, care, in ciuda politicii de programe alternative, nu a fost nici ea scutita de rumori referitoare la afilierea politica. Despre stiri nu am aflat, pana acum, decat ca mizeaza pe oameni ca Adriana Muraru, Sanda Nicola sau Liana Alexandru, care sunt altceva decat moderatorii de un cretinism enciclopedic (scuzati termenul, nu am altul) care apar in unele studiouri. Iar de pe site-ul televiziunii ne putem da seama ca cineva a lucrat bine la styling.