Dispar de la TV mesajele cu „sare, zahăr și grăsimi”. CNA a decis să fie înlocuite cu unele noi / Ce subiecte vor avea

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a adoptat, miercuri, un nou cod de reglementare a conținutului. Printre măsuri se numără și înlocuirea mesajelor despre consumul de „sare, zahăr și grăsimi” sau „minimum doi litri de apă” cu unele de conștientizare, scrie Pagina de Media.
Noile mesaje adoptate de CNA nu se vor mai numi de „avertizare” aşa cum era până acum, ci de „conştientizare”. Ele vor fi folosite timp de un an de la data intrării în vigoare a codului, urmând ca după această perioadă, CNA să înlocuiască mesajele.
Prevederea face parte dintr-o serie de modificări a Codului de Reglementare în Audiovizual, legislaţia secundară pe baza căreia funcţionează CNA.
Ce mesaje vor fi transmise de televiziuni
Noile mesaje care vor fi afișate vor aborda subiecte precum violența domestică, vaccinarea, consumul de alcool sau drepturile omului, dar și despre pregătirea în caz de urgență.
- „Şansele recuperării copilului cu autism cresc în primii trei ani de viaţă. Consultă medicul de familie pentru aplicarea screening-ului în autism”
- „Creşte-ţi copilul cu dragoste, fără violenţă! Bătaia nu e o metodă de disciplinare”
- „Vaccinarea previne apariţia unor boli grave. Vaccinarea este esenţială pentru sănătatea copilului tău”
- „Consumul de droguri şi jocurile de noroc dau dependenţă. Alege să nu-ţi distrugi viaţa, cere ajutor”
- „Suplimentele alimentare nu vindecă şi nu pot înlocui tratamentele prescrise de medic”
- „Drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului sunt garantate doar în democraţie şi sunt baza valorilor europene”
- „Comercializarea către minori a alcoolului, a ţigărilor şi a băuturilor energizante este interzisă prin lege”
- „Pentru a fi pregătiţi în situaţii de urgenţă, consultaţi site-ul fiipregătit.ro”
- „Mai multă mişcare, mai puţin stres! Sportul îţi îmbunătăţeşte echilibrul fizic şi mental”
- „Şi unei cărţi îi poţi da follow, like sau share. Intră în reţea: citeşte!”
- „Fraudele online îţi ameninţă siguranţa financiară. Accesaţi site-ul dns.ro”
- „Pentru susţinerea economiei locale, cumpăraţi în mod conştient produse şi servicii autohtone”.
Potrivit aceluiași cod, vedetele nu vor mai putea să apară în reclamele la jocurile de noroc pe TV, radio şi online.
„Este interzisă difuzarea de publicitate pentru jocuri de noroc în care sunt prezente personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive sau de alte persoane, care, datorită notorietăţii în mediul online, pot încuraja participarea la astfel de jocuri”, se arată în noul articol 110, alineat 7 din noul cod.
Măsurile vor intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial, cu excepţia articolului care vizează publicitatea la jocurile de noroc, care va intra în vigoare după 90 de zile.