Sari direct la conținut

Documentarul Recorder: Cum au descoperit tinerii că există TVR

HotNews.ro
Documentarul Recorder: Cum au descoperit tinerii că există TVR
Imaginea folosită în promo-ul TVR pentru difuzarea materialului Recorder. Sursa foto: site-ul TVR

Prin difuzarea filmului „Justiție capturată”, TVR a obținut o audiență cum nu a mai avut în 2025 decât la dezbaterea prezidențială. În plus, dacă pe 9 decembrie, cu o zi înainte să difuzeze documentarul doar 0,5% din publicul TVR era din categoria de vârstă 35-44 de ani, în 10 decembrie, seara documentarului Recorder, au fost peste 16%, scrie Pagina de Media.

  • Pe YouTube, filmul Recorder a făcut 3.230.039 de vizionări, în două zile și jumătate de la lansare.

Difuzat miercuri de la ora 21, filmul de două ore al Recorder despre problemele din justiția românească, a făcut o audiență pe care TVR n-a avut-o în 2025 nici la parada de la 1 Decembrie, nici la concertul de Anul Nou de la Viena, conform datelor de audiență, analizate de HotNews.

Schimbările în structura publicului au fost și ele spectaculoase. Pagina de Media a remarcat că „Dacă ne uităm la grupele de vârstă, principala observaţie este că la reportajul Recorder telespectatorii au fost mult mai tineri. Pe 9 decembrie, de exemplu, doar 0,5% din public era din categoria de vârstă 35-44 de ani. În seara documentarului Recorder au fost peste 16%”.

„În schimb, la categoria de vârstă de peste 65 de ani s-a văzut o scădere. Marţi, erau peste 61% din această categorie. Miercuri, cu „Justiţia capturată”, au fost doar 43%”, a mai analizat aceeași sursă.

Consum mare de TV în România, puțini tineri

România este una dintre țările cu cel mai mare consum de televiziune din Europa. Dar publicul tânăr este în scădere pe TV, conform datelor de audiență.

În general, marile show-uri, precum „Vocea României” de pe ProTV sau show-urile șefilor celebri, pe Antena 1 și Pro, aduc și o parte de audiența tânără. Cifrele TVR din timpul documentarului Recorder sunt o excepție.

Documentarul a avut un maxim de 382.000 de telespectatori și o medie de 305.000 de oameni, conform datelor de audiență, consultate de HotNews. Este o performanță care se conturează corelativ cu datele din acest an ale TVR.  

Audiența obișnuită a televiziunii publice

În 2025, media zilnică a audienței TVR 1 pe întreg publicul național a fost de 37.000 de telespectatori, conform datelor de audiență consultate de HotNews. 

Seara, când se uită la televizor mai mulți telespectatori, în intervalul orar 20:00 – 22:30, 91.000 de oameni au urmărit TVR, ca medie a zilelor din an.

Acestea cifre plasează TVR pe locul 20 în decembrie în clasamentul televiziunilor din România. 

Doar de trei ori, TVR 1 a trecut de pragul de 350.000 de telespectatori – audiență maximă atinsă în ziua respectivă.

  1. Pe 29 aprilie la dezbaterea candidaților la alegerile prezidențiale cea mai mare audiență a fost de 502.000 de telespectatori. Emisiunea a avut trei ore.
  2. Pe 1 ianuarie, când la prânz s-a difuzat Concertul de Anul Nou de la Viena, TVR 1 a avut 406.000 de telespectatori. Concertul a fost două părți, cea cu audiență mai mică fiind în medie de 206.000.
  3. Pe 1 decembrie, la defilarea de Ziua Națională, postul public național a avut 362.000 de telespectatori.

Practic, dacă calculăm pe intervalul emisiunii de două ore, filmul cedat gratuit de Recorder reprezintă a doua performanță a TVR din acest an.

Pagina de Media scrie că și, la criteriul educație, procentul de telespectatori a crescut simţitor datorită „experimentului” făcut de TVR, care a primit acceptul pro bono al Recorder de a difuza filmul:

„Pe 9 decembrie erau 25% cu studii superioare. Cu documentarul Recorder pe post, procentul a crescut la 58%, adică de peste două ori mai mulţi”.

INTERVIURILE HotNews.ro