Dovezi zguduitoare privind atentatele de 11 septembrie date publicitatii
„Dialogul” dintre responsabilii americani si piratii aerului din avioanele deturnate la 11 septembrie 2001 a fost dat publicitatii, joi, in premiera absoluta, in documentul comisiei de ancheta asupra atentatelor respective, care contine detalii terifiante.
Este si motivul pentru care atat mari agentii de presa, cat si publicatii de prestigiu au prezentat filmul evenimentelor respective, pe care-l reproducem mai jos. Zborul 11. Compania American Airlines. Ruta: Boston – Los Angeles. 8h00 (ora locala; 15h00, ora Romaniei): decolarea. 8h21. Aparatul ce permite controlorilor aerieni sa urmareasca avionul e debransat.
Controlorul de zbor banuieste ceva grav, dar nu se gandeste la o deturnare. 8h24. Cuvinte ale teroristilor, captate de radioul avionului: „Controlam mai multe avioane. Stati linistiti si totul va fi bine. Ne reintoarcem pe aeroport”. 8h25. Debutul alertei asupra deturnarii unui avion. 8h37. Controlorii informeaza armata. Centrul din Boston transmite: „Avem o problema.
Este un avion deturnat care se indreapta spre New York si avem nevoie de voi. Cineva sa trimita in aer avioane (de lupta) F-16 sau de alt tip pentru a ne ajuta”. Armata: „E ceva adevarat, ori e un exercitiu?” Bostonul: „Nu, nu e un exercitiu sau un test”. 8h46. Doua F-16 decoleaza, dar responsabilii militari nu stiu unde sa le spuna sa se indrepte.
In acelasi minut, zborul 11 loveste in plin turnul nordic de la World Trade Center. Zborul 175. Compania United Airlines. Ruta Boston – Los Angeles. 8h00: decolarea. 8h41: avionul e preluat de un controlor aerian din New York, „din nefericire”, precizeaza documentul comisiei, tocmai cel desemnat sa gaseasca zborul 11. 8h47. Codul de comunicatii al zborului 175 se schimba.
Controlorul aerian nu-si da seama. 8h51. Controlorul realizeaza acest lucru si cere zborului 175 sa revina la codul de origine. Nu primeste raspuns. 8h53. El spune unui coleg: „Avem, probabil, o deturnare”. Dupa doua minute isi alerteaza seful direct, care incearca sa-si avertizeze superiorii regionali. Nu are succes, ei fiind concentrati pe zborul 11. 9h01.
Dialog catre centrul din New York si centrul regional Herdon: „Avem mai multe probleme deodata. Totul se precipita. Avem nevoie de un ajutor militar. Exista un alt avion ce se afla poate in aceeasi situatie”. 9h03. Turnul sudic de la World Trade Centre e lovit de avion. 9h25. Aparatele de lupta preiau controlul spatiului aerian de deasupra Manhattanului. Zborul 77. Compania American Airlines.
Ruta Washington – Los Angeles. 8h40: decolarea. 8h54. Avionul nu respecta planul de zbor. 8h56. Dispare de pe radarele din Indianapolis. In acele clipe, controlorul nu stia ca alte doua avioane fusesera deturnate. El crede ca zborul 77 s-a prabusit. 9h00. Se transmite ca zborul 77 a disparut si ca s-ar fi prabusit. 9h08. Aviatia si pilotii sunt informati. Autoritatile federale afla doar la 9h24.
La 9h29, controlorii din Indianapolis sunt informati despre deturnarea avioanelor din Boston si incep sa-si puna intrebari in privinta zborului 77. 9h32. Un avion neidentificat e reperat. Un avion de transport neinarmat C-130 H al Garzii Nationale, zburand in zona, anunta ca a vazut un Boeing 757. 9h36. Armata aerului e prevenita ca un avion neidentificat se apropie de Washington.
Avioane de lupta primesc ordinul sa preia controlul aerian deasupra capitalei. 9h37. Zborul 77 loveste Pentagonul. Din cauza unei proaste orientari, avioanele de lupta mobilizate se aflau in acea clipa la 240 km distanta. Zborul 93. Compania United Airlines. Ruta: New York – San Francisco. 8h48. Decolarea de pe Aeroportul Newark din New York. 9h29.
Un controlor de zbor din Cleveland si pilotii ce zboara in zona aud zgomote de lupta in cabina zborului 93. Controlorul intreaba prin radio daca centrul din Cleveland a fost contactat. „Iesiti de acolo. Iesiti de acolo”, aude el in casca si intelege ca avionul era in faza descendenta. 9h32. „Stati pe scaune. Avem o bomba la bord”, spune cineva in avion.
Controlorul a zis mai tarziu ca a inteles ca vorbele erau destinate celor din cabina pilotilor. „Aici centrul din Cleveland. Nu va inteleg. Repetati mai rar”. 9h34. Se anunta ca zborul 93 a fost deturnat. 9h39. Noi cuvinte auzite in avion si atribuite unuia dintre piratii aerului: „Aici capitanul. Stati jos. E o bomba la bord si revenim la aeroport. (…) Va rog sa stati linistiti”. 9h42.
Circa 4.500 de avioane aflate in spatiul aerian american primesc ordinul sa aterizeze imediat pe aeroporturile cele mai apropiate. 9h49. In urma unei cereri de ajutor militar adresate de centrul de control aerian din Cleveland, armata ordona autoritatilor aviatiei civile sa ia o decizie in ce priveste o eventuala recurgere la aparate de vanatoare.
Raspunsul aviatiei civile e stupefiant: „Toata lumea tocmai a plecat din birou!” 10h03. Zborul 93 se prabuseste pe un camp in Pennsylvania. 10h10-10h15. Vicepresedintele Dick Cheney (George Bush era in turneu prin tara si la ora aceea avea intalnire cu elevii unei scoli) primeste cererea sa aprobe doborarea zborului 93. Aprobarea se da intre 10h14-10h19.
Aviatia civila notifica armatei aerului ca zborul 93 s-a prabusit deja. 10h31. Apararea aeriana anunta pilotii militari aflati in zbor ca trebuie sa doboare orice avion care nu le raspunde la apel.