Sari direct la conținut

Elevii de clasa a II-a au sustinut Evaluarea Nationala la Limba romana – scris

HotNews.ro
Elevii la scoala, Foto: Agerpres
Elevii la scoala, Foto: Agerpres

​UPDATE Evaluarile Nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a 2015 au inceput astazi, 18 mai, cu testarea elevilor de clasa a II-a. Copiii au sustinut testarea Scrisa la Limba romana, care a durat 30 de minute. Recomandarea Ministerului Educatiei a fost ca evaluarea sa se desfasoare incepand cu ora 9:00, insa decizia apartine scolii, in functie de programul acesteia, a declarat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvant al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti, Marian Banu. Evaluarile se desfasoara in clasa in care invata copiii, respectand asezarea lor de zi cu zi in banci si invatatoarea de la clasa este cea care le da elevilor testele, asistata si de un alt profesor care nu are ore la clasa respectiva. „Nu dorim sa ii transmitem copilului sentimentul de superioritate sau de inferioritate, cu aceasta evaluare. La aceasta varsta, sunt mari posibilitati de indreptare a unor lacune, pentru ca o luam din timp”, a explicat pentru HotNews.ro Marian Banu.

Este primul an in care la acest tip de evaluare intraelevii care au parcurs clasa pregatitoare si care ulterior, in clasele I si a II-a, au invatat dupa un curriculum nou, diferit de al elevilor care au sustinut anul trecut evaluarea de la finalul clasei a II-a. De altfel, anul trecut a fost prima oara cand Evaluarile Nationale de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a au fost organizate la nivel national.

Contactat de HotNews.ro, purtatorul de cuvant al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB), Marian Banu, a declarat ca la evaluarea de astazi, 18 mai 2015, „intra copiii care fac parte din generatia clasei pregatitoare, ceea ce inseamna ca sunt efectivele de elevi care sustin testarea la clasa a II-a sunt mult marite, fata de anul trecut. Daca o generatie are in medie cam 11.800 de copii in Bucuresti, anul acesta sunt aproape 16.000 de copii la clasa a II-a, ceea ce presupune un volum de lucru mai mare, avand in vedere ca numarul copiilor a crescut cu 50%„.

Centrul de greutate este la nivelul scolii si al clasei, unde se doreste o evaluare fireasca, in aceeasi clasa in care invata copiii, cu aceeasi atmosfera, in asa fel incat copiii sa nu fie stresati. Se doreste o normalitate si le transmitem parintilor ca evaluarea este in interesul copiilor, al lor si al scolii, pentru ca dupa clasa a II-a incepe o alta varsta educationala. Dupa aceasta evaluare se discuta la nivel de scoala, de clasa si de parinte – discutiile sunt confidentiale si personale cu parintii si dorim sa avem o discutie pozitiva si folositoare pentru elevi. Nu dorim sa ii transmitem copilului sentimentul de superioritate sau de inferioritate, cu aceasta evaluare. La aceasta varsta, sunt mari posibilitati de indreptare a unor lacune, pentru ca o luam din timp„, a explicat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvant al Inspectoratului.

Marian Banu a precizat ca recomandarea Ministerului Educatiei este ca evaluarea sa inceapa in jurul orei 9:00, insa decizia o ia scoala, in functie de programul elevilor. „Elevii stau doar 30 de minute in evaluare si cuvantul potrivit este normalitate: evaluarea este normala, are caracter de indreptare a sistemului„, a precizat Banu.

Calendarul Evaluarii Nationale de la finalul clasei a II-a 2015

  • 18 mai 2015: Scris – Limba romana
  • 19 mai 2015: Citit – Limba romana
  •                       Scris-Citit: Limba romana pentru minoritatile nationale
  • 20 mai 2015: Matematica
  • 21 mai 2015: Scris – Limba materna
  • 22 mai 2015: Citit – Limba materna
  • fiecare testare dureaza 30 de minute

Subiectele de la proba scrisa la Limba romana – Evaluarea Nationala de la finalul clasei a II-a – sunt concepute de Centrul National de Evaluare si Examinare – din subordinea Ministerului Educatiei. Rezultatele pe care le vor obtine elevii NU se afiseaza, NU se comunica public si NU se trec in catalog.

Metodologia de organizare a evaluarii prevede ca invatatoarea trebuie sa ii spuna fiecarui parinte care este rezultatul copilului si sa ii prezinte planul individualizat de invatare pentru el, in cazul in care exista anumite lacune sau dificultati pe care testarea le-a scos la lumina, pentru a le corecta in urmatorii doi ani de invatamant primar.

Corectarea testelor se termina in cel mult 7 zile de la data sustinerii ultimului test de la clasa a II-a. Notarea testelor date de elevi este realizata de catre invatatoarea de la clasa si de catre un alt cadru didactice din scoala.Invatatoarele nu au voie sa le spuna copiilor cum sa rezolve subiectele. Sursa

Subiectele de la Evaluarea la Scris-citit Limba romana – clasa a II-a 2014:

Subiectele de la Evaluarea la Matematica – clasa a II-a 2014:

Descarca de aici Modele suplimentare de pregatire pentru Evaluarea Nationala clasa a II-a

Calendarul Evaluarilor de la finalul claselor a IV-a 2015

  • 26 mai 2015: Limba romana – testarea vizeaza evaluarea competentelor de intelegere a textului scris in limba romana
  • 27 mai 2015: Matematica
  • 28 mai 2015: Limba materna
  • fiecare evaluare dureaza 60 de minute

Calendarul Evaluarilor de la finalul claselor a VI-a 2015

  • 2 iunie 2015: Limba si comunicare (testare la Limba si literatura romana + Limba moderna)
  • 3 iunie 2015: Matematica si Stiinte ale naturii (testare la Matematica + Fizica + Biologie)
  • fiecare evaluare dureaza 60 de minute

Citeste si:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro