Sari direct la conținut

EXCLUSIV Câte defecțiuni s-au înregistrat la tramvaiele cumpărate de Primăria Capitalei de la Astra Arad în primele luni de la punerea în circulație

HotNews.ro
Tramvai Imperio Bucuresti, Foto: HotNews/Catiusa Ivanov
Tramvai Imperio Bucuresti, Foto: HotNews/Catiusa Ivanov

Din decembrie 2022, de când au fost puse în circulație primele tramvaie cumpărate de Primăria Capitalei de la Astra Arad, s-au înregistrat 76 de defecțiuni minore, potrivit informațiilor transmise de STB la solicitarea HotNews.ro. Din lotul de 100 de tramvaie au fost puse în circulație 29, pe liniile 41 și 25. În fiecare lună sunt livrate câte patru tramvaie noi.

  • „Până la această dată, Societatea de Transport București STB S.A. a dat în exploatare 29 tramvaie tip Imperio Metropolitan (20 de tramvaie în depoul Alexandria, care circulă pe linia 41 și 9 tramvaie în depoul Militari, care circulă în linia 25).
  • În perioada decembrie 2022 – martie 2023, a fost înregistrat un număr de 76 defecțiuni minore, semnalate furnizorului și remediate operativ de către acesta, astfel încât tramvaiele să nu fie imobilizate și să nu afecteze programul de circulație.
  • Menționăm că defecțiunile înregistrate se înscriu în nota firească de comportare în exploatare a unui vehicul nou, remedierea acestora de către furnizor realizându-se operativ”, se arată în răspunsul transmis de STB la solicitarea Hotnews.ro.

Costurile reparațiilor sunt suportate de către furnizor

Potrivit sursei citate, principalele defecțiuni și cauze au fost:

  • la sistemul de comandă și acționare uși (senzori dereglați, microcontacte, reglaje la mecanismele de închidere/deschidere uși);
  • la sistemul de comandă și reglare a tracțiunii și frânării (reglaje soft invertoare);
  • acționări de comenzi eronate ale conducătorilor de vehicule.

Costurile remedierii defecțiunilor sunt suportate de furnizor, tramvaiele având un termen de garanție „fullwaranty” de 5 ani, respectiv de 300.000 de kilometri.

Prima defecțiune, la câteva ore de la punerea în circulație a primului lot de tramvaie Imperio

Prima defecțiune a tramvaielor cumpărate de Primăria Capitalei de la Astra Arad s-a produs în 10 decembrie 2022, la câteva ore de la punerea în circulație a primului lot de 15 bucăți. Un tramvai s-a defectat atunci la capătul liniei 41 de la Casa Presei.

În 4 aprilie, linia 41 a fost blocată de două ori din cauză că la două tramvaie noi de la Astra au apărut defecțiuni. Un tramvai s-a defectat în jurul orei 16.00, în zona Podului Grant, iar circulația a fost blocată timp de circa 40 de minute. Al doilea tramvai a avut probleme în jurul orei 18.30, iar circulația a fost blocată circa 30 de minute.

Acestea sunt doar câteva dintre incidentele produse în ultimele 5 luni.

Primăria Capitalei a semnat în mai 2021 contractul cu Astra Arad pentru furnizarea a 100 de tramvaie, în valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, din bani europeni.

Contractul prevedea furnizarea primului tramvai în august 2022, urmând ca, începând de la momentul livrării prototipului, să fie furnizate câte patru tramvaie în fiecare lună.

Ce caracteristici au noile tramvaie de la Astra Arad

Potrivit unui comunicat transmis de STB după semnarea contractului de furnizare, noile tramvaie au următoarele caracteristici:

  • Au o capacitate totală de 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune, precum și un loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii.
  • Ușile, zonele de acces și trecerile asigură accesul călătorilor cu nevoi speciale (dizabilități locomotorii și/sau mobilitate redusă) pe platforma special destinată, dar și a celorlalți călători pe toată lungimea vagonului. Tramvaiul este prevăzut cu buton de semnalizare a intenției de acționare a rampei atât la interiorul, cât și la exteriorul vagonului, precum și semnalizare la bord pentru conducătorul de vehicul. Trapa (rampa) este rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală cu sistem de protecție împotriva plecării tramvaiului cu trapa deschisă.
  • Sunt dotate cu cinci uşi duble, cu sistem antistrivire, ceea ce asigură transferul ușor al călătorilor la urcare și coborâre, fără obstacole sau zone înguste în dreptul ușilor de acces.
  • Din punct de vedere al confortului, tramvaiele au următoarele dotări: echipament de climatizare destinat asigurării aerului condiţionat/încălzirii atât în salonul de călători, cât și la postul de conducere, salonul iluminat în tehnologie LED, sistem de informare vizuală și auditivă în tehnologie LED/LCD, afișaje de traseu exterioare și indicatoare pentru avizare stații cu LED-uri, monitoare extrawide pentru afișarea traseului și a stațiilor, precum și WIFI gratuit pentru călători.
  • Beneficiază de sistem ticketing și sistem POS de achiziționare a cardului direct în tramvai.
  • Au un nivel de zgomot redus, sistem de recuperare a energiei la frânare, sistem de supraveghere video 24/24 și sistem de numărare a călătorilor.
  • Călătorii au posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat celorlalți utilizatori atunci când nu este folosit.

Noile tramvaie vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55.

Nicușor Dan a câștigat procesul cu Ministerul Fondurilor Europene

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat marți că a câștigat procesul cu Ministerul Fondurilor Europene în care acesta din urmă a aplicat o penalitate de 84 milioane lei, susținând că au existat abateri în procedura de atribuire din 2019.

  • „Am câștigat procesul cu Ministerul Fondurilor Europene, Curtea de Apel București anulând penalitatea de 84 milioane lei pe care acesta ne-o aplicase.
  • Cele 100 de tramvaie Imperio sunt finanțate prin Programul Operațional Regional, iar Ministerul aplicase o penalitate de 10% din valoarea contractului, susținând că au existat abateri în procedura de atribuire din 2019”, a anunțat Nicușor Dan.

Citește și:

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro