Sari direct la conținut

Facebook va restricționa partajarea informațiilor în Australia pentru a nu plăti trusturilor de presă

HotNews.ro
Facebook, Foto: Jakkapant Turasen, Dreamstime.com
Facebook, Foto: Jakkapant Turasen, Dreamstime.com

Facebook și-a anunțat miercuri intenția de a restricționa partajarea articolelor de știri și a videoclipurilor în Australia de către editori și utilizatori, datorită unui proiect de lege care va obliga platformele majore să plătească mass-media pe baza traficului generat de titluri, potrivit AFP.

„Ne confruntăm cu o alegere neplăcută: să încercăm să respectăm o lege care ignoră realitățile relației (dintre rețea și editori) sau să nu mai permitem conținut de știri pe serviciile noastre din Australia”, a explicat grupul californian. „Cu inima grea, alegem a doua opțiune”, a adăugat Facebook.

Și Google a anunțat în ianuarie că va bloca motorul său de căutare în Australia dacă guvernul va implementa noul cod ce o forțează – ca și pe Facebook – să plătească firmelor media pentru dreptul de a le folosi conținutul, transmite Reuters.

Amenințarea Google escaladează conflictul cu editori precum News Corp, bătălie care este urmărită cu interes în toată lumea.

Gigantul din sectorul motoarelor de căutare a avertizat că 19 milioane de australieni vor avea căutările afectate, la fel și navigarea pe Youtube, dacă noul cod este pus în aplicare.

Australia vrea o lege ce obligă marile companii tech să negocieze plăți către editorii și difuzorii locali pentru conținutul inclus în rezultatele căutărilor și în fluxurile de știri. Dacă nu ajung la un acord, prețul va fi decis de un arbitru guvernamental.

Australia a anunțat legislația în decembrie 2020, după ce o investigație a constatat că Google și Facebook au prea multă putere în sectorul mass-media, situație considerată drept o posibilă amenințare la adresa unei democrații funcționale.

Amenințările Google din Australia au venit la doar câteva ore după ce gigantul internetului a ajuns la un acord de plată pentru conținuturi cu câțiva editori francezi ca parte a unei campanii de 1,3 miliarde de dolari de sprijinire a producătorilor de conținut.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro