Sari direct la conținut

Fara case noi langa Aeroportul Baneasa. Primaria Bucuresti are un plan nou pentru reducerea zgomotului

HotNews.ro
Aeroportul Baneasa, Foto: Google Maps
Aeroportul Baneasa, Foto: Google Maps

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a adoptat marti un plan de actiune pentru prevenirea si reducerea zgomotului in zona Aeroportului Baneasa. Potrivit documentului, 4.300 persoane pe timp de zi si 26.600 de persoane pe timp de noapte sunt expuse la niveluri ce depasesc valorile limita de zgomot. Acesle persoane locuiesc in urmatoarele zone: Cartier Pipera – oras Voluntari, Cartierul ANL „Henri Coanda” si zona delimilata de strazile Ion lonescu de la Brad, Dobrogeanu Gherea si Brodina – sector 1 Bucuresti. Planul urmeaza a fi implementat de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti.

Ce masuri ia Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti pentru reducerea zgomotului in zona aeroportului Baneasa

Printre masurile propuse se numara operarea aeroportului doar de catre aeronave silentioase, modificarea traiectoriilor de zbor la decolare si aterizare, iar aeronavele mai zgomotoase vor decola doar ziua si seara, nu si pe timpul noptii. In plus, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti SA cere Primariei Capitalei sa nu mai autorizeze constructii noi langa aeroport, in zonele unde sunt probleme cu zgomotul.

Masuri pe termen scurt:

– pentru reducerea zgomotului la sol sunt interzise probele de motor pe platforma de parcare aditionala

– pentru zgomotul asociat miscarilor aeronavelor, aeroportul a promovat operarea de catre companii aeriene cu flote de aeronave extrem de silentioase si pe un interval orar cu dedicate pentru zi-seara.

Masuri ce urmeaza a fi adoptate in urmatorii 5 ani:

– Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti SA propune autoritatilor locale sa nu aprobe initierea, respectiv continuarea dezvoltarii urbanistice in perimetrul delimitat de hartile de zgomot si a proiectului rezidential ANL „Henri Coanda” (proiectul prevede constructia a 1.109 case: 522 de locuinte in Sectoral 1, Bucuresti si 587 de locuinte in zona orasului Voluntari ). Aceasta masura nu va duce la seadcrca zgomotului produs de aeroport, dar va impiedica cresterea semnificativa a numarului celor afectati de zgomot in viitor.

– „Dupa reducerea emisiei de zgomot a aeronavelor, este foarte important de a reduce emisia de zgomot a tuturor zborurilor din timpul serii si al noptii. Pentru reducerea zgomotului se iveste posibilitatea de optimizare a timpului de pornire si de sosire a anumitor categorii de aeronave. Pe baza unei formule matematice (index de zgomot), fiecare aeronava care utilizeaza aeroportul, in functie de emisia de zgomot, va primi o cotatie. Pe baza acestei informatii, in timpul noptii si al orelor de liniste se pot planifica miscarile aeronavelor, astfel cu cat o categoric de aeronava este mai silentioasa, aeroportul va putea primi cu atat mai multe aeronave de acest fel in acest interval de timp”, se arata in document.

– Modificarea traiectoriilor de zbor de apropiere respectiv indepartare de aeroport. ” In cazul Aeroportul International Bucuresti Baneasa – Aurel Vlaicu este o optiune datorita faptului ca suprafata / persoanele identificate ca expuse se afla pe culoarul de zbor. ROMATSA, in calitate de administrator al traficului aerian, are capacitatea de imbunatajire a parametrilor procedurilor de apropiere/in departare a aeronavelor prin reproiectarea acestora”, se arata in document.

Zona Aeroportului Baneasa vazuta din satelit; Foto: Google Maps

„Aeroportul Bucuresti Baneasa – Aurel Vlaicu este situat in nordul Municipiului Bucuresti, la 8,5 km de centrul Capitalei si in imediata vecinatate a localitatilor Otopeni, Voluntari si Afumati. Aeroportul se afla in limitele administrative ale sectorului 1 din Bucuresti si este inconjurat de zone rezidentiale in partea de sud, est, sud-vest si nord-est si de zone comerciale/industriale in partea de nord si vest. Zona de impact din punct de vedere al zgomotului, cuprinde o parte a sectorului 1 din Municipiul Bucuresti, cartierul Pipera din orasul Voluntari si o parte din localitafile Stefanestii de Jos si Afumati. Conform rezultatelor harjilor strategice de zgomot realizate de Incertrans, populatie totala din zona de impact este de 260.678 locuitori, din care: sector 1 Bucuresti (zona considerata): 244.713 locuitori; cartierul Pipera, oras Voluntari: 12.586 locuitori; Afumati (zona considerata): 3.306 locuitori; Stefanestii de Jos (zona considerata): 73 locuitori”, se arata in document.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro