Filmul „Dinți de lapte”, al lui Mihai Mincan, va avea premiera mondială la Festivalul de la Veneția. „Probabil cea mai bună actriță și actor, simultan, cu care am lucrat”
Regizorul Mihai Mincan se întoarce la Veneția cu premiera unei noi pelicule românești – „Dinți de lapte” / „Milk Teeth”, care va avea premiera mondială în cadrul secțiunii competiționale Orizzonti, la cea de-a 82-a ediție a Festivalului Internațional de Film de la Veneția (27 august – 6 septembrie 2025). Rolul principal este jucat de o fetiță de 11 ani – Emma Ioana Mogoș.
Filmul este scris și regizat de Mihai Mincan, iar producția este asigurată de Ioana Lascăr și Radu Stancu.
Un alt film semnat de același regizor, „Spre Nord” („To the North”), a fost prezentat în aceeași secțiune în anul 2022, obținând Premiul Bisato d’Oro, acordat de criticii independenți prezenți la festival.
Anul trecut, secțiunea competițională Orizzonti a fost câștigată de echipa filmului „Anul Nou care n-a fost”, regizat de Bogdan Mureșanu.
Filmul „Dinți de lapte” / „Milk Teeth” urmează să aibă premiera în România în luna octombrie a acestui an.
Pelicula pleacă de la realitatea cruntă a anilor ’80 din România
Ideea filmului a apărut cu câțiva ani în urmă și este inspirată din fapte reale. Regizorul a citit despre răpirea unei fetițe, în dosarul miliției, iar un anume aspect i-a atras atenția, faptul că se refereau la sora acesteia ca și când era ‘mută’. De acolo a pornit ideea unui film, povestește regizorul, conform Variety, care va ajunge până la Veneția.
În acea perioadă, în fața unor blocuri, în curtea unui loc de joacă, Maria, o fetiță de zece ani, își găsea tot felul de activități cu care să-și umple timpul. La un moment dat, Alina, sora ei mai mare, trece prin fața blocului cu gunoiul pregătit să fie aruncat. Acela va fi însă ultimul moment în care Maria o mai vede pe sora sa pentru că ea dispare brusc, fără urmă, de parcă s-a evaporat. Părinții pornesc într-o căutare disperată, încercând să-și găsească fiica, în timp ce Maria încearcă să înțeleagă ce s-a întâmplat, într-o lume care începe să se prăbușească în jurul ei.
La 11 ani, Ioana Emma Mogoș este „cea mai bună actriță și actor, simultan”
Rolul Mariei este interpretat de actrița preadolescentă Emma Ioana Mogoş, iar despre ea regizorul spune că este „cea mai bună actriță și actor, simultan, cu care am lucrat pe vreun proiect”.

Perioada castingului a fost cea mai grea perioadă a filmului pentru a găsi persoana potrivită, dar el afirmă că a știut că Emma este cea mai potrivită din cei 100 de copii care s-au prezentat.
„E un copil extraordinar de intuitiv și de inteligent, o ascultătoare extraordinară și un copil care știe să fie foarte prezent în moment și să nu-i fie frică deloc să încerce lucruri, chiar cu riscul de a se expune, cumva, în fața camerei, în fața oamenilor din jur. Pentru mine, a fost o experiență extraordinară. E, probabil, am tot zis asta apropiaților, cea mai bună actriță și actor, simultan, cu care am lucrat pe vreun proiect și, din nou, tot ce a ieșit bine în raportul nostru, fie că a fost de comunicare personală, fie că e pe actorie și pe ce să vedem, i se datorează exclusiv ei”, a spus Mihai Mincan, regizorul filmului, pentru publicul HotNews.

Emma Ioana Mogoș joacă alături de Marina Palii, Igor Babiac, István Téglás, Victor-Ioan Rogobete, Lara Maria Alexandra Comănescu, Maia-Victoria Boboc, Albert Ciută, Karina-Ziana Gherasim, Ada Lupu, Cătălin Filip, Tudor Morar, Mihaela Rădescu, Luca-David Cărăvan, Ingrid-Maria Tirintică, Liana Mărgineanu.
Sunet de Oscar
Sunetul din „Dinți de lapte” este creat de Nicolas Becker – unul dintre cei mai apreciați designeri de sunet din lume, premiat cu Oscar pentru „Sound of Metal” – alături de artiști renumiți ca Marius Leftărache și Cyril Holtz.
Coproducție România – Franța – Danemarca – Grecia – Bulgaria
„Dinți de lapte” / „Milk Teeth” este un film realizat în coproducție internațională între România, prin casa de producție deFilm, Franța – Remora Films, Danemarca – Ström Films, Grecia – Studio Bauhaus și Bulgaria – Screening Emotions, cu sprijinul unor importante instituții europene precum TorinoFilmLab, ARTE Kino și Creative Europe Media.
Filmul de mister și fantezie, cu acțiunea plasată la finalul comunismului, transformă copilăria „într-o reflecție cinematografică”, fapt care a atras atenția juriului de la Veneția în selecția producției.
„Frica de întuneric, cauzată de penele de curent frecvente în acea perioadă, dar și imediat după, devine în film o reprezentare a opresiunii, a incertitudinii. O reprezentare a felului în care aceste trăiri lasă urme într-un copil”, a spus Ioana Lascăr, producătoarea filmului, pentru cititorii HotNews.

„În același timp, povestea este plasată într-un moment istoric esențial – înainte și după revoluția din 1989 – oferind o perspectivă mai degrabă emoțională decât factuală asupra tranziției de la dictatură la libertate. Această combinație de memorie personală, context politic, dar și tematici ca perderea, alienarea, frica, maturizarea, face ca filmul să capete relevanță în contextul social și politic actual, depășind granițele și timpul în care se petrece acțiunea”, a precizat Ioana Lascăr.
O altă sursă de inspirație a filmului
În narativul și estetica filmului, există o sămânță din viziunea regizorului spaniol de film Carlos Saura, cu pelicula ,,Cría Cuervos” („Cresc corbi”, n.r.), a cărui temă este o dramă psihologică a unei fetițe de 8 ani, pe nume Ana, care se luptă emoțional cu trauma morții părinților ei.
