Sari direct la conținut

​​FOTOGALERIE Biciclistii au semnalat Primariei Capitalei ce probleme prezinta pista de biciclete de pe tronsonul Buzesti-Berzei. Ce nereguli au constatat

HotNews.ro
Biciclistii semnaleaza problemele pistei de biciclete de pe Buzesti, Foto: OPTAR
Biciclistii semnaleaza problemele pistei de biciclete de pe Buzesti, Foto: OPTAR

Problemele infrastructurii pentru biciclete de pe tronsonul Buzesti-Berzei, parte a arterei Buzesti-Berzei-Uranus, inaugurat in urma cu cateva zile, au fost prezentate Grupului de Lucru pe Mobilitate din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti de catre membrii Organizatiei pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR). Biciclistii au semnalat o serie de probleme la noile piste, primele din Capitala trasate pe carosabil si separate de trafic printr-o banda de stalpisori.

„Analiza a fost realizata in urma testarii infrastructurii pentru biciclete, fiind semnalate o serie de probleme si abateri de la normele in vigoare”, anunta OPTAR intr-un comunicat de presa remis HotNews.ro.

Printre problemele semnalate de biciclisti se numara:

  • latimea benzii pentru biciclete ajunge la 180 cm, insa partea utilizabila este de doar 76 cm – fapt ce face periculoasa manevra de depasire in conditii de vant sau in cazul incepatorilor.
  • gratarele scurgerilor pentru apa pluviala sunt dispuse de-a lungul benzilor, putand prinde rotile bicicletelor sau la spargerea rotilor si ducand, astfel, la dezechilibrarea si accidentarea biciclistului.
  • modul de executie a marcajelor in zona intersectiilor scade siguranta rutiera prin faptul ca obliga biciclistul sa stea intr-o pozitie in care vizibilitatea intre biciclist si sofer este scazuta;
  • soferii sunt obligati sa incalce legea de fiecare data cand intra sau ies cu masina din garaj / curte –  pentru ca sunt obligati sa incalce marcajele de linie continua.
  • exista semafoare pentru biciclete in intersectii unde nu exista marcaje de traversare pentru biciclete;
  • nu exista parcari pentru masinile de aprovizionare, masinile care fac livrari sau pentru clientii magazinelor. Aprovizionarea magazinelor, efectuarea de livrari etc se face fie prin blocarea unei benzi de circulatie, fie prin blocarea benzii pentru biciclete, fie prin blocarea trotuarului, fie prin transportul marfii pe distante mari.

Potriviti OPTAR, in urma discutiilor purtate la primariei, directorul de infrastructura a Administratiei locale, Ion Dedu, presedintele Grupului de Lucru din cadrul Primariei Bucuresti, „si-a aratat disponibilitatea de a prezenta analiza facuta de OPTAR constructorului care s-au ocupat de lucrari”.

Primul tronson al diametralei Buzesti-Berzei-Uranus a fost deschis oficial circulatiei in dimineata zilei de duminica, 12 ianuarie. Tronsonul vine ca o alternativa pentru soferi pe axa Nord-Sud a zonei centrale la Calea Victoriei si bulevardul Magheru. Mai multe detalii despre costul, lungimea si controversele noii artere, puteti citi aici.

Odata cu deschiderea traficului, pe noua artera au fost trasate primele piste de biciclete pe carosabil din Capitala pe fiecare sens si separate de trafic printr-o banda cu stalpisori.

Cu toate acestea, „experimentul” primelor piste de biciclisti pe carosabil a inceput cu stangul, chiar din prima zi noile piste fiind ocupate de masini parcate, iar stalpisorii scosi din loc.

Foto: OPTAR

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro