FOTOGALERIE Ce lucrari mari de infrastructura se termina in acest an in Bucuresti si ce se intampla cu santierele pe timpul iernii
In 2015, Primaria Capitalei va finaliza lucrarile de modernizare la Sos. Iancului si Pantelimon, pasajul subteran de la Piata Presei Libere, pasajul subteran de Piata Sudului si pasajul suprateran de la Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, a declarat pentru HotNews.ro Ion Dedu, seful directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei. Podul hobanat de la Ciurel, ce constituie prima parte a drumului expres spre autostrada A1, ar putea fi gata si el in 2015, promit autoritatile. Vezi in ce stadiu se afla fiecare dintre aceste lucrari si cand se vor finaliza.
Modernizare Soseaua Iancului
„Lucrarile la linia de tramvai sunt realizate in proportie de 80%, la fel si lucrarile la carosabil. Din nefericire, am stagnat vreo 3 luni din cauza intrarii in insolventa a unuia dintre constructori, insa lucrarile au fost preluate de cealalta firma din asociere. Lucrarile au fost reluate de la 1 decembrie. Deci pe Soseaua Iancului mai avem de pus stratul de uzura pe carosabil si pe linia de tramvai, marcajele rutiere si trebuie sa terminam partea de semaforizare. Cand temperatura va fi peste 15 grade noaptea, intr-o luna se incheie toata lucrarea. In timpul iernii se va mai lucra foarte putin pentru partea de punere in siguranta”, a declarat Ion Dedu, seful directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei. Potrivit acestuia lucrarea va fi finalizata pana in luna iunie 2015.
O noutate este ca dupa finalizarea lucrarii, soferii nu vor mai avea voie sa parcheze pe marginea bulevardului, oprirea fiind interzisa. In cadrul proiectului insa se vor realiza doua parcari supraetajate intre blocurile din spatele Soselei Iancului, pe strazile Dridu Georgescu si Stanescu Gheorghe.
„Sunt prevazute a fi realizate doua parcari in incinta blocurilor de pe Sos. Iancului. Una este pe str. Dridu Georgescu, iar cealalta pe str. Stanescu Gheorghe. Ambele vor avea in jur de 250 de locuri. Acum incercam sa obtinem avizele pentru autorizatiile de construire a celor doua parcari. Din pacate pana in prezent nu am obtinut avizul de la Mediu pentru realizarea lor. Exista niste discutii ca ar fi spatii verzi intre blocuri desi nu sunt. Aceste parcaje vin si ajuta mediul, plus ca se are in vedere realizarea unor spatii verzi. Aceste parcari impreuna cu parcarile de la viitorul spatiu comercial de pe Sos Iancului – dorim sa facem un parteneriat cu ei pentru acceptarea pe timpul noptii a masinilor riveranilor in parcare – vor scoate toate masinile care stationeaza pe Iancului”, a declarat Ion Dedu.
Proiectul de modernizare a Sos. Iancului include urmatoarele lucrari:
– linia de tramvai va fi inaltata cativa centimetri si va folosi si drept banda pentru autobuz. Cele doua mijloace de transport vor avea statii comune pana la intersectia cu Soseaua Pantelimon. Potrivit proiectantilor, aceasta masura a fost luata deoarece de la anul, RATB va afisa orarul mijloacelor de transport in fiecare statie si daca nu vor exista benzi unice pentru transportul in comun, acest grafic nu va putea fi respectat.
– statiile de autobuz si tramvai vor avea copertine;
– pentru circulatia auto vor ramane doua benzi pe sens, intrucat nu se va mai parca pe marginea bulevardului;
– aceasta artera va fi introdusa in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic. De exemplu, daca la o intersectie se face coada dintr-un anumit sens, semaforul va ramane pe verde mai mult timp, astfel incat sa se decongestioneze traficul;
– pe marginea trotuarului va fi refacuta plantatia de aliniament;
Lucrarile de modernizare a acestui bulevard au inceput la jumatatea lunii iunie 2013. Reprezentantii Primariei Capitalei promiteau ca vor finaliza lucrarile la acest bulevard in toamna anului 2014. Lucrarile de reabilitare a Sos. Iancului si Pantelimon se ridica la circa 70 milioane de euro, iar licitatia a fost castigata de consortiul alcatuit din firmele Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect.
Modernizarea Sos. Pantelimon
„Acum lucrarea este gata in proportie de 25%. In luna decembrie s-a lucrat la inchiderea santierului pe timpul iernii, pe zona dintre bd. Chisinau si Morarilor. De la Morarilor pana la Cora, carosabilul este gata la nivel de binder. Acolo am finalizat si trotuarele si am plantat pomii care au fost defrisati. Si aici am pierdut 3 luni din cauza insolventei constructorului (n.r. sunt aceiasi constructori ca pe Sos. Iancului). Fiecare tronson va fi gata in functie de cand au inceput lucrarile. Tronsonul intre Cora si Morarilor trebuie sa fie gata in mai, Morarilor-Chisinau, unde am avut probleme si cu instalatiile de la RADET va tine pana in noiembrie, timp in care vom realiza si bucatica intre Chisinau si Iancului. Ne dorim ca la sfarsitul lui 2015 toata lucrarea sa fie gata„, a explicat Ion Dedu.
Pentru continuarea lucrarilor la Sos Panteliom, Ion Dedu spune ca vor mai fi sacrificati inca 50 de tei.
„Mai sunt de taiat pomi intre Morarilor si bd. Basarabia, circa 50. Avem autorizatie. In momentul de fata exista un singur aliniament de copaci, sunt zone unde vor exista trei aliniamente de arbori sau doua dupa finalizarea lucrarilor, deci vom planta foarte mult. Arborii plantati vor fi tot tei care cresc foarte repede. Deci din punct de vedere al zonei verzi, ea creste, mai ales ca si linia de tramvai va fi inierbata. Am cautat la fiecare pom sa gasim o solutie sa nu taiem, insa nu am gasit. Unii erau si foarte bolnavi”, a mai spus Dedu.
De cand au inceput lucrarile, zeci de tei au fost taiati, intre Granitul si Sos. Morarilor. Desi in loc s-au plantat pui de platani, mai multi cetateni din cartierul Pantelimon sunt nemultumiti de decizia Primariei deoarece teii aveau 40-50 de ani, iar platanii mai au cel putin zece ani pana vor creste.
In aceasta primavara vor incepe si lucrarile la terminalul de la capatul Sos. Pantelimon si la parcarea parc&ride de acolo.
„Fantana arteziana de la capatul Sos. Pantelimon, de la Cora, se va muta. In timpul iernii vom muta conducta de gaze care se afla sub terenul pe care vrem sa facem parcarea si terminalul. Distrigaz a promis ca va incepe lucrarile in ianuarie. Dupa mutarea conductei, putem incepe lucrarile la parcare”, a mai spus Dedu.
Lucrarile de modernizare a acestui bulevard au inceput la jumatatea lunii iunie 2013. Reprezentantii Primariei Capitalei promiteau ca vor finaliza lucrarile la acest bulevard in toamna anului 2014. Lucrarile de reabilitare a Sos. Iancului si Pantelimon se ridica la circa 70 milioane de euro, iar licitatia a fost castigata de consortiul alcatuit din firmele Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect.
Ce lucrari se fac pe Soseaua Pantelimon:
– linia de tramvai, de pe mijlocul bulevardului, va fi inaltata cativa centimetri astfel incat sa nu poata urca masinile si va fi inverzita prin plantarea de gazon;
– pe fiecare sens bulevardul va avea trei benzi de circulatie, iar pe laterale vor fi construite doua benzi laterale separate, prin care riveranii vor avea acces la locurile de parcare;
– pentru statiile de autobuz vor fi construite alveole;
– toate statiile de tramvai vor fi mai late si vor avea copertine;
– pe toata lungimea soselei, cu exceptia celor doua benzi laterale separate, stationarea va fi interzisa, cele trei benzi ramanand exclusiv pentru traficul auto;
– toate trecerile de pietoni vor fi semaforizate;
– aceasta artera va fi introdusa in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic. De exemplu, daca la o intersectie se face coada dintr-un anumit sens, semaforul va ramane pe verde mai mult timp, astfel incat sa se decongestioneze traficul;
– la capatul Soselei Pantelimon, in fata magazinului Cora va fi construit o statie uriasa, unde vor opri toate mijloacele de transport din zona, respectiv autobuzul, tramvaiul si microbuzele. Cand va fi gata noua linie de metrou Pantelimon-Universitate, statia va fi conectata si cu acest mijloc de transport. Astfel pietonii nu vor mai fi nevoiti sa traverseze si ca sa schimbe mijloacele de transport. In apropierea statiei va fi construita si o parcare park&ride, conectata cu statia, unde cei care vin din afara orasului sa-si poata lasa masina si sa mearga mai departe folosind mijloacele de transport in comun.
Pasajul subteran de la Piata Presei
„Aceasta lucrare este gata in proportie de 60-70%. Sunt aproape toti peretii mulati facuti. Pasajul va fi gata in mai-iunie 2015. Pe timpul iernii vom incerca sa terminam peretii mulati, fiindca se poate lucra in conditii de iarna”, a declarat Dedu.
Pasajul porneste din Soseaua Bucuresti-Ploiesti cu 2 benzi de circulatie si se bifurca, astfel:
-pasaj cu 2 benzi de circulatie spre Soseaua Kiseleff;
-ramura cu o banda de circulatie largita spre Bd Marasti;
Lungimea aproximativa a pasajului este de 700 de metri, iar costul de realizare se ridica la circa 60 milioane lei. Termenul de finalizare al proiectului este de 9 luni de la data inceperii, lucrarile incepand in martie 2014. Lucrarile sunt executate de consortiul SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare si Infrastructura si SC Consitrans SRL.
http://www.hotnews.ro/stiri-administratie_locala-18368636-sorin-oprescu-pasajul-rutier-subteran-piata-presei-gata-primavara-edilul-vrea-faca-pasaj-pietonal-sub-sos-kiseleff.htm
Pasajul subteran de la Piata Sudului
„Pasajul este realizat in proportie de 15-20%. Aici vom lucra si pe perioada iernii. Se lucreaza la peretii mulati fiindca ei pot fi realizati si in aceste conditii meteo. Se va incepe si devierea retelelor edilitare. In momentul de fata am deviat circulatia pe zona Nitu Vasile, am finalizat 80% peretii mulati pe rampa Vacaresti sensul de mers catre Piata Sudului. Acum mutam circulatia pe partea unde s-a lucrat si o sa ne apucam sa facem peretii de pe rampa Vacaresti, sensul de iesire dinspre Piata Sudului. Nu avem probleme cu fondurile europene (n.r.: acest pasaj se face cu bani europeni). Conform contractului incheiat si graficului de rambursare o sa incepem sa primim banii din aprilie-mai 2015, moment in care vom incepe sa facem platile fiindca constructorul are in contract o perioada de sustinere a lucrarilor de circa 8 luni. Pasajul va fi gata pe 31 decembrie 2015„, a explicat Dedu.
Lucrarile la pasaj au inceput in mai 2014, investitia ridicandu-se la 127 milioane lei. Pasajul va fi realizat pe directia Calea Vacaresti – strada Nitu Vasile, va avea o lungime de 630 metri si se realizeaza in proportie de 70% cu fonduri europene nerambursabile.
Potrivit autoritatilor, dupa darea in folosinta pasajul va reduce timpii de asteptare in trafic, in zona respectiva, cu aproximativ 74%.
Potrivit municipalitatii, proiectul presupune realizarea unui pasaj subteran rutier pe directia Calea Vacaresti – strada Sergent Nitu Vasile, amenajarea a patru pasaje pietonale de-a lungul pasajului rutier si catre statiile de tramvai, modernizarea carosabilului in intersectia calea Vacaresti – Oltenitei – Nitu Vasile prin asigurarea in giratoriu a patru benzi de circulatie, realizarea legaturii pietonale printr-un pasaj subteran intre statia de metrou Piata Sudului si peroanele statiei de tramvai aflate pe Soseaua Oltenitei, modernizarea utilitatilor aferente obiectivului de investitii (energie electrica, alimentare cu apa, canalizare, iluminat). Proiectul vizeaza si lucrari de refacere a liniei de tramvai existente atat pe Calea Vacaresti, cat si pe Soseaua Oltenitei, dar si lucrari pentru liniile de troleibuz aflate in zona, amenajari peisagistice.
Durata lucrarilor de executie este de 18 luni de la data emiterii ordinului de incepere a lucrarilor.
Podul hobanat de la Ciurel
„In prezent este gata circa 10% din lucrare. Aici sunt doua probleme. Una este legata de aprobarea exproprierilor de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti ca sa putem continua cu podul pe cealalta parte Sos. Virtutii. Pe santier se lucreaza. Probabil vom sista lucrarile pe perioada iernii deoarece s-au cam terminat fondurile alocate pentru 2014. In momentul in care se fac exproprierile vom putea intra sa facem podul si pe partea cealalta a Sos. Virtutii. In mod normal lucrarea va fi gata la sfarsitul lui 2015, inceputul lui 2016„, a declarat Ion Dedu.
Primaria Capitalei a demarat lucrarile la drumul expres spre Autostrada Bucuresti-Pitesti in 2010, iar potrivit documentelor prezentate la vremea respectiva, artera, de 8,3 km, ar fi urmat sa faca legatura intre Splaiul Independentei si autostrada A1.
Licitatia pentru executarea lucrarii a fost castigata de catre consortiul JV Bogl – Astaldi – Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, termenul estimat pentru finalizare fiind de 35 luni, de la inceperea lucrarii, respectiv anul 2014.
Lucrarile la pasajul de la Ciurel au inceput, in baza unei autorizatii emise in regim de urgenta, si fara sa existe un Plan Urbanistic Zonal aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti (Planul urbanistic a fost aprobat abia in august 2012) care sa stabileasca exact traseul bulevardului, asa cum prevede legea, si fara sa existe o dezbatere publica serioasa asupra necesitatii proiectului si daca cetatenii din zona doresc sau nu un asemenea proiect. In plus, desi reprezentantii municipalitatii au spus ca se vor expropria 40 de hectare de teren, cetatenii din zona nu stiau cine va fi expropriat si nici in ce conditii. De asemenea, lucrarile au inceput fara sa existe banii necesari, iar la cateva luni dupa ce a inceput santierul, au fost sistate din lipsa de fonduri, din pasaj fiind realizat doar un pilon si fundatia pentru altul.
Consilierii generali ai Capitalei au aprobat, la sfarsitul lunii august 2012, traseul noului drum expres spre Autostrada Bucuresti-Pitesti (penetratia Splaiul Independentei – Ciurel – Autostrada Bucuresti – Pitesti), desi lucrarile la Pasajul Ciurel, parte din proiect erau incepute inca din 2010.
Potrivit Planului Urbanistic Zonal aprobat de consilieri drumul expres va porni de la intersectia bd. Virtutii cu Splaiul Independentei, va merge pe langa Lacul Morii pana la intersectia cu bd. Uverturii, dupa care trece pe langa statia de tratare a apei Rosu-Militari si iese din Bucuresti prin comuna Chiajna. Traverseaza Centura Capitalei, trece prin Comuna Dragomiresti-Vale si iese in A1, la km 13, Pod Ciorogarla.
Pe parcursul lucrarii vor fi construite trei pasaje supraterane: la intersectia sos. Virtutii cu Splaiul Independentei (Pod Ciurel), la intersectia Penetratia A1 – Bd. Uverturii si la intersectia cu Soseaua de Centura si in zona Pasajului CFR de la Ciorogarla. In total, drumul expres va avea o lungime de circa 8,3 km, trei benzi pe sens si se estimeaza ca va costa 138 milioane de euro. Lucrarea a inceput in 2010, prin demararea lucrarilor la Podul Ciurel, desi Planul Urbanistic Zonal inca nu fusese aprobat de Consiliul General. Lucrarea este realizata de consortiul JV Bogl – Astaldi – Euroconstruct -Tehnologica si Proiect Bucuresti, in calitate de proiectant. Pentru realizarea proiectului trebuie expropriate 40 de hectare de teren, proprietate privata.
Cetatenii din zona si societatea civila au declarat in nenumarate randuri ca se opun proiectului din urmatoarele motive:
– este inutil, existand variante mai ieftine si care s-ar putea realiza mult mai rapid. „Printre solutii se numara realizarea unei strapungeri care sa continue strada Preciziei pana in centura Capitalei, realizarea unei strapungeri pe strada Liniei, unde se afla o cale ferata abandonata si unde nu ar fi nevoie de expropieri pentru realizarea drumului pana la centura. O alta solutie ar fi realizarea unei strapungeri in continuarea bulevardului Timisoara, aceasta ar avea cateva sute de metri pana la centura si s-ar putea realiza foarte rapid. Toate aceste rute alternative ar duce la decongestionarea bulevardului Iuliu Maniu, fara sa fie nevoie de acest proiect megalomanic (drumul expres spre autostrada A1, n.r.)”, a declarat Victor Rausse, unul dintre cetatenii afectati de proiect.
– nu va duce la rezolvarea problemelor de trafic, aglomerand centrul Capitalei. „Acest PUZ decongestioneaza intr-adevar bd-ul Iuliu Maniu, dar va conduce tot traficul spre centrul Capitalei, deoarece soferii care vin de pe A1 si de pe soseaua de centura vor trece podul de la Ciurel, vor merge pe Splaiul Independentei si vor trece prin zona Unirii spre autostrada Bucuresti – Constanta. De asemenea, drumul va crea o descarcare majora pe soseaua Virtutii, un drum important care leaga Drumul Taberei de nordul Capitalei”, a mai declarat Rausse.
– trece la doar 7 metri de uzina de apa de la Rosu, unde sunt niste bazine imense de apa descoperite pe care smogul facut de masinile de pe drum le vor polua.
– proiectul nu are studiu de trafic, singurul studiu in acest sens fiind JICA, un studiu realizat de japonezi in 2000 si care nu recomanda acest proiect drept o solutie viabila.
Istoric decizii instanta
Tribunalul Bucuresti a anulat, in iulie 2012, prima autorizatie de construire pentru pasajul de la Ciurel, emisa de Primaria Capitalei in regim de urgenta. Procesul a fost pornit de un proprietar din zona, Danes Mihai. In noiembrie 2013, sentinta a devenit definitiva.
In februarie 2013, si Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului a fost suspendat in instanta, de un grup de cetateni din zona care nu sunt de acord cu acest proiect. Intre timp insa, sfidand cetatenii si instanta, Primaria Capitalei a emis o noua autorizatie pentru acest pasaj, in august 2013.
Tribunalul Bucuresti a anulat pe 4 noiembrie 2014 Planul Urbanistic Zonal care stabileste traseul drumului expres spre Autostrada A1, ce ar urma sa porneasca de la Ciurel si sa ajunga la autostrada, dincolo de soseaua de centura. In acest PUZ este trecut inclusiv Pasajul de la Ciurel. Procesul a fost intentat de mai multe familii care detin proprietati pe traseul acestei artere. Sentinta nu este definitiva. In plus, prima autorizatie de construire emisa pentru pasajul de la Ciurel, parte din drumul expres, a fost anulata de instanta, insa Primaria Capitalei a emis inca doua autorizatii pentru a putea continua lucrarea. Acum s-a cerut in instanta si anularea ultimei autorizatii.
Referitor la protestele cetatenilor, Ion Dedu spune ca acestia trebuie sa puna interesul public in fata celui privat.
„Exista autorizatie emisa in baza Legii 255/2010. Totdeauna viciile de procedura si de forma vin sa blocheze elemente importante de dezvoltare a orasului. Tot timpul se judeca pe probleme minore, fara sa se tina seama ca s-a luat o decizie la nivelul orasului si inclusiv reprezentantii cetatenilor au decis sa se faca aceasta lucrare. Am discutat cu oamenii de acolo. Faptul ca unii dintre ei, fiind afectati de exproprieri, invoca toate motivele care pot duce la oprirea proiectului, faptul ca elemente de forma sunt luate in discutie pentru a se bloca proiectul, nu rezolva cu nimic problema. Fiindca ei oricum nu sunt de acord. Este normal, fiecare avem interesele noastre. Dar acum vorbim de interesul public. Probabil ca si instanta ar trebui sa se gandeasca la asta. Fiindca daca ii aducem intr-o camera pe cei de pe Iuliu Maniu si pe cei de aici, spunandu-le celor de pe Iuliu Maniu ca vor fi gazati in continuare si le dovedim cu masuratori de mediu, pentru ca se blocheaza aceasta lucrare, nu stiu cum va iesi. Aici cineva trebuie sa transeze intre interesul public si cel privat”, a explicat Dedu.
Acesta spune ca cetateanul care a reusit sa obtina in instanta suspendarea mai multor autorizatii pentru Pasajul de la Ciurel pe motiv ca piciorul podului se afla chiar la fereasta casei lui, ar fi pus gardul pe domeniul public si de asta este afectat de lucrare.
„In legatura cu dl. Danes, a venit cineva si ne-a aratat un plan de unde reiesea ca domnul Danes a intrat cu gardul pe domeniul public. Probabil ca nu il mai deranja asa de mult daca isi punea gardul corect. Acum noi facem cercetari. Daca se dovedeste ca a mutat gardul, il vom soma sa il puna corect. In rest pasajul nu il deranjeaza cu absolut nimic. In PUG-ul 2000 aceasta artera este prevazuta. Trebuia sa fie informat la momentul cand si-a construit casa ca urma sa fie aceasta artera acolo si sa isi asume acest lucru. Din pacate drumurile nu pot trece asa, pe unde vrea fiecare”, a mai spus Dedu.
Pasajul peste Dambovita de la Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu
„Lucrarea este gata in proportie de 50-60%. Se va lucra probabil si pe perioada iernii la partea de retele edilitare. Acolo avem lucrari la reteaua de apa-canal, electrice si in masura in care timpul va fi bun vom putea lucra la ultimul picior al podului care se gaseste in cealalta parte a raului Dambovita. Nu am putut sa lucram la ambii piloni in acelasi timp pentru ca se ingusta foarte mult albia raului si la debite mari exista riscul sa apara inundatii. Noi preconizam ca lucrarea va fi gata la sfarsitul anului 2015„, a declarat Dedu.
Lucrarea consta in largirea B-dului N. Grigorescu la trei benzi pe sens, realizarea unui scuar median de 7-12 metri si largirea trotuarelor la 5 metri. La intersectia bulevardului Nicolae Grigorescu cu Splai Dudescu va fi construit un pasaj suprateran peste raul Dambovita. Pasajul va avea cate doua benzi pe sens. In lateralele acestui pasaj vor fi construite la nivelul solului doua poduri cu cate trei benzi pe sens.
Proiectul a fost demarat în martie 2010 si ar fi trebuit încheiat la sfârsitul anului 2012. Lucrarea a fost însă blocată circa patru ani din cauza exproprierilor deoarece Consiliul General al Municipiului Bucureşti nu a aprobat exproprierile, estimate la o valoare de 35 milioane lei (8 milioane euro). In urma unei licitatii, valoarea proiectului a fost stabilita la 90 milioane lei. Lucrarile au fost reluate in luna martie a acestui an.