Sari direct la conținut

​​FOTOGALERIE Cum arata trenurile de metrou ce urmeaza sa ajunga la Bucuresti. Noi imagini cu "Mures" si "Dunarea"

HotNews.ro
Noul tren de metrou Mures , Foto: CAF
Noul tren de metrou Mures , Foto: CAF

Primele doua trenuri de metrou construite de CAF (onstrucciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.) in Spania sunt in drum spre Bucuresti. Trenurile denumite „Dunarea” si „Mures” sunt primele din cele 16 pe care Metrorex plateste 97 milioane de euro (fara TVA) si care vor inlocui vechile rame IVA ce inca ruleaza pe magistralele M1 si M3. Potrivit Metrorex, noile trenuri ar urma sa intre in circulatie in subteranul Capitalei de la 1 ianuarie 2014 dupa o perioada de teste. Vezi imagini cu interiorul si exteriorul trenului „Mures”.

Primele doua trenuri construite de CAF in Spania sunt in drum spre Bucuresti. Noi imagini publicate pe forumul de specialitate forum.metrouusor.com ilustreaza trenurile „Dunarea” si „Mures” in gara Hendaya din Franta, inainte sa isi inceapa drumul spre Bucuresti.

Potrivit directorului general al Metrorex, Aurel Radu, noile trenuri ar trebui sa fie puse in circulatie in ianuarie 2014, insa dupa circa doua luni de teste.

Conform contractului semnat de Metrorex cu CAF, primele 4 trenuri CAF vor fi fabricate in Spania, iar celelalte 12 trenuri vor fi asamblate la Atelierele CFR Grivita SA.

In timp ce primele doua trenuri sunt in drum spre Bucuresti, trenul numarul 5 este deja in proces de asamblare in Capitala de cateva luni.

Primele doua trenuri poarta numele de Dunarea si Mures, urmand ca si celelalte trenuri sa poarte nume de rauri din tara noastra.

In perioada urmatoare, dupa sosirea trenurilor in Bucuresti, noile metrouri vor fi testate pentru a obtine Agrementul tehnic din partea Autoritatii Feroviare Romane.

Restul trenurilor de metrou, fabricate de CAF, vor ajunge la Metrorex si vor incepe sa functioneze in cursul anului 2014.

Trenurile fac parte dintr-un contract semnat de Metrorex in 2011 pentru achizitia a 16 noi trenuri de metrou care sa inlocuiasca vechile trenuri IVA aflate inca in circulatie pe Magistralele M1 si M3.

Contractul reprezinta o componenta a unui acord semnat de Romania cu Banca Europeana de Investitii, un acord in care este inclusa finantarea pentru 37 de trenuri pentru dotarea Magistralei 5 si inlocuirea trenurilor cu durata de viata depasita de pe celalalte magistrale.

Licitatia a fost castigata de spaniolii de la CAF – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A., cu un pret de 97 de milioane de EUR fara TVA (6 mil. EUR pentru fiecare tren). Dintre cele 16 trenuri de la CAF, primele 4 vor fi asamblate in Spania, pentru urmatoarele 12 asamblarea finala urmand sa fie facuta la Atelierele Grivita din Bucuresti.

In prezent, Metrorex are in dotare 44 de trenuri de constructie noua facute de catre firma canadiana Bombardier.

Dupa finalizarea contractului pentru cele 16 rame CAF, Metrorex va dispune de 60 de trenuri de constructie noua.

Noile rame au o lungime de 114 m si sunt compuse din 6 vagoane unite prin burduf. Noile trenuri vor avea o capacitate totala de 1202 pasageri si au viteza maxima de 80 km/h.

Sursa foto: CAF

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro