FOTOGALERIE In centrul unei capitale europene (II): Strazile pietonale din Centrul Istoric, pline de masini
Odata ca reabilitarea strazilor din centrul istoric al Bucurestiului in urma cu cativa ani, intreaga zona a prins viata si a devenit, treptat, un simbol nu doar pentru locuitorii din Capitala, ci si pentru turisti. Cu toate acestea, indolenta autoritatilor a facut ca strazile pietonale sa fie pline de masini. Zilnic, sute de soferi intra cu masinile in perimetrul pietonal si parcheaza nestingheriti pe unde apuca. Multe dintre masinile care intra in zona au tot felul de insemne oficiale, desi numarul de parcari rezervate institutiilor din zona este mult mai mic. Ca o consecinta, pavajul a inceput sa se deterioreze vizibil in anumite zone, iar bolarzii meniti sa opreasca accesul masinilor au fost scosi direct din fundatie.
In timp ce parcarile subterane/supraterane din zona centrala stau aproape goale, centrul Capitalei arata ca un sat fara caini, iar masinile parcate neregulamentar au devenit regula, nu exceptia.
Luni dupa-amiaza in parcarea subterana de la Universitate erau circa 230 de locuri libere, in parcarea de la Intercontinental batea din nou vantul, iar in parcarea de la Cocor erau peste 160 de locuri libere.
In tot acest timp, strazile pietonale din centrul vechi erau pline de masini, iar trotuarele pe bulevardul Bratianu – cel dintre piata Universitatii si Piata Unirii – erau pline de masini parcate neregulamentar.
FOTOGALERIE:
Masini parcate pe Strada Lipscani, pe strada Eugeniu Carada si pe strada Smardan
–
Pavajul deteriorat si bolarzii scosi din fundatie
–
Masini parcate pe strada Stavropoleos, pe strada Postei si strada Sfantu Dumitru:
–
Masini parcate prin restul Centrului Istoric. Masinile din prima imagine purtau in parbriz insemnele Consiliului General al Municipiului Bucuresti
–
O masina a Politiei Locale sta drept obstacol pentru a bloca accesul masinilor in zona. In acel loc exista montati bolarzi retractabili, insa asa cum un politist local a recunoscut pentru reporterul HotNews.ro, acestia nu mai functioneaza.
–
Trotuarele de pe bd Bratianu sunt pline de masini, desi parcarea Cocor, aflata la nici 100 de metri distanta, avea luni dupa-amiaza circa 160 de locuri libere.
–
Parcarea de la Universitate – luni dupa-amiaza – peste 220 de locuri libere
–
Despre situatia soferilor care parcheaza si intra nestingheriti in zona pietonala din Centrul Vechi, HotNews.ro a scris pe larg si in urma cu doi ani. Din nefericire, fata de situatia de atunci nu s-au schimbat prea multe…
–
- Fata de situatia de mai sus, HotNews.ro a trimis o solicitare Primariei Capitalei pentru a afla daca administratia bucuresteana are in plan masuri concrete pentru a remedia situatia. HotNews.ro va publica raspunsul Primariei Generale de indata ce il va primi.
Publicam mai jos solicitarea HotNews.ro catre Primaria Municipiului Bucuresti:
„Solicitare adresata Primariei Capitalei din partea publicatiei HotNews.ro:
Desi zona centrului istoric a fost reabilitata relativ recent, stimulandu-se activitatea comerciala si circulatia pietonala in zona, un numar nepermis de mare de masini intra si parcheaza zilnic in perimetrul pietonal.
Din cauza numarului foarte mare de masini care intra pe strazile pietonale, pavajul s-a deteriorat in multe locuri, iar mare parte din bolarzi au fost scosi din fundatie. In acelasi timp, bolarzii retractabili fie nu mai functioneaza, fie nu sunt folositi si stau mereu retrasi in fundatie.
In zona, intr-adevar, sunt o serie de institutii care au un numar limitat de locuri de parcare rezervate, insa per total numarul de autovehicule care parcheaza in dreptul acestor institutii este mult mai mare decat cel aprobat.
Institutia care este responsabila sa sanctioneze si/sau sa previna aceasta situatie este Politia Locala, insa a devenit evident ca masurile luate pana in prezent fie au fost insuficiente, fie ineficiente.
Asadar, avand in vedere ca Politia Locala se afla in subordinea administratei locale, ce masuri exacte are de gand Primaria Capitalei – in calitatea sa de executiv al administratiei publice locale – sa ia si in ce orizont de timp?
In speranta ca ne veti oferi un raspuns detaliat si la obiect, publicatia HotNews.ro va multumeste anticipat.„
–
NOTA:Neafisarea in poza a numerelor de inmatriculare ale autovehiculelor este o decizie editoriala a redactiei HotNews.ro si se aplica la toate articolele publicate pe site, indiferent de subiectul tratat