Franța va folosi în școli un serial de pe Netflix

Franța a urmat exemplul Regatului Unit și al Țărilor de Jos și a permis folosirea serialului „Adolescence” (titrat „Adolescență coruptă” pe Netflix România) în școlile din învățământul secundar ca parte din eforturile de a le preda adolescenților despre masculinitatea toxică și pericolele din mediul online, relatează The Guardian.
Ministerul Educației din Franța le va oferi școlilor cinci cursuri bazate pe fragmente din mini-seria de pe Netflix, care a fost aclamată de critici și a provocat o dezbatere globală despre impactul pe care îl are asupra băieților conținutul misogin din mediul online.
Producătorul „Adolescence”, al doilea cel mai urmărit serial în limba engleză difuzat vreodată de Netflix, cu peste 140 de milioane de vizualizări până la data de 1 iunie, a acordat guvernului francez drepturile pentru utilizare educațională, a anunțat ministrul educației, Elisabeth Borne.
Borne a declarat pentru televiziunea LCI că fragmentele din serial „foarte reprezentative pentru violența care poate exista în rândul tinerilor” și vor fi prezentate elevilor cu vârsta de aproximativ 14 ani sau mai mare, însoțite de materiale didactice special concepute.
Scopul este creșterea gradului de conștientizare cu privire la problema „supraexpunerii la ecrane și a trivializării violenței pe rețelele sociale”, precum și la problema răspândirii așa-numitei ideologii masculiniste care promovează violența împotriva femeilor, a spus ministrul francez al educației.
Serialul „Adolescence”, lansat pe 13 martie, spune povestea unui băiat de 13 ani arestat pentru uciderea unei colege de clasă, după ce a fost radicalizat de materiale online toxice, cum ar fi cele postate de influencerul autodeclarat misogin Andrew Tate, scrie The Guardian.
Decizii similare în alte țări
Netflix l-a pus la dispoziția școlilor secundare din Regatul Unit în aprilie, pentru a completa resursele didactice ale unei organizații neguvernamentale de profil, în ceea ce premierul Keir Starmer a descris drept o „inițiativă importantă”.
Flandra, provincie vorbitoare de neerlandeză din nordul Begiei, a început să folosească la rândul său serialul „Adolescence” în școli din învățământul secundar. „Seria arată cum influențele digitale și singurătatea îi pot duce pe unii tineri pe o cale greșită atunci când nu au suficient sprijin”, a declarat ministrul flamand pentru mass-media, Cieltje Van Achter, în parlamentul regional.
„De asemenea, evidențiază modul în care adulții și profesorii pierd din ce în ce mai mult contactul cu lumea tinerilor. Este important să sprijinim atât profesorii, cât și tinerii, astfel încât aceste subiecte să poată fi discutate”, a adăugat Cieltje Van Achter.
Serialul este folosit și în școlile secundare din Țările de Jos.
„Prin prezentarea serialului la cursuri, putem crea un cadru sigur în care să discutăm despre el și despre problemele pe care le ridică, făcându-i astfel pe adolescenți mai rezistenți și împiedicându-i să fie atrași de «manosferă» și de consecințele sale nocive”, a declarat Barbara Kathmann, deputata care a propus inițiativa în Țările de Jos.
FOTO: Daniel Constante / Dreamstime.com