Sari direct la conținut

GALERIE FOTO Cum arată noua stație de metrou Tudor Arghezi, cât faci de la Universitate până la Șoseaua de Centură și cui folosește

HotNews.ro
Inaugurare stația de metrou Tudor Arghezi , Foto: Hotnews / Catiușa Ivanov
Inaugurare stația de metrou Tudor Arghezi , Foto: Hotnews / Catiușa Ivanov

Stația de metrou Tudor Arghezi de pe Magistrala M 2 Pipera-Berceni s-a deschis miercuri. Deocamdatată se circulă în sistem pendulă, adică, dacă vii de la Universitate cobori la stația Berceni și iei trenul de pe celălalt peron, încă o stație, până la stația Tudor Arghezi. Cu tot cu schimbatulul trenului, de la Universitate până la stația Tudor Arghezi faci cam 25-30 de minute. Cu mașina, la orele de vârf faci dublu.

Trenurile între stația Berceni și stația Tudor Arghezi circulă la intervale de 8 minute, însă, cel puțin miercuri, erau destul de bine sincronizate cu cele care vin/pleacă la stația Berceni, astfel că timpul de așteptare este mai scurt. Cum am coborât din metrou, am trecut prin pasajul subteran care leagă cele două peroane, metroul era deja în stație și în aproximativ 1 minut a plecat.

Între stația Berceni și stația Tudor Arghezi, metroul face cam două minute. Când ieși de la metrou, stânga dreapta sunt doar câteva spații logistice, deci, nu ai ce să faci acolo, nu sunt magazine, blocuri, un parc sau altceva. Probabil se vor construi cartiere rezidențiale, în următoarea perioadă, stația fiind ca un magnet pentru investițiile imobiliare, dar deoacamdată e câmp.

Stația este însă utilă, mai ales că Primăria a făcut lângă o parcare park&ride de 350 de locuri, pentru cei care vin din Vidra, Berceni în București la muncă sau la școală. Chiar și cei care nu au mașină pot ajunge ușor aici deoarece între Vidra-Berceni și stația de metrou sunt autobuze, care opresc în fața stației din 20 în 20 de minute.Pentru bucureșteni, câștigul este un trafic mai lejer, dacă anvetiștii folosesc metroul în loc să folosească mașina parsonală.

Dacă vii cu mașina și o lași în parcarea park &ride, tariful este de 3 lei între 7 dimineața și 19.00. În afara acestui interval tariful este de 3 lei/oră.

Miercuri, de la Stația Berceni la stația Tudor Arghezi, metroul era aproape gol. Majoritatea celor cu care am vorbit au venit să vadă cum arată stația.

„Eu nu am treabă aici, am venit cu copilul să vedem cum arată. Dar cred că le va folosi celor care locuiesc în zonă”, ne-a spus un tată care a venit cu băiețelul.

„Eu stau la Apărătorii Patriei și am o casă în Berceni. Din Berceni poți să ajungi și pe jos la stația de metrou, dacă nu ai chef să mergi pe jos, ai autobuzul care te lasă drept în față. Este foarte utilă pentru cei care locuiesc în Berceni, Vidra. Dacă vin cu mașina, o pot lăsa în parcare și apoi merg cu metroul mai departe. Dacă nu au mașină, pot veni cu autobuzul”, ne-a spus o altă călătoare.

În sistem pendulă se va circula cel mai probabil până la finalul anului, până Primăria Sectorului 4 termină lucrările la sistemul de automatizare. Apoi, trenurile care pleacă din Pipera vor ajunge direct în stația Tudor Arghezi.

Despre stația Tudor Arghezi de pe magistrala M2

Stația de metrou „Tudor Arghezi” a costat 50 de milioane de euro (fonduri nerambursabile), fiind construită de Primăria Sectorului 4 în parteneriat cu Metrorex. Practic, metroul a fost extins între stația Berceni, actualul capăt al Magistralei 2 și Șoseaua de Centură, pe o distanță de 1,6 kilometri. Stația este construită la nivel suprateran și are un regim de înălțime de P+2E.

Peronul stației se află la parter, iar zonele administrative sunt repartizate la nivelul celor două etaje. Totodată, stația Tudor Arghezi este prevăzută cu cinci zone de acces pietonal. Una dintre acestea este situată vizavi de stația de metrou și asigură legătura cu peronul noii stații, printr-un pasaj pietonal subteran, cu o lungime de 14 metri, ce sub-traversează Șoseaua Berceni. Accesul călătorilor pe peron este facilitat de șapte scări rulante, precum și de șapte lifturi care vor ușura accesul persoanelor cu dizabilități. Totodată, pe toată lungimea peronului, a fost montat un covor tactil de direcționare pentru persoanele cu deficiențe de vedere.

În stația de metrou Tudor Arghezi a fost instalat un sistem de supraveghere, format din 70 de camere video, montate atât la nivelul peronului, a celor două vestibule, cât și în cele cinci zone de acces. Totodată, stația este dotată cu centrale de detecție incendiu, cu alarmă la efracție precum și cu sisteme de tratare a aerului. De asemenea, pentru funcționarea hidranților, utilizați în caz de incendiu, stația este conectată la două surse de alimentare cu apă, una din rețeaua publică, iar cea de a doua din surse proprii (puțuri la mare adâncime).

Primăria Sectorului 4 a construit vizavi de noua stație de metrou și o parcare park&ride de 350 de locuri, astfel încât cei care vin din Ilfov să poată lăsa mașina acolo și să vină cu metroul în centrul orașului.

Parcarea și stația de metrou sunt legate printr-un tunel, pentru un acces mai ușor.

Primăria Sectorului 4, în parteneriat cu Consiliul Județean Ilfov are în plan să extindă metroul de la stația Tudor Arghezi până în comuna Berceni.

”Această stație, deși este un obiectiv finalizat, este de fapt, un început. Acum avem toate cele necesare pentru a demara extinderea liniei de metrou către comuna Berceni. Depășim astfel granițele Bucureștiului, care are mare nevoie de extindere. Mai mult, în următoarele săptămâni vom ridica în SICAP, tot în parteneriat cu CJ Ilfov, cu Sectorul 5 și cu Metrorex, proiectul magistralei M4 de metrou, Gara de Nord – Gara Progresul. Aceste parteneriate dezvoltă orașul, reduc din timpii petrecuți de oameni în drum către serviciu, reduc poluarea și devin poli de dezvoltare ca urmare a investițiilor în infrastructură. Acestea aduc în zonă investitori, aduc investiții generatoare de venituri, nu doar ansambluri imobiliare”, a declarat primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, la inaugurarea stației.

„Această stație de metrou înseamnă mult mai mult! Pentru locuitorii din zonă, care lucrează în București pot ajunge mai repede la muncă, se întorc mai repede acasă, se traduce în economie de timp. Un abonament de metrou lunar costă 80 de lei, pe când un plin la mașină câteva sute de lei, deci o economie de bani. Dar, avem grijă și de mediu. Dacă alegem să lăsăm mașina acasă, poluăm mai puțin. Urmează să ducem metroul în Ilfov, în comuna Berceni, în Jilava. Orice investiție în infrastructura mare aduce cu sine o dezvoltare economică. Vor veni investiții private, investiții care generează locuri de muncă, investiții care generează taxe și impozite la bugetul de stat. Cred că sudul Bucureștiului, în următorii 10 ani, va cunoaște o dezvoltare pe care, până acum, n-a mai cunoscut-o!”, a declarat Hubert Thuma, președintele Consiliului Județean Ilfov, prezent și el la inaugurare.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro