Gazprom își vinde hotelurile după ce a trecut pe pierderi după aproape un sfert de secol
Gigantul energetic rus Gazprom a anunțat marți planuri de a vinde o serie de complexuri turistice după ce mai devreme în cursul anului a publicat o pierdere financiară pentru prima oară după aproape un sfert de secol de profituri, relatează Reuters.
Compania controlată de Kremlin, care are acces la cele mai mari rezerve de gaze naturale din lume, a virat către o pierdere netă de aproape 7 miliarde de dolari în 2023, potrivit datelor financiare pe care le-a publicat în luna mai a acestui an.
Gazprom a tăiat treptat livrările de gaze pentru mai multe țări europene după ce acestea nu s-au conformat ordinului din martie 2022 al președintelui Vladimir Putin, care a cerut companiilor energetice din Rusia să încaseze plățile de la partenerii străini doar în ruble.
Unele state din UE au renunțat pe cont propriu la livrările de gaz rusesc.
Gazprom a anunțat acum că a scos la vânzare 14 hoteluri și complexuri turistice, printre care și Hotelul Mariott Tsaghkadzor, aflat în spectaculoasa Vale a Florilor din Armenia.
Compania energetică rusă anunțase deja în luna mai, după publicarea rezultatelor financiare pe 2023, că intenționează să vândă mai multe hoteluri, printre care Imperial Park Hotel & SPA din regiunea Moscovei.
Este puțin probabil însă ca aceste vânzări să reducă semnificativ pierderea înregistrată de gigantul energetic. De exemplu, ziarul financiar rus Vedomosti estimează valoarea Hotelului Imperial din Moscova, unul dintre cele mai valoroase din portofoliul Gazprom, la 69,5 milioane de dolari.
Deși livrarea de gaze naturale reprezintă principalul său domeniu de activitate, Gazprom deține un portofoliu divers de companii, inclusiv o televiziune și alte canale mass-media.
Gazprom a folosit aceste companii din portofoliul său pentru a filma videoclipurile de propagandă prin care Rusia a încercat să sperie europenii că vor îngheța de frig în case în iarna lui 2022, după oprirea livrărilor de gaz rusesc.