Google isi tureaza motoarele de cautare in Rusia
Google si-a anuntat recent intentia de a intra pe piata din Rusia, pana la sfarsitul anului, Google urmand sa-si deschida aici o sucursala, axata pe segmentul de publicitate contextuala. Pentru 2006, se estimeaza ca Google va investi aproximativ 30 milioane de euro, in Rusia.
Google castiga aproximativ 5 miliarde de dolari pe an din asa numitul „advertising contextual”, conceptul de succes inventat chiar de Google, care i-a adus statutul de cel mai bun motor de cautare. Concurentii locali pe acest segment de piata sunt Yandex (55%), Begun (30%) si alti cativa jucatori mai mici.
Google are in prezent o capitalizare de peste 84 miliarde de dolari, veniturile obtinute in prima jumatate a anului 2005, fiind de peste 2,64 miliarde de dolari.
In China, Google a avut destul de putin succes in fata companiilor locale, in special fata de motorul de cautare Baidu.com, care chiar daca este la inceput este un competitor serios. De asemenea, in Cehia, Google se lupta cu un alt motor de cautare local, Seznam.cz.
Avantajul competitorilor locali este dat continutul mai bogat, orientat catre utilizatorii locali, capitol la care Google mai are de lucrat.