Sari direct la conținut

Haotica Ana, cam haotic si filmul

HotNews.ro

Ana este o tanara care, asa cum spune titlul, e putin haotica. Adica incepe sa deschida rand pe rand usile subconstientului, descoperindu-se indaratul mai multor femei care au trait in diverse epoci si care au murit violent, de tinere. Filmul cunoscutului cineast spaniol Julio Medem vrea sa exprime mai multe lucruri, printre care acela ca femeia a fost izgonita de barbat de pe tronul ei de zeita. Din pacate, modalitatea de expunere e, ca si eroina, destul de haotica.

Nu poti, totusi, sa nu acorzi credit filmului, daca nu pentru numele autorului, macar pentru faptul ca a presupus o productie extrem de ampla si ca are un decupaj care ar imbolnavi un student la film.

„Haotica Ana” e, de altfel, cea mai pretentioasa pelicula al lui Medem la capitolul locatii. S-a filmat si in Spania, dar si la New York, in Arizona ori Sahara.

Ana (Manuela Vellés) este o tanara care traieste ca intr-un paradis, intr-o pestera din Ibiza, impreuna cu tatal ei. Aparitia unui filantrop in fusta (Charlotte Rampling) nu aduce doar ideea unui substitut al mamei disparute, dar si posibilitatea deschiderii orizontului tineretei pictorite naive.

Ajunsa la Madrid, intr-o societate de tineri artisti, Ana va descoperi, plecand de la aparitia unui berber misterios (Nicolas Cazalé) ca subconstientul incepe sa valureasca si sa trimita semnale spre exterior.

Julio Medem vine cu o stilistica arboricola, asemanatoare pe undeva picturilor lui Rousseau Vamesul. Cadrele sale sunt colorate viu si mereu dispuse sa se deschida spre altceva.

„Insertiile erotice” nu sunt o modalitate ieftina de a capta atentia spectatorului, ci puntea stabilita intre barbat si femeie care permite abolirea timpului si descoperirea continuturilor mitice ale subconstientului.

Filmat in HD (cu camera Sony HD 950, care a mai fost folosita in „Miami Vice” ori „Sin City”), „Haotica Ana” arata atat de bine incat nu de putine ori devine prea frumos si prea cautat, cu atat mai mult cu cat scenariul pierde masura si devine logoreic.

Bogatia locatiilor, scenografia bibilita, toata abundenta de culori si de forme care dau intotdeauna bine – suprapuse peste o poveste care se clatina spre paranormal si se rataceste pe carari laturalnice, obosesc pana la urma spectatorul.

In consecinta, acesta va da prea putina atentie secventei finale, care ar trebui sa pecetluiasca alegoric traseul de zeci de vieti al eroinei.

Filmul lanseaza o actrita, pe Manuela Velles, necunoscuta la momentul castingului. Nicolas Cazalé aduce cuvenita parte de umbra arsa de soare in love story-ul imemorial si imprecis al povestii, in vreme ce Charlotte Rampling pare mai putin prezenta ca de obicei, desi e pe undeva evident ca a fost atrasa la scenariu de ideea suprematiei feminine.

„Haotica Ana”/Caotica Ana”- regia Julio Medem, cu: Manuela Vellés, Charlotte Rampling, Nicolas Cazalé, Bebe, Matthias Habich, Raúl Peña. Pe ecranele romanesti din 17 octombrie

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro