Sari direct la conținut

​​HARTA INTERACTIVA Autostrada A2 Bucuresti-Constanta, finalizata dupa 25 de ani. Joi s-a deschis traficul pe ambele cai de pe tronsonul Cernavoda – Medgidia (update)

HotNews.ro
A2 aproape de constanta, Foto: USER UPLOADED
A2 aproape de constanta, Foto: USER UPLOADED

CNADNR a anuntat ca, de joi 29 noiembrie, deschide traficul si pe ce-l de-al doilea sens al autostrazii A2 intre Cernavoda si Medgidia. Practic, Autostrada Soarelui A2 Bucuresti – Constanta cu lungimea totala de 211 km va fi terminata complet, la 25 de ani de cand a fost inaugurat primul tronson, Fetesti – Cernavoda (1987). La ceremonia de deschidere a autostrazii a participat si premierul Victor Ponta, dupa ce, in vara pe 20 iulie, a mai participat si la deschiderea traficului pe o singura cale de circulatie de pe tronsonul finalizat acum.

  • Da click pe harta pe segmentele de autostrada colorate diferit pentru a afla mai multe detalii
  • Deschide meniul „Legend” de pe harta pentru a vedea legenda elementelor de pe harta
  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape

View Larger Map

Harta de baza – Bing Maps Road – Microsoft Corporation and its data suppliers este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

Nota: Harta folosita ca fundal (Basemap) este harta „Bing Maps Road” a Microsoft Corporation. Eventualele denumiri sau reprezentari gresite pe harta de fundal (Ex: Denumirea de „Gheorghe Gheorghiu-Dej” pentru orasul Onesti) nu tin de HotNews.ro sau de Esri Romania.

Autostrada integrala din Capitala pana pe litoral

Primul tronson al Autostrazii Bucuresti-Constanta, denumita si autostrada Soarelui, tronsonul Cernavoda-Fetesti, a fost inaugurat in 1987. La 25 de ani mai tarziu, ultimul tronson va fi inaugurat si Bucrestiu va fi legat neintrerupt de Constanta printr-o autostrada.

In 20 iulie anul acesta, premierul Ponta a participat la deschiderea traficului pe tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia pe o cale in lungime de 20.491 km, la deschiderea traficului Sectorul Medgidia-Murfatlar parte din Tronsonul Medgidia – Constanta in lungime de 16.35 km si la deschiderea unei portiuni din A4 Centura Constantei.

„Valoarea totala a proiectului „Constructie autostrada Cernavoda – Constanta” este de 1.486.158.338 lei (fara TVA). Sprijinul financiar nerambursabil alocat prin Fondul de Coeziune este de 349.685.338 lei (fara TVA), din care Contributia Comisiei Europene este de 297.232.539 lei (fara TVA) – 85%. Diferenta pana la valoarea totala a proiectului este asigurata de Guvernul Romaniei de la Bugetul de Stat si din alte surse de finantare (BEI)”, informeaza CNADNR.

„Lucrarile de constructie pentru tronsonul Cernavoda – Medgidia au fost executate de Asocierea ASTALDI SPA-MAX BOEGL ROMANIA SRL CERNAVODA, cele pentru tronsonul Medgidia – Constanta de Asocierea Astaldi SpA – Max Bogl, iar serviciile de consultanta sunt asigurate de Asocierea S.C. Search Corporation SRL/S.C. Tecnic Consulting Engineering Romania SRL”, mai informeaza CNADNR.

Pentru moment, pe noile sectoare de autostrada deschise nu sunt benzinarii sau spatii de refugiu cu toalete, insa premierul Ponta declara in iulie ca important este faptul ca se va putea circula pe autostrada si ca acestea vor fi construite ulterior.

„Decizia mea a fost sa nu mai stam pana cand se fac benzinarii si parcari, si sa se mearga pe autostrada. Imediat vor veni aici si firme private care vor face benzinarii. Sper ca a fost o decizie buna”, a afirmat Ponta.

Pe cei 20 de kilometri care au fost deschisi pe o singura cale in iulie 2012 se circula in regim de drum national, astfel ca viteza de deplasare a fost limitata la 80 de kilometri la ora.

Constructori schimbati in 2011

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a reziliat in 2011 contractul cu firma Colas, cea care ar fi trebuit sa realizeze tronsonul de autostrada Cernavoda – Medgidia, pentru ca lucrarile la acest tronson erau intarziate. In urma unei noi licitatii, contractul a fost castigat de consortiul Astaldi – Max Boegl, acelasi care lucreaza si la tronsonul Medgidia – Constanta.

Semnarea contractului a avut loc pe data de 21 septembrie 2011, iar pe 7 octombrie au inceput lucrarile. Cei 20,5 kilometri din acest tronson urmeaza sa fie finalizati complet in ianuarie 2013, dar din vara se va putea circula pe o singura cale.

Inaugurare in doi pasi, la fel ca in 2011

La sfarsitul lunii iulie 2011 au fost inaugurati 21 de kilometri din autostrada, de la Murfatlar la Constanta, dar doar pentru o jumatate de cale. Astfel, timp de 3 luni, s-a circulat in regim de Drum National cu cate o banda pe sens. Atunci, practic, s-au inaugurat, pe jumatate de cale 14,5 kilometri din A2 – Autostrada Soarelui si 7 kilometri din A4 – Centura Constantei.

Pe 30 septembrie, Emil Boc si Anca Boagiu au inaugurat pentru a doua oara acelasi tronson din Autostrada Soarelui A2. Boc a taiat panglica pentru celelelte doua benzi (al doilea sens) al tronsonului cuprins intre localitatile Murfatlar si Valul lui Traian, tronson partial inaugurat in luna iulie.

Pe langa inaugurarea celor 14 kilometri de autostrada, oficialii au inaugurat si alti 4 kilometri din A4 – Soseaua de Centura a Municipiului Constanta, portiunea de la intersectia cu A2 si pana la DN3.

Prima intersectie intre autostrazi in Romania – A2 cu A4 Centura Municipiului Constanta

Tot in iulie 2012, au fost inaugurati si 11 kilometri din Autostrada A4 – Centura de ocolire a municipiului Constanta, de la nodul rutier cu DN3 pana in localitatea Ovidiu. La acestia se adauga si cei circa 10 kilometri de autostrada de centura inaugurat anul trecut intre DN3 si DN39 Lazu-Agigea.

Pe traseul A4 exista doua noduri rutiere importante: unul la intersectia cu A2 (singurul nod din romania de intersectie intre doua autostrazi) si unul la intersectia cu DN3 (un nod in trifoi).

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro