Sari direct la conținut

HARTA INTERACTIVA Autostrada Soarelui (A2), deschisa in intregime de la Bucuresti si pana la Constanta. Vezi cum arata si pe unde trece

HotNews.ro

Traficul pe tronsonul Cernavoda – Medgidia al Autostrazii Soarelui (A2) a fost deschis joi, pe o singura cale, anunta CNADNR. Totodata, a fost deschis complet traficul in continuare si pe tronsonul de autostrada Medgidia – Murfatlar si, impreuna cu tronsonul Murfatlar – Constanta inaugurat anul trecut, se va asigura legatura neintrerupta intre capitala Bucuresti si municipiul Constanta. Tot joi a fost deschisa si portiunea de 11 km de autostrada de centura a municipiului Constanta (A4) intre DN3 si localitatea Ovidiu.

  • Da click pe harta pe segmentele de autostrada colorate diferit pentru a afla mai multe detalii
  • Deschide meniul „Legend” de pe harta pentru a vedea legenda elementelor de pe harta
  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape

Vezi harta mare pe ArcGIS.com

Harta de baza – Bing Maps Road – Microsoft Corporation and its data suppliers este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

Nota: Harta folosita ca fundal (Basemap) este harta „Bing Maps Road” a Microsoft Corporation. Eventualele denumiri sau reprezentari gresite pe harta de fundal (Ex: Denumirea de „Gheorghe Gheorghiu-Dej” pentru orasul Onesti) nu tin de HotNews.ro sau de Esri Romania.

Autostrada integrala pana pe litoral

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) anunta participantii la trafic ca in data de 19 iulie 2012 va avea loc deschiderea traficului pe:

  • Tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia pe o cale in lungime de 20.491 km;
  • Sectorul Medgidia-Murfatlar  parte din Tronsonul Medgidia – Constanta in lungime de 16.35 km;
  • Varianta de ocolire a Municipiului Constanta intre Nodul Rutier Ovidiu si Nodul Rutier cu DN 3, pe o lungime de aproximativ 11 km, intre km 0+000 si km 11+200;

Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, anuntat, la inceputul lunii, ca din 20 iulie se va putea circula de la Bucuresti la Constanta, pe autostrada.

„In 20 iulie, pe sectorul Medgidia – Cernavoda se da drumul in regim de drum national, cu indicatoare de drum national, cu restrictiile de drum national, tocmai pentru a facilita accesul turistilor la mare. Se va circula cu maxim 80 de kilometri la ora, pe o singura cale, pe doua benzi, o banda pe fiecare sens. De la Medgidia la Constanta, inclusiv Centura municipiului Constanta, va fi in regim de autostrada, cu toate segmentarile, cu masurile pentru siguranta circulatiei, se va circula cu 130 de kilometri pe ora. Consideram ca este foarte util sa asiguram accesul turistilor la mare, vedeti ce se intampla in fiecare sfarsit de saptamana si nu numai”, a declarat ministrul Ovidiu Silaghi, dupa o vizita pe santierul autostrazii Cernavoda – Medgidia.

A2 Medgidia - Constanta

A2 Medgidia – Constanta

Foto: MTI

„Valoarea totala a proiectului „Constructie autostrada Cernavoda – Constanta” este de 1.486.158.338 lei (fara TVA). Sprijinul financiar nerambursabil alocat prin Fondul de Coeziune este de 349.685.338 lei (fara TVA), din care Contributia Comisiei Europene este de 297.232.539 lei (fara TVA) – 85%. Diferenta pana la valoarea totala a proiectului este asigurata de Guvernul Romaniei de la Bugetul de Stat si din alte surse de finantare (BEI)”, informeaza CNADNR.

Constructori schimbati in 2011

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a reziliat in 2011 contractul cu firma Colas, cea care ar fi trebuit sa realizeze tronsonul de autostrada Cernavoda – Medgidia, pentru ca lucrarile la acest tronson erau intarziate. In urma unei noi licitatii, contractul a fost castigat de consortiul Astaldi – Max Boegl, acelasi care lucreaza si la tronsonul Medgidia – Constanta.

Semnarea contractului a avut loc pe data de 21 septembrie 2011, iar pe 7 octombrie au inceput lucrarile. Cei 20,5 kilometri din acest tronson urmeaza sa fie finalizati complet in ianuarie 2013, dar din vara se va putea circula pe o singura cale.

Inaugurare in doi pasi, la fel ca in 2011

La sfarsitul lunii iulie 2011 au fost inaugurati 21 de kilometri din autostrada, de la Murfatlar la Constanta, dar doar pentru o jumatate de cale. Astfel, timp de 3 luni, s-a circulat in regim de Drum National cu cate o banda pe sens. Atunci, practic, s-au inaugurat, pe jumatate de cale 14,5 kilometri din A2 – Autostrada Soarelui si 7 kilometri din A4 – Centura Constantei.

Pe 30 septembrie, Emil Boc si Anca Boagiu au inaugurat pentru a doua oara acelasi tronson din Autostrada Soarelui A2. Boc a taiat panglica pentru celelelte doua benzi (al doilea sens) al tronsonului cuprins intre localitatile Murfatlar si Valul lui Traian, tronson partial inaugurat in luna iulie.

Pe langa inaugurarea celor 14 kilometri de autostrada, oficialii au inaugurat si alti 4 kilometri din A4 – Soseaua de Centura a Municipiului Constanta, portiunea de la intersectia cu A2 si pana la DN3.

Autostrada A4 de centura a Municipiul Constanta – deschisa aproape in intregime

Tot joi, vor fi inaugurati si 11 kilometri din Autostrada A4 – Centura de ocolire a municipiului Constanta, de la nodul rutier cu DN3 pana in localitatea Ovidiu. La acestia se adauga si cei circa 10 kilometri de autostrada de centura inaugurat anul trecut intre DN3 si DN39 Lazu-Agigea.

Pe traseul A4 exista doua noduri rutiere importante: unul la intersectia cu A2 (singurul nod din romania de intersectie intre doua autostrazi) si unul la intersectia cu DN3 (un nod in trifoi).

Potrivit CNADNR, finalizarea lucrarilor aferente Autostrazii A4 este preconizata a avea loc in semestrul II al anului 2012.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro