În zilele Evaluării Naționale, o profesoară are o întrebare-cheie pentru colegi: „Dragi dascăli, știți cum arată programul unui copil de 7 ani? Duminică e singura lui zi liberă”

Profesoară de limba română cu peste 15 ani experiență, Maria Ștefania Manea, critică modul în care arată programul elevilor, unul care, în anumite cazuri ajunge să se termine la ora 19.00, scrie site-ul Totuldespremame.
Ce spune legea? 1 oră de teme pentru nivelul primar, 2 ore pentru nivelul gimnazial și liceal. Maximum! Se respectă? Nu! Se dau teme și copiilor de clasa pregătitoare? Da! Se dau teme celorlalți copii cu mult peste timpul prevăzut de lege? Da!
De ce? De ce s-a ajuns aici? Pentru că programul actual școlar, dacă nu este dublat de afterschool, școală după școală, program școlar prelungit în școlile private nu este suficient pentru a acoperi programele școlare în vigoare! Și ajungem din nou la discuția celor 8 ore petrecute de profesori în școală, care nu ar trebui să fie doar de predare, cât și de îndrumare teme sau activități suplimentare de învățare.
Hai sa vă spun cum arată programul unui copil de 7 ani, un copil cu niste părinți interesați de educația lui.
Luni- Sâmbătă: trezirea ora 7.00. Program de școală prelungit și de opționale, cele mai multe dintre ele de sport, pentru a putea să își consume energia de băiat. Final de program zilnic: ora 18.30-19.00.
Duminică, singura lui zi liberă… Câte teme ar mai putea face acești copii în plus, la acest program săptămânal? Știți că ele se dau în plus și la aceste tipuri de programe prelungite? Personal, nu știu cum rezistă fizic și de unde își trag cei mai mulți entuziasmul, curiozitatea și, mai ales, pentru cât timp…
Pentru cine sunt, de fapt, aceste teme?
Încetați să mai puneți și voi, profesorii, presiune pe ei cu temele voastre pentru acasă, pentru că faceți galop prin materie și vreți să vă asigurați că s-a bifat totul. Este programa încărcată? Este! Sunt orele insuficiente pentru programele existente? Sunt! Puteți să faceți predare diferențiată, să susțineți ritmul fiecărui copil? Nu! Ce sperați să facă temele pentru acasă? Să îi ajute, prin părinți, prin profesorii meditatori pe acei copii care nu țin pasul cu învățarea, iar pe ceilalți să îi ridice și mai mult? Vor fi recuperate așa decalajele? Slabe șanse!
Pentru cine sunt, de fapt, aceste teme, multe, pentru acasă? Pentru dvs, pentru părinții care să aprecieze că se lucrează? Unde? Pentru a justifica existența afterschool-urilor? Explicați realitatea care nu ține de voi, din păcate, și oferiți diferențiat temele, volumul acestora, nivelul lor de dificultate, predominant la sfârșit de săptămână, chiar dacă arde pipota în unii părinți să vadă zilnic pe caiete înșiruirea de sarcini în plus, pe care să le realizeze nopțile cu copiii, copii frustrați mai târziu, neiubitori de cunoaștere, epuizați fizic și psihic. Nu toți pot și nu este indicat să treacă nici măcar aceia care pot prin acest efort cognitiv zilnic!
Mai multe, pe TotuldespreMame.