Sari direct la conținut

Inca o afacere de tip "Nokia" revolta Germania

HotNews.ro

TMD Friction cu sediul in Leverkusen a infiintat TMD Friction Romania SRL si a cumparat 67.500 de metri patrati de teren langa Caransebes, unde va incepe constructia halei de productie. Hala se va intinde pe o suprafata de 14.400 de mp, iar volumul de investitie se ridica la 10 milioane de Euro.

O alta investitie germana orientata spre Romania este cea a celei mai importante firme producatoare de trenulete si modelism feroviar din Germania, Fleischmann, care, dupa modelul Nokia, vrea sa se „relocalizeze in Balcani“. Presa germana striga iar, fluturand steagul „somaj“.

Ceva frictiuni

„Productia in Romania de placute de frana e planificata a incepe in primul trimestru al anului viitor“ se spune in comunicatul de presa de saptamana trecuta, al TMD Friction. „ Cu infiintarea firmei din Romania, am facut un pas important in extinderea productiei noastre in Europa de Est si consolidarea pozitiei noastre pe piata est-europeana“ a declarat Derek Whithworth, CEO al TMD Friction.

Dupa cum relata in 26 februarie 2007 Romania Libera editia Transilvania-Banat, atentia initiala a TMD Friction se indreptase spre achizitia de teren la Resita. Birocratia locala se pare insa ca a facut investitorul german sa se reorienteze in spatiu, lipsind Resita de „o noua oportunitate pentru crearea a cel putin 1.000 de locuri de munca, un numar foarte important pentru o localitate cu multi someri” (RL).

Grupa TMD Friction se numara printre cei mai importanti producatori mondiali de sisteme de franare, folosite pentru dotarea de baza in industria automobilelor. In portofoliul pietei de desfacere a firmei se numara automobilele de uz personal, pentru transport de marfa si masinile de curse. Cu materialele de franare sub marca Textar, Pagid, Mintex, Don, Cobreq si Cosid livrate industriei, TMD Friction acopera un important segment al pietei mondiale de accesorii.

In anul 2006, firma cu sediul la Leverkusen in Germania si filiale in SUA, Brazilia, Mexic, China si Japonia a avut 4.500 de angajati si o cifra de afaceri de 662 milioane de Euro. Pentru fabrica din Romania, in anul 2009 se prevede producerea a ca. 19 milioane de placute de frana, care vor fi livrate „numarului din ce in ce mai mare de clienti din Europa de Est“. In comunicatul TMD Friction se mentioneaza si faptul ca aceasta productia in serie, din Romania, va fi demarata dupa obtinerea certificatului de calitate normat ISO/TS 16949:2002.

Nurnberg fara trenulete

Daca in extinderea TMD Friction nu exista momentan asperitati, capacitatile de productie din Germania nefiind afectate, nu tot asa stau lucrurile cu Fleischmann, din Nurnberg. Franz-Josef Halsberger, noul patron al firmei germane de modelism feroviar, cu veche traditie in Franconia bavareza, a anuntat saptamana trecuta concedieri si faptul ca „o parte a productiei va fi mutata in Romania“, dupa cum relateaza saptamanalul Focus, citand ziarul local, Nurnberger Nachrichten.

Intreprinderea Fleischmann a fost recent integrata in Modelleisenbahn Holding GmbH si, in cadrul noului antreprenoriat, ea urmeaza sa fie puternic restructurata. Dupa declaratiile consiliului de administratie, firma intentioneaza sa se concentreze in continuare doar asupra productiei din Heilsbronn, unde sunt prevazuti 225 de angajati. Capacitatile de productie din Nurnberg si Dinkelsbuhl sunt considerate ca lipsite de viitor.

„Momentan, Fleischmann are in aceste centre 340 de angajati, inseamna ca 115 dintre ei vor trebui sa plece“ concluzioneaza cotidianul nurnberghez.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro