Sari direct la conținut

Incep lucrarile la pasajul rutier subteran de la Piata Sudului, o investitie de circa 130 milioane de lei

HotNews.ro
Foto Pasaj Piata Sudului, Foto: Hotnews
Foto Pasaj Piata Sudului, Foto: Hotnews

Primarul general, Sorin Oprescu, a semnat, joi, contractul pentru executia lucrarilor la pasajul subteran de la Piata Sudului a carui valoare este de 127 milioane lei . Lucrarile la pasaj au inceput deja, prin organizarea de santier, iar autoritatile promit ca se vor finaliza pana la sfarsitul anului 2015. Pasajul va fi realizat pe directia Calea Vacaresti – strada Nitu Vasile, va avea o lungime de 630 metri si se realizeaza in proportie de 70% cu fonduri europene nerambursabile.

Potrivit autoritatilor, dupa darea in folosinta pasajul va reduce timpii de asteptare in trafic, in zona respectiva, cu aproximativ 74%.

„Cu autorizatie am inceput sa si montam partea de organizare de santier. Este cel mai mare proiect de infrastructura cu fonduri europene realizat pe Programul Operational Regional 2007-2013. Lucrarea presupune realizarea unui pasaj subteran pe directia calea Vacaresti – Nitu Vasile, avand urmatoarele caracteristici: lungime totala 356 de metri, rampa dinspre Vacaresti 111 m, rampa spre Nitu Vasile 160 m, lungime in subteran 85 m, inaltimea libera a pasajului subteran 5 m”, a declarat Oprescu citat de Agerpres.

Piata Sudului

Piata Sudului

Foto: Google Maps

Potrivit municipalitatii, proiectul presupune realizarea unui pasaj subteran rutier pe directia Calea Vacaresti – strada Sergent Nitu Vasile, amenajarea a patru pasaje pietonale de-a lungul pasajului rutier si catre statiile de tramvai, modernizarea carosabilului in intersectia calea Vacaresti – Oltenitei – Nitu Vasile prin asigurarea in giratoriu a patru benzi de circulatie, realizarea legaturii pietonale printr-un pasaj subteran intre statia de metrou Piata Sudului si peroanele statiei de tramvai aflate pe Soseaua Oltenitei, modernizarea utilitatilor aferente obiectivului de investitii (energie electrica, alimentare cu apa, canalizare, iluminat).

Proiectul vizeaza si lucrari de refacere a liniei de tramvai existente atat pe Calea Vacaresti, cat si pe soseaua Oltenitei, dar si lucrari pentru liniile de troleibuz aflate in zona, amenajari peisagistice.

Durata lucrarilor de executie este de 18 luni de la data emiterii ordinului de incepere a lucrarilor.

Valoarea totala a proiectului este de 127.140.761,05 de lei, din care valoarea finantarii din Fondul European de Dezvoltare Regionala se ridica la 85.125.468,39 de lei, iar cea a finantarii nerambursabile din bugetul national la 11.317.258.80 de lei.

Tot in zona respectiva, la intersectia Sos. Mihai Bravu su Splaiul Unirii, Primaria Capitalei mai are o mega lucrare de infrastructura – cele doua pasaje rutiere peste Dambovita.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat intr-un interviu acordat Agerpres, ca podul va fi deschis circulatiei in urmatoarele saptamani, dupa finalizarea testelor de rezistenta, si dupa turnarea covorului asfaltic, sensul de circulatie fiind dinspre Piata Sudului spre Soseaua Mihai Bravu.

Imediat dupa inaugurarea primului pod, municipalitatea va incepe lucrarile la cel de-al doilea, a declarat Madalin Dumitru, seful Directiei de Infrastructura din Primaria Capitalei, intr-un interviu acordat HotNews.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro