Sari direct la conținut

Inceputul sfarsitului pentru agentul imobiliar/ soferul de taxi/ ghidul turistic?

Blogul lui Ilias Papageorgiadis

„Am fost la acest curs ce ar fi trebuit sa ne invete cum sa facem corect poze proprietatilor imobiliare dar in loc sa invatam acest lucru, am ascultat povesti despre istoricul fotografiei si despre componentele aparatelor de fotografiat”. Am trimis doi colegi la cursul mentionat putin mai sus pentru a invata mai mult decat ce ii pot eu invata, dar rezultatele au fost departe de cele asteptate. Este totusi mai bine decat sa se duca la cursul unde cineva cu zero experienta in imobiliare sa-i invete ca „a vedea proprietatile inainte de a duce clientii acolo este doar o pierdere de timp” (Ma intreb daca n-ar fi mai bine sa le dea clientilor numarul de cont si sa le ceara sa trimita direct banii fara sa se mai oboseasca sa viziteze locatiile.”

Piata imobiliara romaneasca post-criza

Sa lasam la o parte pentru moment perioada 2004-2008 cand cei care activau pe piata imobiliara aveau tot felul de scuze pentru comportamentul neprofesionist. Din 2009, criza a fost severa si i-a fortat pe toti sa se schimbe pentru a putea supravietui si a se putea adapta la noua realitate a unei munci duble pentru jumatate din cat castigau nu demult. Am zis cumva toti? Imi cer scuze…

Din pacate nimic nu s-a schimbat pentru 70-80% din „profesionistii” activi pe piata imobiliara din Romania. Acestia continua sa se comporte in mod „traditional”, un cocktail de aroganta, ignoranta si mai ales o indiferenta totala fata de nevoile clientilor. Desi mare parte din ei au participat la tot felul de cursuri si in ciuda declaratiilor facute la aceste cursuri, natura lor ii impiedica sa se schimbe. Intotdeauna vor avea scuze sa se comporte neprofesionist si vor gasi scuze pentru a justifica lipsa de responsabilitate pentru ceea ce fac. Mai exista si cei care daca nu vor avea la indemana o scuza, vor disparea pur si simplu…”

Acesti oameni ce sunt „hotarati” sa fie neprofesionisti si carora le pasa doar de bani (ar face orice pentru cativa euro), sunt insa majoritari si afecteaza serios sectorul afacerilor imobiliare.

„Modelul de baza” precum „soferii de taxi”, „Modelul full options” precum „ghizii turistici”

Agentii neseriosi pot fi impartiti in doua categorii:

  • „Modelul de baza” ce ofera clientilor doar un simplu serviciu de „sofer de taxi” conducand clientii prin oras pentru a le arata proprietatile. Acestia de obicei nu se obosesc sa verifice proprietatile inainte de a conduce pe cineva acolo si de indata ce va aparea proprietarul locatiei, vor face prezentarile si un pas inapoi. Daca vei insista sa le ceri sa-si faca treaba cum trebuie, vor inceta sa-ti mai vorbeasca si vor disparea;
  • „Modelul full options” ce ofera servicii extra. Au invatat pe de rost „poezia” informatiilor de baza ale proprietatii, au vizitat-o inainte, au discutat cu proprietarul, etc. Acestia actioneaza ca un „ghid turistic” ce stie bine cerintele de baza ale muncii pe care o fac. Nu va avantati totusi sa-i intrebati despre documente, suprafete, avantaje sau dezavantaje… Daca le veti atrage atentia asupra unor neconcordante (de exemplu despre diferenta de suprafata dintre ce au publicat in anunt si ce este in realitate), vor veni cu tot felul de scuze si vor incerca sa abata atentia catre oportunitatile proprietatii fara a fi afectati in vreun fel de lipsa de seriozitate demonstrata.

Vobe, vorbe si iar vorbe… Nimic nu s-a schimbat

Cu totii cunoastem problemele de mai sus. Acest comportament nu numai ca ranesc sectorul de afaceri imobiliare dar a si „pregatit” o intreaga generatie de clienti care au incetat sa se mai astepte sa fie tratati cu respect si de aceea abordeaza agentii imobiliari cu aceleasi standarde. Internetul este plin de relatari ale unor comportamente neprofesioniste si majoritatea lor sunt reale.

Citeste articolul integral si comenteaza pe blogul lui Ilias Papageorgiadis

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro