Infiintarea unei societati comerciale in scopul administrarii cimitirelor, pe ordinea de zi a Consiliului General Bucuresti
Pe ordinea de zi a sedintei din 8 iunie a Consiliului General al Municipiului Bucuresti figureaza un proiect de hotarare privind acordul de principiu pentru organizarea unei societati comerciale, avand ca obiect principal prestarea de servicii/executie de lucrari necesare activitatii de administrare a cimitirelor in Capitala.
„Potrivit prevederilor Legii nr. 215/2001 privind administratia publica locala, cu modificarile si completarile ulterioare, Municipiul Bucuresti, prin autoritatea executiva, a constatat necesara si oportuna infiintarea unei entitati care sa asigure nemijlocit o organizare eficienta a activitatii de administrare, intretinere, igienizare si salubrizare a cimitirelor, in spatii special amenajate si organizarea unui flux coerent si transparent al procedurii de concesionare a locurilor de inhumare si a locurilor de veci, precum si evidenta acestora”, se arata in expunerea de motive, semnata de primarul general, Gabriela Firea, potrivit Agerpres.
In raportul de specialitate se mentioneaza ca autonomia locala da dreptul si capacitatea efectiva Municipiului Bucuresti de a solutiona si de a gestiona, in numele si in interesul colectivitatilor locale pe care le reprezinta, treburile publice, in conditiile legii, si ii confera dreptul ca, in limitele legii, sa aiba initiative in toate domeniile, cu exceptia celor care sunt date in mod expres in competenta altor autoritati publice.
„Tinand cont de toate cheltuielile si investitiile pe care orice societate de profil trebuie sa le realizeze, pentru a desfasura activitate si a putea face fata concurentei in domeniu, consideram ca societatea are nevoie de un capital social de minim 120.000 lei, care sa sustina cele mentionate. Sumele necesare demararii proiectelor ce urmeaza a fi implementate sau cele ce ulterior vor fi dezvoltate de societate urmeaza a fi analizate dupa infiintarea societatii”, prevede documentul.