Sari direct la conținut

INTERVIU Marius Vasilescu, antreprenor ceasornicar: Primul ceas l-am asamblat la vârsta de 7 ani sub îndrumarea tatălui meu

HotNews.ro
Marius Vasilescu si Vasile Vasilescu, Foto: horologer
Marius Vasilescu si Vasile Vasilescu, Foto: horologer

​În ceasornicărie trebuie mult calm, concentrare și gândire logică, așa că ceasornicarii sunt de regulă niște oameni destul de înțelepți. Pe lângă asta, faptul că sunt din ce în ce mai puțini ceasornicari competenți (în întreaga lume, nu numai în România) nu face decât ca respectul oamenilor pentru această meserie să fie pe un trend crescător, spune Marius Vasilescu, antreprenor ceasornicar.

Ce înseamnă respectul pentru tine?

Marius Vasilescu: Cred că cea mai bună definiție a mea pentru respect este cea conform zicalei bătrânești: „ce ție nu-ți place, altuia nu-i face”. Consider că trebuie să îi tratezi pe cei din jur exact așa cum ți-ar plăcea să fii tratat și tu. Ne-am dorit întotdeauna ca la Horologer să respectăm toate persoanele cu care intrăm în contact: de la clienți până la colaboratori, furnizori și angajați.

Nu cred că ar trebui să existe momente în care să nu fim respectuoși cu ceilalți – indiferent cine ar fi ei. Caracterul unui om se vede în situații limită și atunci cred că este cel mai important să fii respectuos și să dai un exemplu pentru cei din jur.

Cum crezi că se raportează oamenii la respectul pentru meserii mai vechi și mai neobișnuite, cum ar fi cea de ceasornicar?

Marius Vasilescu: Cred că depinde foarte mult de tipul oamenilor care le practicau în trecut. În ceasornicărie trebuie mult calm, concentrare și gândire logică, așa că ceasornicarii sunt de regulă niște oameni destul de înțelepți. Pe lângă asta, faptul că sunt din ce în ce mai puțini ceasornicari competenți (în întreaga lume, nu numai în România) nu face decât ca respectul oamenilor pentru această meserie să fie pe un trend crescător.

Tatăl tău este ceasornicar, cum ți-a marcat copilăria și alegerea profesiei?

Marius Vasilescu: Tatăl meu nu mi-a impus o direcție pe care să o urmez. Am fost însă inevitabil fascinat de ceasuri, iar primul ceas l-am asamblat sub îndrumarea lui la vârsta de 7 ani. Ulterior m-am distanțat de meseria lui și am ajuns inginer telecom. Am rămas însă pasionat de ceasuri. Spre deosebire de tatăl meu, eu am fost mai mult pasionat de istoria brandurilor și de business-ul din spatele ceasurilor decât de mecanisme și calibre. Așa am ajuns să dezvoltăm împreună Horologer.

Cum crezi că e văzută acum meseria de ceasornicar, față de trecut?

Marius Vasilescu: În trecut exista ideea boemă a unui ceasornicar – un domn în vârstă – care stă la o măsuță și meșterește ceva doar cu o șurubelniță și o pensetă. Pe măsură ce meseria de ceasornicar a devenit acum una de nișă, lucrurile s-au complicat și s-au rafinat. Noi investim continuu în unelte și aparatură care să ne permită să fim cât mai preciși. Ceasurile se verifică pe aparate speciale, avem testere automate pentru mecanisme, mașini de spălare automată a mecanismelor, tester de etanșeitate cu presiune, aparate de curățare cu ultrasunete șamd.

Ai mutat atelierul tatălui în lumea Internetului. Cât de greu a fost și ce e diferit la un magazin online față de un magazin fizic? Ai sfaturi pentru cei care vor să adapteze anumite meserii la realitățile din prezent și la internet?

Marius Vasilescu: În primă instanță nu a existat decât service-ul. Principala provocare a fost să convingem potențialii clienți să lase un ceas scump pe mâna unor necunoscuți. Am reușit să-i convingem printr-o identitate vizuală bine pusă la punct, prin transparență, onestitate și comunicare continuă. Ulterior am început să primim review-uri bune, iar cea mai puternică reclamă a fost întotdeauna word-to-mouth.

În privința magazinului, lucrurile sunt și mai complicate. Trebuie o prezentare și mai bună, care vine la pachet cu costuri destul de mari pentru un business de familie finanțat din surse proprii. Magazinul a fost întotdeauna și online și offline, pentru că de multe ori ceasurile arată mult mai bine în realitate decât în fotografiile de prezentare. Pe lângă acest lucru, în magazin potrivim ceasurile clienților, îi învățăm cum să le exploateze, le oferim sfaturi și le ajustăm brățările la nevoie. Lucruri pe care un magazin strict online nu le-ar putea face.

Pe cei care doresc să adapteze meseriile la realitățile din prezent și să facă un business din acest lucru îi sfătuiesc să calculeze bine costul de intrare, pragul de profitabilitate, să se documenteze cu privire la ce face competiția și să ia în calcul faptul că anumite avantaje, pe care ei le consideră „key selling points”, este posibil să nu se potrivească cu realitatea din teren.

Articolul face parte din demersul RoMâine.

Platforma de sănătate RoMâine este locul în care românii au ocazia să își aducă aminte și să exerseze cele mai importante valori umane, precum Respectul, Empatia, Încrederea, Speranța sau Grija. Este o școală națională de clădit în viitor în care Sistemul Medical MedLife, furnizorul național de sănătate al României, aduce împreună personalități de renume și oameni de rând, pentru a găsi soluții să facem România bine.

#RoMaine #RespectRoMaine #RespectRoMaineMedLife

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro