Sari direct la conținut

James Gilbey:"Ne incurajam angajatii sa traiasca in respect fata de mediu"

HotNews.ro

Masterclass-ul James Gilbey a fost unul dintre punctele forte ale primului eveniment cinematografic ecologic din Romania, Green Planet Blues, care a avut loc saptamana trecuta la Sinaia. Dupa ce a jucat in serialul de mare succes „EastEnders”, britanicul a trecut la productia de televiziune. A obtinut un Premiu BAFTA cu show-ul BBC „Short Change”, dupa care a lucrat cu Walt Disney/Buena Vista Television, fiind timp de cinci ani directorul de productie si creatie pe zona Asia-Pacific. In prezent este Director, Creative Solutions, EMEA Marketing Communication la Discovery Networks EMEA. James Gilbey are si un blog foarte amuzant, www.lalasisterhood.blogspot.com, pe care nu posteaza lucruri legate de slujba sa, ci amanunte care ii atrag atentia in viata de zi cu zi.

– Aveti un blog foarte haios. De ce n-ati mai postat nimic? Nu ati avut feedback-ul dorit?

Multumesc! Blogul este o chestie foarte personala, care nu are legatura cu Discovery sau cu munca mea de acolo. Urasc blogurile care sunt updatate doar de dragul updatarii, asa ca nu scriu decat atunci cand am ceva interesant ori amuzant de spus. Prin urmare pot trece luni intre doua postari. Sau sunt prea lenes, dar nu cred…

– De unde nevoia unui blog?

Mereu am scris, fie in scop profesional, fie personal, si mi-a placut reactia prietenilor, familiei sau cea a strainilor. Blogurile au devenit un instrument foarte puternic, ele afecteaza toate domeniile vietii noastre – de la politica la afaceri. Filosoful canadian Marshall McLuhan spunea ca atunci cand capatam o noua forma de comunicare tindem sa o utilizam ca pe cele vechi. Deci, in ciuda magnificentei internetului, una dintre aplicatiile lui primare nu este decat o adaptare a tiparnitei secolului al XV-lea. Imi place lucrul asta.

– Care e cea mai mare rasplata a muncii Dvstra de la Discovery Networks EMEA?

Sa fiu doar o mica piesa a unui business care se dezvolta rapid si care produce lucruri stralucite. In calitate de „creative”, Discovery a fost dintotdeauna un vis unde ideile si riscurile au fost ocrotite si incurajate. Prin urmare am avut mari succese.

– Cum arata o zi obisnuita a unui director al Departamentului de Creatie al Networks EMEA? Va treziti la 6 dimineata si intrati val-vartej in birou, cu cafeaua in mana si telefonul mobil in alta?

Dorm foarte putin, dar sper ca nu sunt un cliseu! Ar trebui sa-mi intrebati colegii. Pe aceia de rit vechi, care nu mai sunt cu capul in nori. Trebuie sa fii pe cat de istet din punct de vedere comercial pe atat de creativ. Petrec mult timp din orele pe care ar trebui sa le dorm uitandu-ma la munca si ideile altora. Singura modalitate prin care poti inainta in orice industrie este sa-ti studiezi arta.

– Numiti un program Discovery de care sunteti foarte mandru.

In momentul de fata, „Elite Police”, de Chris Ryan. E un serial foarte migalos lucrat si care ofera o perspectiva inedita asupra celor care lupta impotriva crimei, peste tot in lume. Este unul dintre programele care stimuleaza mult un „creative” si arata ce poti face in divertismentul bazat pe fapte.

-Nu va lipseste actoria?

Deloc. Prefer sa fac televiziune decat sa fiu in ea. Momentul „EastEnders” s-a petrecut acum mult timp, dar da, a fost foarte distractiv si mi-au placut foarte tare oamenii aceia.

– Cat de important e un eveniment ca Green Planet Blues?

E urias, de aceea s-a si implicat Discovery. Schimbarea nu o va face un mare eveniment, ci micile schimbari pe care le provoaca fiecare. Un festival ca acesta este parte a acestei schimbari.

– Cum poate un documentar sa provoace schimbari?

Daca e bine facut, angajat si puternic, un documentar poate provoca mari schimbari. Uitati-va la succesul de box office al documentarelor „An Inconvenient Truth” sau „Fahrenheit 9/11” – apetitul pentru documentare bune este imens. Daca suficient de multi oameni le vad, ele pot deveni un instrument in modelarea opiniilor si realizarea unei schimbari.

– Care e miza apropierii postului Discovery de ecologie?

Nu a existat un moment magic al „inverzirii” postului Discovery. Mereu am fost asa. Atunci cand fondatorul nostru vizionar, John Hendricks, a lansat Discovery Channel, in urma cu 20 de ani, unul dintre programe se intitula „Iceberg Alley” si era o poveste eco despre aisbergurile din Atlanticul de Nord. Sunt mandru sa lucrez pentru compania care a lansat un canal 24 de ore pe zi, sapte zile pe saptamana, Planet Green, dedicat ecologiei si apararii planetei de schimbarile de mediu. (n.red.- postul TV Planet Green a fost lansat in iunie 2008).

De asemenea am consacrat pe Discovery Science doua ore „verzi”, de la ora 21, in fiecare miercuri. Continutul materialelor difuzate in acest calup e divers – de la seriale care se ocupa strict de problemele de mediu, ca „Ways to Save the Planet” si „Building Green”, pana la programe mai distractive cum e „Gadget’s Electric Garage”, unde vedete de prima mana de la Hollywood incearca sa-si faca masinile mai „eco-friendly”.

Si, fireste, Animal Planet a inceput de curand sa colaboreze cu WSPA (World Society for the Protection of Animals) la realizarea serialul „Bear Sanctuary”. Acesta reflecta munca celor de la WSPA cu ursii abuzati si salvati de pe cele 70 de hectare de la poalele Muntilor Carpati din Romania. (n.red. – serialul despre rezervatia de la Zarnesti a inceput sa fie difuzat pe Animal Planet din 13 noiembrie 2008; cele sapte episoade ale „Rezervatiei de ursi” au fost vazute si in Romania.).

Pe langa programele noastre „green”, sediul nostru este unul dintre putinele cladiri cu certificat LEED (n.red. – The Leadership in Energy and Environmental Design), si suntem decisi sa ne incurajam angajatii sa traiasca in respect fata de mediu.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro