Sari direct la conținut

Japonia îi îndeamnă pe oameni să nu își ducă parolele cu ei în mormânt și le oferă 4 sfaturi

HotNews.ro
Japonia îi îndeamnă pe oameni să nu își ducă parolele cu ei în mormânt și le oferă 4 sfaturi
Autoritățile japoneze îi avertizează pe oameni să lase indicații cu conturile și parolele pe care le au la diferitele servicii contractate online, FOTO: Pongpipat Yatra / Dreamstime.com

Centrul Național pentru Probleme ale Consumatorilor din Japonia i-a îndemnat pe cetățenii țării să înceapă „planificarea digitală pentru sfârșitul vieții” și le-a oferit câteva sfaturi despre cum să facă acest lucru, relatează The Register.

Autoritatea din subordinea guvernului japonez și-a motivat recomandarea oarecum morbidă prin mai multe incidente recente în care cetățeni au întâmpinat dificultăți în anularea abonamentelor la care rudele lor s-au înscris înainte de deces.

Rudele lor nu au putut anula abonamentele fiindcă nu cunoșteau numele de utilizator sau parolele celor decedați.

Agenția a avertizat că „moștenirea digitală” care rezultă poate fi neplăcut de gestionat, așa că a sugerat mai devreme în cursul acestei luni patru pași pentru a simplifica lucrurile și a evita problemele:

  1. Asigurați-vă că membrii familiei pot debloca smartphone-ul sau computerul dumneavoastră în caz de urgență;
  2. Mențineți o listă cu abonamentele, ID-urile de utilizator și parolele dumneavoastră;
  3. Luați în considerare plasarea acestor detalii într-un document care să fie disponibil după moarte;
  4. Folosiți un serviciu care permite desemnarea unei persoane ce va avea acces la smartphone-ul și alte conturi ale dumneavoastră după deces.

Având în vedere utilizarea pe scară largă a smartphone-urilor, organizația a declarat că se teme că tot mai mulți oameni se vor afla în imposibilitatea de a gestiona afacerile digitale ale celor dragi – și de a opri sumele plătite automat pentru servicii pe care cei decedați nu le mai pot utiliza.

Unii antreprenori au speculat deja o oportunitate în servicii digitale legate de deces

The Register amintește de asemenea că unii antreprenori au identificat deja „serviciile de sfârșit de viață” ca o oportunitate de afaceri.

Aplicațiile de tip „Dead Man’s Switch” pot fi configurate să contacteze persoanele alese de clienți în cazul în care aceștia nu se conectează la anumite conturi pentru o perioadă prestabilită de timp, considerată un posibil indicator al decesului.

Meta, compania care deține rețelele de socializare Facebook, Instagram și Threads, platformă lansată și în UE în luna decembrie a anului trecut, oferă de asemenea posibilitatea de a desemna un „contact de moștenire” care să gestioneze contul în cazul decesului utilizatorilor.

„Astfel de servicii nu sunt doar oportuniste: oamenii îndoliați au multe de gestionat, iar executarea unui testament nu este întotdeauna un proces simplu”, este concluzia trasă de The Register, un site specializat pe domeniul tech.

FOTO articol: © Pongpipat Yatra | Dreamstime.com

INTERVIURILE HotNews.ro