Sari direct la conținut

Magnus Öström Group concertează în premieră pe 6 noiembrie, ora 20.00, în Control Club, la Jazz Nouveau

Smile Media
​Magnus Öström Group , Foto: Emil Nils Nylander
​Magnus Öström Group , Foto: Emil Nils Nylander

​Magnus Öström, născut pe 3 mai 1965 în Suedia, este toboșarul și membrul fondator al legendarului grup Esbjörn Svensson Trio. Împreună, au înregistrat 12 discuri, au făcut turnee în întreaga lume, au vândut sute de mii de albume și au fost considerați „trio-ul deceniului”. În propriul său cvartet, Öström se bazează pe muzicienii experimentați Andreas Hourdakis -chitară, Thobias Garbielson-bas, Daniel Karlsson-clape.

Pe 6 noiembrie, ora 20.00, Magnus Öström Group concertează în premieră în Control Club, la Jazz Nouveau! Bilete pe Eventbook.ro. Vă invităm să citiți în rândurile de mai jos un interviu cu Magnus Öström acordat muzicianului Berti Barbera pentru Jazz Nouveau.

A room for travellers” este un album de grup, cum ați ales piesele și cum a decurs procesul creativ și înregistrările?

Afirmi că acesta este un „album de grup”. Este desigur adevărat, dar chiar dacă albumul este realizat de „Magnus Öström Group”, eu sunt cel care compune toate cântecele și aranjează tot materialul, lăsând loc pentru câteva „insule” de improvizație. Cântecele de pe acest album au fost compuse în ultimii trei ani, cele mai recente în noiembrie-decembrie 2022. Când aleg piesele caut întotdeauna să găsesc un echilibru și o anumită senzație de „întreg” pentru album, ca o călătorie. Contrastele sunt importante pentru mine. Procesul de înregistrare a durat 3 zile în studioul Atlantis din Stockholm, cu unele overdub-uri realizate în propriul studio.

Ce muzică crezi că ți-a format personalitatea artistică?

Influentele mele sunt numeroase, de la pop, rock, muzică clasică, drum & bass și așa mai departe. Enumer câteva în ordine cronologică, începând de la vârsta de 7 ani: Bill Haley (rock din anii ’50) Glenn Miller, (muzica părinților mei) The Sweet, Deep Purple, Jimi Hendrix, Billy Cobham, Igor Stravinsky, Chick Corea Trio cu Roy Haynes, Keith Jarrett, Squarepusher etc.

Ce emoții sau teme ți-au influențat modul în care ai compus acest disc?

Tema acestui album este apa de pe planeta noastră, atât apa dulce, cât și oceanele noastre, și ce facem cu ea, poluarea acesteia. Sunt foarte preocupat de acest aspect. Toate emoțiile sunt prezente atunci când compun muzică, de obicei există multă tristețe, dar și speranță.

Care e piesa pentru care ai petrecut cel mai mult timp compunând?

Wow, greu de spus, dar probabil cel puțin câteva luni. Uneori o melodie apare foarte rapid, iar pe altele trebuie să le vizitezi de-a lungul unui interval îndelungat pentru a găsi drumul corect.

Unde se intersectează gusturile voastre muzicale, ca grup?

Cred că toți membrii trupei mele sunt foarte deschiși când vine vorba de muzică, astfel că există multe puncte comune.

Set de tobe și sunet. Cum le așezi într-un proiect muzical și cum ți-au însoțit parcursul muzical?

Tobele au fost întotdeauna o fundație în muzica modernă pentru menținerea ritmului, groove-ului. Acest aspect este foarte important, desigur, dar cred că tobele pot purta și melodia într-un fel. Îmi place să văd tobele ca pe o culoare, ceva cu care să pictezi. De aceea, de-a lungul anilor, am inclus tot mai multe instrumente de percuție și, de asemenea instrumente electronice, tocmai pentru a avea o paletă mai bogată de sunete dintre care să aleg.

Sunteți muzicieni care și-au început cariera într-o perioadă în care nu apăruse internetul, trebuia să trimiteți prin poștă materialele discografice pentru criticii care doreau să scrie recenzii. Cum se adaptează arta ta în peisajul actual în care metodele de promovare și marketingul sunt mereu în schimbare?

Nu cred că muzica mea s-a schimbat din cauza noilor forme de distribuție sau de marketing. În continuare compun muzică bazată pe personalitatea mea, emoțiile mele și impresiile mele din societatea în care trăiesc.

Cum vezi un solo de tobe într-o piesă și cum îl dezvolți alături de colegii de scenă?

Ei bine, solo-urile de tobe pot fi interesante, dar și plictisitoare uneori. Le văd ca pe un contrast față de celelalte instrumente care pot cânta melodii și acorduri, deși poți cânta melodic și la tobe. În ultimii ani a început să-mi placă să cânt solo-uri ca și cum ar fi o compoziție, o piesă în sine.

Ai o colecție de discuri? Cât de important este acest aspect pentru muzicieni și melomani?

Am discuri, bineînțeles, dar nu o colecție foarte mare. Nu știu cât de importantă este pentru alții, dar pentru mine a avut o importanță, desigur, mai ales când eram mai tânăr, mai mult decât în prezent. Nu ascult foarte mult muzică, îmi place să o compun eu însumi sau să cânt muzica altora.

Ce se află încă pe lista ta de dorințe?

Nu știu cu certitudine în acest moment, am făcut destul de multe în ceea ce privește muzica. Cumva mi-am îndeplinit visul copilăriei, de a cânta și de a călători peste tot în lume. Nu prea pot cere mai mult. Poate o excursie pentru observarea balenelor?

​Parteneriat media

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro