Sari direct la conținut

Mai avem de așteptat câteva luni până când trenurile vor reveni pe ruta directă București – Giurgiu

HotNews.ro
Sageata Albastra, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Sageata Albastra, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Trenurile vor reveni undeva în trimestrul trei pe ruta directă dintre București și Giurgiu, lucrările la podul peste Argeș sunt într-un stadiu foarte avansat, iar din luna mai ar putea circula trenuri de test, a spus un oficial al Ministerului Transporturilor, citat de Agerpes.

Trenurile ocolesc din 2005 pe la Videle, iar călătoria București – Giurgiu durează peste două ore și sunt foarte puține trenuri, astfel că nu mai sunt o soluție pentru navetiști, când cu mașina sau microbuzul poți face doar o oră.

Pe la început de 2023 se spera că linia va putea fi deschisă până în decembrie, astfel încât să fie inclusă din nou în Mersul Trenurilor, după aproape 20 de ani. Nu s-au terminat lucrările, dar acel moment se apropie și trenurile de pasageri ar putea să-și înceapă parcursul probabil prin iulie sau august. Au apărut informații cum că CFR Călători va opera pe linia 102, în timp ce alte surse vorbeau despre compania privată TFC. Este prea devreme de spus.

Cum stăm cu șantierele pe linia 102?

„Lucrările la linia ferată sunt foarte avansate, au depăşit 95% grad de realizare în stadiul fizic. Din informaţiile pe care le-am primit, în luna mai încep testele şi sperăm noi ca din trimestrul trei al acestui an să se poată circula cu trenul peste Argeş. Ţineţi bine minte, este un pod care a căzut de 19 ani. Acolo e important de spus că va urma şi faza a 2-a a proiectului de electrificare. Este şi acesta într-o fază avansată de pregătire şi contractare”, a spus pentru Agerpres, Ionuț Săvoiu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.

Declarații anterioare indicau faptul că durata călătoriei va fi de 50 de minute între Giurgiu și gara București Progresu și de 30 de minute între gara Progresu și București Nord.

Linia 102 București Nord – București Progresu – Giurgiu nu a fost niciodată una rapidă. Spre exemplu, în 2002, cu trei ani înainte ca podul să cadă, trenurile București – Giurgiu făceau fără oprire între 90 și 98 de minute. Trenurile București Progresu – Giurgiu, care opreau în toate cele 11 stații de pe traseu, făceau cam 90 de minute.

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate mai bine de un deceniu, fiindcă nu s-au alocat fonduri și proiectul nu a fost considerat unul important. Podul se află între stațiile Vidra și Grădiștea, la aproximativ 20 km de București.

Lipsa acestui pod lungește groaznic de mult distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle, pe linii unde vitezele au scăzut mult față de anii 90.

Drumul este de 118 km și există doar trei trenuri directe pe zi, cu timpi de parcurs de peste două ore, respectiv trei ore.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro