Sari direct la conținut

Risc pentru turiștii români care au sejururi în Spania, Grecia și Cipru. Un touroperator acuzat că nu a făcut plățile: „N-au nici biletele de avion plătite, nici cazarea” / Celulă de criză la Ministerul Economiei

HotNews.ro
Aeroportul Otopeni, imagine ilustrativă. Foto :Shutterstock
Aeroportul Otopeni, imagine ilustrativă. Foto :Shutterstock

Mai multe agenții de turism din România acuză touroperatorul Cocktail Holidays că nu a făcut plățile necesare către hoteluri pentru mai multe sejururi din Spania, Grecia și Cipru și spun că vor fi nevoite acum să achite pachetele, potrivit informațiilor apărute pe un grup de turism, confirmate și de director de agenție afectat. Contactați de HotNews, reprezentanții Ministerului Economiei spun că știu situația și au convocat o celulă de criză.

În ultimele zile, reprezentanții mai multor agenții de turism s-au plâns pe grupul de Facebook „Infotripisti”, un grup dedicat celor care activează în domeniul turismului, că Cocktail Holidays nu a achitat sumele necesare pentru sejururile mai multor clienți. 

„Avem plecări mâine dimineață de la aeroportul din Brașov, pentru doi pasageri, charter Grecia, și azi am primit un mail de la Cocktail Holidays să le transmitem turiștilor să nu se prezinte la aeroport că n-au nici biletele de avion plătite și nici cazarea. Este pentru prima dată când avem o astfel de situație cu ei. Mai avem rezervări și în viitor, dar nu știm ce se va întâmpla cu ele. Noi vom fi nevoiți să achităm acum 1.500 de euro, cât costă sejurul, pentru că nu au fost achitate serviciile turistice către furnizori”, a declarat, pentru HotNews, Bogyo Erno, administratorul Morning Star Tour.

Surse din agenții spun că touroperatorul urmează să intre în insolvență

Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului spune, într-un răspuns pentru HotNews, că analizează situația.

 „S-au făcut câteva sesizări de alte agenții. Am fost la Cocktail Holidays și i-am rugat să ne prezinte și nouă situația. Vom reveni cu un comunicat de presă în momentul în care avem mai multe informații. Cunoaștem situația, o avem în analiză, avem o celulă de criză vizavi de această situație. În acest moment nu am primit sesizări de la turiști cărora să le fie periclitată vacanța”, a declarat Dan Stoica, directorul Direcției Control Turism din cadrul Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului.

Potrivit unor surse din agenții, Cocktail Holidays a transmis unei firme partenere din Grecia că urmează să intre în insolvență.

Proprietarul companiei, Dan Goicea, care este totodată și vicepreședinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), nu a putut fi contactat pentru declarații. Alin Burcea, președintele ANAT, a declarat pentru News.ro că  „nu e cazul să facem o dramă că se întâmplă un faliment la doi ani la 2.400 de agenţii de turism. Problema nu este că are Cocktail Holidays probleme, e vorba de resurse gestionate mai mult sau mai puţin bine”.

Acesta afirmă că societatea Cocktail Holidays nu şi-a cerut încă insolvenţa, dar compania nu are bani, dar cel mai probabil o va face luni.

„Dar sunt servicii care nu sunt plătite pe anumite destinaţii sau sunt plătite parţial. Colegii, în general touroperatori, au oferit, acolo unde Cocktail Holidays avea bilete de avion cumpărate, cum e Paralela 45. Biletele pe care Cocktail Holidays le avea cumpărate de la noi sau contractate, noi le dăm gratuit celor păgubiţi prin agenţiile care au cumpărat produsul. Şi atunci, fie turistul, fie agenţia care l-a înscris, va trebui să plătească numai cazarea, să se ducă în destinaţia respectivă. Facem şi noi ce putem. Sunt conştient că nu mai pot să iau banii de la Cocktail şi atunci pe locurile pe care le avea la Paralela 45 sau la Dertour sau la alţi touroperatori de unde luaseră locurile, noi dăm gratuit aceste locuri pentru turişti, atât putem să facem”, a explicat Burcea.

Câți oameni sunt afectați

Președintele ANAT a prezentat situația turiștilor: „Turiştii din Cipru, nu au fost plătite serviciile, turiştii au fost puşi să-l mai plătească o dată. Şi în Tenerife. Despre astea ştim. Şi în Rodos, dar acolo au fost anunţaţi să nu plece”, spune  acesta.

El precizează că nu ştie exact câţi turişti au fost afectaţi în total, dar probabil mai este vorba şi de alţi turişti care au achiziționat pachete de vacanță pentru perioada următoare.

„Erau vreo 40 şi ceva de persoane pe Cipru, erau vreo 30 pe Tenerife şi pe Rodos. Nu cred că sunt afectaţi mai mult de 400-500 de oameni. Din moment ce de la ei nu vorbeşte nimeni… Eu în mare cam ştiu ce se întâmplă, că am ţinut legătura cu Dan Goicea, dar normal ar fi să anunţe, să vorbească cu oamenii, cel puţin să nu mai plece. Să nu se mai urce în avion. În general, biletele de avion sunt rezolvate, dar ei trebuie să coopereze cu noi. Ceea ce trebuie să facă oamenii care au dat bani şi care nu vor avea servicii să ceară, că există o asigurare de insolvenţă şi faliment. Problema este că această asigurare de 10 ani sau de când funcţionează, nu acoperă toată suma. Niciodată nu a acoperit toată suma. Şi asta e una din lacune pe care am vrut să o rezolvăm”, a mai spus președintele ANAT.

Alegeri București 2025 - Sondaje Live | HotNews.ro

INTERVIURILE HotNews.ro