Sari direct la conținut

Masterplanul velo: pe unde vrea Nicușor Dan să facă piste de biciclete, în cât timp și cât costă

HotNews.ro
Masterplanul velo: pe unde vrea Nicușor Dan să facă piste de biciclete, în cât timp și cât costă
Foto: Shutterstock

Bucureștiul are astăzi 56 kilometri de pistă de biciclete. Primăria Capitalei intenționează să facă până în 2035 o rețea majoră de 150 km de piste pentru biciclete și o rețea secundară de 415 km, rezultă din Masterplanul velo al PMB, pus în dezbatere și analizat de HotNews.

Dintre cei 56,30 km lungime a pistelor de biciclete care există astăzi în București, un sfert sunt localizați în Sectorul 1. Această împărțire neuniformă va fi rezolvată odată cu noua dezvoltare, susține Primăria.  În 6 ani din acest moment, între orice locuință și un nod al traseului principal de biciclete nu va fi mai mult de jumătate de kilometru.

„Orice locuitor al orașului va fi în 2030 la maximum 500 m distanță de un traseu al rețelei principale de piste de biciclete, iar în anul 2035 la 200 m față de un traseu dedicat (prioritar) deplasării cu bicicleta”, este dezideratul prezentat în masterplanul velo. 

În Copenhaga, capitala Danemarcei, există aproximativ 388 km de piste de biciclete. Amsterdam dispune de aproximativ 515 km de piste de bicicletă. Bucureștiul va avea aproximativ  200 de km piste principale în 10 ani de acum înainte. 

Principalele propuneri din masterplanul velo  

Potrivit inițiatorilor din Primăria condusă de Nicușor Dan, Bucureștiul va beneficia de:

  • 150 km piste de biciclete în rețeaua principală (o creștere de 6 ori a lungimii pistelor optime actuale) până în 2030;
  • 415 km trasee pentru biciclete în rețeaua secundară (reprezentând piste de biciclete, benzi ciclabile, străzi prioritare pentru bicicliști, străzi de tip „shared-space”) până în 2035;
  • 90% dintre locuitori cu acces la o pistă de biciclete din rețeaua principală la maxim 500m de locuință/punctul de interes;
  • 600 de parcari de biciclete de reședință, cu peste 13.000 locuri de parcare pentru biciclete;
  • Sistem bike-sharing cu 350 de stații de închiriere automatizată, cu o flota de 7.000 biciclete electrice
  • Zero accidente cu bicicliști implicați din cauza lipsei de siguranță a infrastructurii create;
  • Creșterea cotei modale pentru deplasări velo de la 4% la 18% în 2035 și 30% până în 2050;
  • Reducerea emisiilor GES generate de transportul auto cu 5% până în 2035;
  • 75% din școlile primare din Capitală au cursuri anuale privind educația privind mobilitatea durabilă;
  • 6.000 de rastele de biciclete montate;
  • 200 de puncte de recenzare automată a fluxurilor velo;
  • 20% din spațiul urban ocupat de parcări și autovehicule să fie redistribuit pietonilor si bicicliştilor.

Noile piste vor avea următoarele caracteristici: 

  • Vor fi delimitate fizic de traficul general;
  • Marcaje vizibile și zone de protecție pentru bicicliști în intersecție;
  • Măsuri pentru  calmarea traficului (zone 30 km/h, limitatoare de viteză, șicane etc.);
  • Semaforizarea trecerilor pentru pietoni și traversările pentru bicicliști.

Pe unde vrea să facă Primăria Capitalei pistele de biciclete

Cei 150 de km de rețea principală de piste pentru biciclete sunt împărțiți în 19 trasee. 

  • Traseul Floreasca – Pipera – ZOO Baneasa

„Traseul Floreasca – Pipera – ZOO Baneasa” va face legătura între nordul municipiului și zona centrală, deservind în același timp Platforma Pipera. Are o lungime estimativă de 16,23 km și conectează traseele existente de piste de biciclete de pe Șos. Pipera și Fabrica de Glucoză/Petricani și deservește sectoarele 1 și 2 din București. Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Tudor Arghezi, Jean Louis Calderon, Str. Polonă, Calea Floreasca, Șos. Pipera, Bd. Dimitrie Pompeiu, Str. Gara Herăstrău, Nicolae Caramfil, Str. Grigore Gafencu, Str. Elena Văcărescu, Șos. București-Ploiești, Bd. Dr. Liviu Librescu, Aleea Privighetorilor. Valoarea investiției este de 5,22 milioane euro. 

Perioada estimativă de realizare:

  • 2025 – 2026 – pentru segmentul Tudor Arghezi-Jean Louis Calderon-Str. Polonă-Calea Floreasca până la intersecția cu Str. Fabrica de Glucoză;
  • 2026 – 2027 – pentru segmentul Dimitrie Pompeiu și segmentul N.Caramfil – Elena Văcărescu – Șos. București-Ploiești până la intersecția cu Bd. Aerogării;
  • 2026 – 2028 – pentru segmentul Bd. Dr. Liviu Librescu – Aleea Privighetorilor;
  • 2027 – 2029 – pentru segmentul Șos. București-Ploiești între Bd. Aerogării și Bd. Dr. Liviu Librescu și Calea Floreasca, între Șos. Pipera și Str. Fabrica de Glucoză, Str. Gara Herăstrău și Șos. Pipera, segmentul metrou Aurel Vlaicu – Pod Pipera
  • Traseul Dimitrie Cantemir – Obregia

Traseul „Dimitrie Cantemir – Obregia” va face legătura între zona centrală și partea de sud a municipiului, conectând în același timp și Parcul Tineretului.

Are o lungime estimativă de 6,65 km și nu conectează trasee de piste existente. Deservește sectorul 4 din București. 

Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Bulevardul Alexandru Obregia, Strada Sergent Nițu Vasile, Șoseaua Olteniței, Calea Piscului, Intrarea Urcușului și Bulevardul Dimitrie Cantemir.

Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete este 4 milioane de euro; 

Perioada estimativă de realizare:

  • 2025 – 2028 – pentru segmentul Bulevardul Dimitrie Cantemir – Parcul Tineretului – Intrarea Urcușului – Calea Piscului;
  • 2028 – 2029 – pentru segmentul Șoseaua Olteniței – Strada Sergent Nițu Vasile – Bulevardul Alexandru Obregia.
  • Traseul Bucureștii Noi

Va face legătura între nord-vestul municipiului și Piața Victoriei, conectând în același timp și Parcul Herăstrău.

Are o lungime estimativă de 8,91 km și conectează traseele de piste existente de pe Șoseaua Pavel D. Kiseleff, Bulevardul Aviatorilor și Piața Victoriei (care continuă în Calea Victoriei). Deservește sectorul 1 din București.

Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Bulevardul Bucureștii Noi, Strada Jiului, Bulevardul Poligrafiei, Șoseaua București-Ploiești, Bulevardul Mareșal Constantin Prezan și Șoseaua Pavel D. Kiseleff. 

Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 3,77 milioane de euro. 

Perioada estimativă de realizare:

  • 2025 – 2026 – pentru segmentul Șoseaua Pavel D. Kiseleff – Bulevardul Mareșal Constantin Prezan;
  • 2026 – 2027 – pentru segmentul Bulevardul Poligrafiei – Strada Jiului;
  • 2027 – 2028 – pentru segmentul Bucureștii Noi și Șoseaua București-Ploiești.
  • Traseul Victoriei – Giurgiului

Va face legătura între centrul municipiului și Șoseaua Giurgiului, deservind în același timp și Parcul Carol.

Are o lungime estimativă de 3,97 km și conectează traseele de piste existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Șoseaua Giurgiului. Deservește sectorul 4 și 5 din București.

Traseul propus este localizat pe următoarele străzi: Strada Apolodor, Piața Constituției, Bulevardul Libertății, Piața Regina Maria, Strada Mitropolitul Nifon, Strada Doctor Constantin Istrati, Strada Cuțitul de Argint, Calea Șerban Vodă, Piața Eroii Revoluției și Șoseaua Giurgiului.

Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 3,76 milioane  euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2025 – 2026 – pentru segmentul Strada Apolodor – Piața Constituției – Bulevardul Libertății – Piața Regina Maria – Strada Mitropolitul Nifon (până la Piața Libertății);
  • 2027 – 2028 – pentru segmentul Strada Doctor Constantin Istrati – Strada Cuțitul de Argint;
  • 2028 – 2029 – pentru segmentul Calea Șerban Vodă – Șoseaua Giurgiului.
  • Traseul Colentina – Carol I

Va face legătura între centrul municipiului și zona de nord-est a acestuia. Traseul are o lungime estimativă de 6,11 km și se conectează cu traseul de piste existente de pe Strada Petricani. Deservește Sectorul 2 și (parțial) 3. 

Traseul propus este pe următoarele străzi: B-dul Corneliu Coposu, Str. Mântuleasa, Calea Moșilor, Șos. Colentina și Str. Doamna Ghica. Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 2,75 milioane euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2024 – 2025 – pentru segmentul Șoseaua Colentina;
  • 2025 – 2026 – pentru segmentul Strada Doamna Ghica și segmentul Calea Moșilor -Strada Mântuleasa – Bulevardul Corneliu Coposu.
  • Traseul  13 Septembrie – Ghencea

Va face legătura între centrul municipiului și zona de vest a acestuia.

Are o lungime estimativă de 7,46 km și se conectează cu traseul de piste existente de pe Calea Victoriei, Splaiul Independenței și Prelungirea Ghencea. Deservește sectorul 5 și 6 din București.

Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Bulevardul Națiunile Unite, Strada Izvor, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Ghencea și Prelungirea Ghencea.  Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 3,36 milioane euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2024 – 2025 – pentru segmentul Bulevardul Ghencea (segmentul între Prelungirea Ghencea și Strada Constantin Titel Petrescu);
  • 2025 – 2026 – pentru segmentul Bulevardul Națiunile Unite – Strada Izvor, până la intersecție cu Calea 13 Septembrie;
  • 2026 – 2027 – pentru segmentul Calea 13 Septembrie între Strada Izvor și Strada Progresului;
  • 2027 – 2028 – pentru segmentul Calea 13 Septembrie între Strada Progresului și Bulevardul Ghencea, Bulevardul Ghencea între Calea 13 Septembrie și Strada Constantin Titel Petrescu și Prelungirea Ghencea.
  • Traseul Pantelimon

Va face legătura între centrul municipiului și zona de est a acestuia. Are o lungime estimativă de 7,19 km și nu se conectează cu trasee de piste existente. Deservește sectorul 2 din București.

Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Bulevardul Carol I, Piața Pache Protopopescu, Bulevardul Ferdinand I, Strada Ritmului, Șoseaua Pantelimon, Șoseaua Gării Cățelu.

Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 3,25 milioane de euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2024 – 2025 – pentru segmentul Șoseaua Gării Cățelu – Șoseaua Pantelimon – Strada Ritmului și Bulevardul Ferdinand I între Strada Ritmului și Șoseaua Mihai Bravu;
  • 2025 – 2026 – pentru segmentul Bulevardul Ferdinand I între Șoseaua Mihai Bravu și Piața Pache Protopopescu și Bulevardul Carol I.
  • Traseul Drumul Taberei – Elisabeta

Va face legătura între centrul municipiului și zona de vest a acestuia. Are o lungime estimativă de 7,76 km și nu se conectează cu trasee de piste existente. Deservește Sectoarele 1, 5 și 6 din București. 

Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Bulevardul Regina Elisabeta, Bulevardul Mihail Kogălniceanu, Piața Operei, Strada Sfântul Elefterie, Bulevardul Eroilor, Strada Bagdasar Dumitru, Strada Răzoare, Drumul Taberei și Strada Râul Doamnei.  Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 3,52 milioane euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2024 – 2026 – pentru segmentul Strada Sfântul Elefterie – Bulevardul Eroilor – Strada Bagdasar Dumitru;
  • 2026 – 2027 – pentru segmentul Strada Răzoare – Drumul Taberei – Strada Râul Doamnei;
  • 2027 – 2028 – pentru segmentul Bulevardul Regina Elisabeta – Bulevardul Mihail Kogălniceanu
  • Traseul Liniei 

Traseul Liniei” este un traseu principal de piste de biciclete care va face legătura între vestul municipiului și zona de sud a acestuia.  Are o lungime estimativă de 14,94 km și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Parcul Liniei. Deservește Sectoarele 5 și 6 din București.

Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Strada/Parcul Liniei, Bulevardul Geniului, Șoseaua Grozăvești, Șoseaua Panduri, Bulevardul Tudor Vladimirescu, Strada Odoarei, Șoseaua Viilor, Strada Spătarul Preda, Strada Progresului.  Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 6,72 milioane euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2024 – 2025 – pentru segmentul Parcul Liniei până la Bulevardul General Paul Teodorescu;
  • 2025 – 2026 – pentru segmentul Bulevardul Geniului – Șoseaua Panduri (până la intersecție cu Strada Bagdasar Dumitru);
  • 2026 – 2027 – pentru segmentul Șoseaua Panduri – Bulevardul Tudor Vladimirescu;
  • 2027 – 2028 – pentru segmentul Strada Odoarei – Șoseaua Viilor – Strada Spătarul Preda – Strada Progresului;
  • 2028 – 2029 – pentru segmentul Strada Progresului – Șoseaua Giurgiului și Bulevardul Geniului – Șoseaua Grozăvești.
  • Traseul Semicircular

Va face legătura între Cartierul Cotroceni și Piața Muncii conectând și Piața Victoriei – Ștefan cel Mare – Obor.  Are o lungime estimativă de 8,88 km și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței, Starda Buzești, Calea Victoriei și Bulevardul Decebal. Deservește Sectoarele 1, 2, 5 și 6 din București. 

Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Bulevardul Profesor Doctor Gheorghe Marinescu, Strada Dimitrei Brândză, Strada Witting, Piața Gării de Nord, Bulevardul Gheorghe Duca, Strada Maltopol, Șoseaua Nicolae Titulescu, Piața Victoriei, Bulevardul Iancu de Hunedoara, Șoseaua Ștefan cel Mare și Șoseaua Mihai Bravu. 

Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 6,01 milioane euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2024 – 2026 – pentru segmentul Șoseaua Ștefan cel Mare (de la intersecția cu Calea Floreasca până la Șoseaua Mihai Bravu) și Șoseaua Mihai Bravu;
  • 2026 – 2027 – pentru segmentul Strada Witting – Piața Gării de Nord – Bulevardul Gheorghe Duca – Strada Maltopol;
  • 2027 – 2028 – pentru segmentul Șoseaua Ștefan cel Mare între Calea Floreasca și Calea Dorobanților și Bulevardul Profesor Doctor Gheorghe Marinescu – Strada Dimitrei Brândză;
  • 2028 – 2029 – pentru segmentul Șoseaua Nicolae Titulescu – Piața Victoriei – Bulevardul Iancu de Hunedoara și conexiunea între Strada Witting și Splaiul Independenței; 
  • Traseul Splaiul Independenței

Va face legătura între infrastructura existentă pe Splaiul Independenței și Lacul Morii. Are o lungime estimativă de 3,63 km și se conectează cu traseele de piste existente pe Splaiul  Independenței și Lacul Morii. Deservește Sectorul 6 din București.  Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Splaiul Independenței și Aleea Lacul Morii.

Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 4,39 milioane euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2024 – 2025 – pentru segmentul Aleea Lacul Morii;
  • 2025 – 2026 – pentru segmentul Splaiul Independenței între Lacul Morii și infrastructura existentă începând cu zona Grozăvești.
  • Traseul Splaiul Unirii

Va face legătura între centrul municipiului și zona de sud-est a acestuia. Are o lungime estimativă de 6,29 km și nu se conectează cu trasee de piste existente. Deservește Sectoarele 3 și 4 din București.

Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Splaiul Unirii între Piața Unirii și Pod Nicolae Grigorescu.

Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 2,83 milioane euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2024 – 2026 – pentru segmentul Spaliul Unirii între Piața Unirii și Pod Timpuri Noi;
  • 2026 – 2027 – pentru segmentul Splaiul Unirii între Pod Timpuri Noi și Pod Mihai Bravu;
  • 2027 – 2028 – pentru segmentul Splaiul Unirii între Pod Mihai Bravu și Pod Nicolae Grigorescu; 
  • Traseul Unirii – Pallady

Va face legătura între centrul municipiului și zona de est a acestuia. Are o lungime estimativă de 8,97 km și se conectează cu traseele de piste existente de pe Bulevardul Decebal și Strada Liviu Rebreanu. Deservește Sectorul 3 din București. 

Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Bulevardul Unirii, Piața Alba Iulia, Bulevardul Burebista, Strada Traian Popovici, Calea Dudești, Bulevardul Camil Ressu și Bulevardul Theodor Pallady. 

Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 4,03 milioane de  euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2024 – 2026 – pentru segmentul Bulevardul Unirii – Piața Alba Iulia – Bulevardul Burebista – Strada Traian Popovici;
  • 2026 – 2028 – pentru segmentul Calea Dudești – Bulevardul Camil Ressu – Bulevardul Theodor Pallady.
  • Traseul Iuliu Maniu

Va face legătura între zona Grozăvești și vestul municipiului. Are o lungime estimativă de 6,74 km și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Drumul Osiei. Deservește Sectorul 6 din București.

Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Șoseaua Grozăvești și Bulevardul Iuliu Maniu. Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 3,04 milioane euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2024 – 2027 – pentru segmentul Bulevardul Iuliu Maniu între Șoseaua Virtuții și Bulevardul Doina Cornea;
  • 2027 – 2028 – pentru segmentul Bulevardul Iuliu Maniu între Strada Valea Cascadelor și Șoseaua Virtuții;
  • 2028 – 2029 – pentru segmentul Bulevardul Iuliu Maniu între Drumul Osiei și Strada Valea Cascadelor, Bulevardul Iuliu Maniu între Bulevardul Doina Cornea și Bulevardul Geniului și pentru segmentul Șoseaua Grozăvești.
  • Traseul Matei Basarab – Basarabia

Va face legătura între centrul municipiului și zona de est a acestuia. Are o lungime estimativă de 6,18 km și se conectează cu traseele de piste existente de pe Bulevardul Decebal. Deservește Sectoarele 2 și 3 din București.

Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Strada Matei Basarab, Calea Călărașilor, Bulevardul Basarabia și Șoseaua Vergului. Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 2,78 milioane euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2024 – 2025 – pentru segmentul Bulevardul Basarabia – Șoseaua Vergului;
  • 2025 – 2026 – pentru segmentul Strada Matei Basarab – Calea Călărașilor.
  • Traseul Rahova – Alexandriei

Va face legătura între centrul municipiului și zona de sud-vest a acestuia. Are o lungime estimativă de 7,66 km și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Calea Victoriei. Deservește Sectoarele 4 și 5 din București.

Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Str. Apolodor, Piața Constituției, Bdul Libertății, Calea 13 Septembrie, Str. Uranus, Calea Rahovei și Șos. Alexandriei. Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 3,45 milioane de euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2025 – 2026 – pentru segmentul Strada Apolodor – Piața Constituției – Bulevardul Libertății – Calea 13 Septembrie;
  • 2026 – 2027 – pentru segmentul Strada Uranus – Calea Rahovei (între Strada Uranus și Bulevardul Tudor Vladimirescu);
  • 2027 – 2028 – pentru segmentul Calea Rahovei între Bulevardul Tudor Vladimirescu și Șoseaua Alexandriei;
  • 2028 – 2029 – pentru segmentul Șoseaua Alexandriei.
  • Traseul Inelul Median Nord

Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Strada Știrbei Vodă, Strada C. A. Rosetti, Strada Maria Rosetti, Strada Popa Petre, Strada Zece Mese, Piața Foișorul de Foc, Strada Traian, Strada Mihăileanu Ștefan, Strada Doctor Burghelea, Strada Prof. Dr. Mihail Georgescu, Strada Traian.

Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 2,26 milioane de euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2024 – 2026 – pentru întregul segment al magistralei.
  • Traseul Inelul Median Sud

Va face legătura între Strada Berzei – Parcul Izvor și Calea Călărași. Are o lungime estimativă de 7,50 km și se conectează cu traseele de piste existente de pe Splaiul Independenței și Strada Berzei. Deservește Sectoarele 1, 4 și 5 din București.

Traseul propus este alcătuit din următoarele străzi: Strada Berzei, Strada Vasile Pârvan, Strada Bogdan Petriceicu Hașdeu, Strada Izvor, Calea 13 Septembrie, Bulevardul Libertății, Piața Regina Maria, Strada Mitropolitul Nifon, Piața Libertății, Strada General Candiano Popescu, Strada Lânăriei, Bulevardul Gheorghe Șincai, Bulevardul Nerva Traian și Strada Traian.

Valoarea estimativă pentru realizarea pistei de biciclete: 3,38 milioane euro.

Perioada estimativă de realizare:

  • 2024 – 2026 – pentru segmentul Strada Bogdan Petriceicu Hașdeu – Strada Izvor – Calea 13 Septembrie;
  • 2024 – 2026 – pentru segmentul Strada Bogdan Petriceicu Hașdeu – Strada Izvor – Calea 13 Septembrie – Bulevardul Libertății – Piața Regina Maria – Strada Mitropolitul Nifon- Piața Libertății – Strada General Candiano Popescu – Strada Lânăriei – Bulevardul Gheorghe Șincai;
  • 2026 – 2027 – pentru segmentul Bulevardul Nerva Traian;
  • 2027 – 2028 – pentru segmentul Strada Traian;
  • 2028 – 2029 – pentru segmentul Strada Berzei – Strada Vasile Pârvan.

Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru realizarea masterplanului velo la finalul anului 2022 firmei F.I.P. Consulting SRL. Valoarea contractului este de 530.000 lei.

Masterplanul velo a fost pus în dezbatere publică de municipalitate pe 9 august, iar cei interesați pot trimite sugestii până pe data de 20 august la adresa de e-mail velo@pmb.ro.

Câți km de piste pentru biciclete are acum Bucureștiul

În prezent, rețeaua de piste de bicicletă din București  însumează aproximativ 56,30 km lungime, 24% dintre aceștia fiind localizați în Sectorul 1. 

„Trebuie menționat faptul că mai mult de jumătate din infrastructura velo existentă nu asigură condițiile minime necesare de funcționare, pentru această categorie fiind propuse soluții de remediere. Astfel, din cauza lipsei unei infrastructuri sigure, atractive, coezive, confortabile și directe, cota modală a acestui mod de deplasare este de doar 4%, conform chestionarului realizat cu populația”, se arată în document. 

Infrastructura velo existentă este amplasată ori pe suprafața carosabilă, independent față de zona aferentă circualției auto (Calea Victoriei, Splaiul Independenței etc.) sau pe suprafața pietonală intrând de cele mai multe ori în conflict cu utilizatorii acesteia, potrivit documentului. 

Principarele artere cu infrastructură velo pe suprafața pietonală care denotă o astfel de disfuncție sunt : Șos. Ștefan cel Mare, Bd. Aviatorilor, Calea 13 Septembrie, Bd. Drumul Taberei, Bd. Timișoara, Șos. Olteniei etc.

Conform Brigăzii Rutiere din București, traseele care prevăd pistele pentru biciclete în Municipiul București și sunt corespunzătoare din punct de vedere al funcționalității /semnalizării rutiere sunt următoarele: Calea Victoriei (ambele sensuri), Splaiul Independenței (pe tronsonul cuprins între Calea Victoriei și Pod Basarab – ambele sensuri), Bd. Aviatorilor (ambele sensuri), Bd. Mareșal Constantin Prezan (ambele sensuri), Șos. Pipera (pe tronsonul cuprins între Str. Nicolae G. Caramfil și Str. Aviației), Str. Fabria e Glucoză (ambele sensuri), Câmpia Libertății (pe tronsonul Str. Baba Novac – Bd. Liviu Rebreanu), Str. Baba Novac – Str. C-tin Brâncuși (pe tronsonul Str. Câmpia Libertății – accesul parcului Al. I Cuza), Str. Radu Beller – între Piața Dorobanți și Str. Av. Popa Marin, Calea Floreasca – între Str. George Călinescu și Șos. Ștefan cel Mare, Drumul Osiei (între acces Militari Shopping Center și Bd. Iuliu Maniu), se mai arată în document. 

INTERVIURILE HotNews.ro