Sari direct la conținut

Ministerul Mediului, după petrolierele ruseşti avariate în Marea Neagră: Nu există riscul ca o poluare semnificativă să pună în pericol apele teritoriale româneşti

HotNews.ro
Ministerul Mediului, după petrolierele ruseşti avariate în Marea Neagră: Nu există riscul ca o poluare semnificativă să pună în pericol apele teritoriale româneşti
Foto cu caracter ilustrativ. Credit line: Antonio Sempere / ContactoPhoto / Profimedia

Nu există riscul ca o poluare semnificativă cu petrol să ajungă în partea de vest a Mării Negre şi să pună în pericol apele teritoriale româneşti, în urma accidentului produs duminică în Marea Neagră, când două petroliere ruseşti au suferit avarii grave în timpul unei furtuni puternice, în Strâmtoarea Kerci, și s-au produs scurgeri de petrol, a anunţat luni seara Ministerul Mediului.

Ministrul mediului, Mircea Fechet, a convocat, luni după-amiaza, o întâlnire de lucru având ca subiect accidentul din Marea Neagră, produs în urma unei furtuni puternice, pe culoarul Kerci, spre Marea Azov.

Ministrul Mircea Fechet a precizat că au existat consultări cu specialiştii din Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, INHGA, Poliţia Română, Paza de Coastă, Apele Române şi Institutul Naţional de Cercetare – Dezvoltare Marină „Grigore Antipa” cu privire la posibilitatea ca unda de poluare să ajungă în apele teritoriale româneşti ale Mării Negre.

„Sunt în contact, încă de la primele ore ale dimineţii, cu ministrul Mediului şi Apei din Bulgaria, Petar Dimitrov, şi cu Svitlana Grynchuk, ministrul Protecţiei Mediului şi Resurselor Naturale al Ucrainei. Din informaţiile pe care le avem până în acest moment, nu există riscul ca o poluare semnificativă cu petrol să ajungă în partea de vest a Mării Negre şi să pună în pericol apele teritoriale româneşti”, a explicat ministrul Mediului, într-o postare pe pagina de Facebook a instituţiei.

Potrivit acestuia, având în vedere că accidentul a avut loc pe culoarul Kerci, spre Marea Azov, specialiştii consideră că pe această zonă nordică a Mării Negre de legătură cu Marea Azov, curenţii au direcţia principală în sens invers acelor de ceasornic, aşa că deplasarea este întârziată, posibilitatea de a ajunge în zona litoralului românesc fiind infimă.

„Specialiştii de la ABADL monitorizează prin cele 9 staţii hidrometrice de coastă şi cele 7 profiluri hidrologice de larg, de 3 ori pe zi, direcţia şi viteza curenţilor marini”, a precizat Mircea Fechet.

INTERVIURILE HotNews.ro