Ministerul Turismului condus de Elena Udrea si particularul care a inregistrat domeniile carpathian garden pe internet se incurca in declaratii si achizitii. Cine minte?
Dupa ancheta HotNews.ro, ministerul Turismului a inregistrat rapid noul slogan al brandului de tara pe Internet. Reprezentantii ministerului sustin ca au contractat firma CROSSBYTE SOLUTIONS SRL pentru a inregistra domeniile de net inainte de lansarea brandului pentru a evita birocratia. In schimb, Cristian Gherghe, actionarul unic al CROSSBYTE SOLUTIONS SRL, a declarat joi dimineata pentru HotNews.ro ca nu are nici un contract cu ministerul si nici o altfel de intelegere pentru inregistrarea domeniilor de Internet. Citeste in text si cum a reusit ministerul sa inregistreze in nume propriu domenii pe Internet.
- Ministerul Turismului: Domeniile au fost achizitionate la solicitarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, pentru a fi folosite exclusiv de minister
- Cristian Gherghe: Nu am avut nici un contract, nu am lucrat cu ministerul. Am vazut doar stirea undeva pe Internet si am inregistrat domeniul. Mi s-a parut o oportunitate de bussines
- Vezi in articol cum a inregistrat ministerul turismului, dupa o ancheta HotNews.ro, domenii pe internet
La cateva ore dupa ce HotNews.ro a publicat articolul„Un particular a inregistrat domeniul carpathian garden cu o saptamana inainte sa fie lansat”, ministerul a emis un comunicat in care sustine ca a apelat la firme specializate pentru rezervarea domeniilor de Internet. „Domeniile au fost achizitionate la solicitarea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, pentru a fi folosite exclusiv de minister”, se mai arata in comunicat. Vezi aici comunicatul
Directorul de comunicare, Loredana Tifiniuc, sustine ca Ministerul Turismului a apelat la Crossbyte Solutions SRL pentru a inregistra domeniile de Internet pentru a evita birocratia. „Stiti si dumneavoastra cum sunt procedurile, mai birocratice, in institutiile publice. Pot sa va spun ca am fost membru in comisia de receptionare a acestui brand si, da, era normal sa avem niste domenii ale ministerului pe care sa ne promovam brandul”, a declarat Loredana Tifiniuc.
Declaratiile ministerului sunt in directa contradictie cu declaratiile facute de actionarul unic al CROSSBYTE SOLUTIONS SRL, Cristian Gherghe. HotNews.ro l-a contactat in cursul diminetii de joi 29 iulie pentru a explica cum a inregistrat domenii continand sintagma carpathian garden cu opt zile inainte ca informatia despre sloganul brandului de tara sa devina public. Domeniile carpathiangarden.ro si carpathiangarden.com apar inregistrate cu data de 21 iulie.
Intrebat daca are vreun contract cu Ministerul Turismului, daca lucreaza cu ministerul sau daca a fost implicat in crearea brandului de tara in vreun fel acesta a declarat urmatoarele:„Nu am avut nici un contract, nu am lucrat cu ministerul. Am vazut doar stirea undeva pe Internet si am inregistrat domeniul. Mi s-a parut o oportunitate de bussines„, a declarat Cristian Gherghe.
Fata de aceste declaratii directorul de comunicare al ministerului, Loredana Tifiniuc, a declarat urmatoarele: „Este punctul de vedere al firmei. Sa explice firma cum nu are nici o legatura”. Am intrebat reprezentantul ministerului cand s-a incheiat contractul cu CROSSBYTE SOLUTIONS SRL si care este valoarea lui. Reprezentantul ministerului ne-a raspuns ca „aceste informatii pot fi obtinute pe baza unei cereri pe legea 544”.
Cum a incercat Ministerul Turismului sa dreaga busuiocul pe net
Reprezentantii ministerului au incercat sa isi repare greseala dupa ce HotNews.ro a publicat ancheta in care aratam ca au uitat sa inregistreze domeniile. Spre exemplu: joi 29 iulie, la ora 10:40, la datele de inregistrare ale domeniului carpathiangarden.ro era mentionata doar compania CROSSBYTE SOLUTIONS SRL si Cristian Gherghe. La cateva ore dupa ancheta HotNews.ro, in dreptul detinatorului domeniului era trecuta CROSSBYTE SOLUTIONS SRL si adaugata Loredana Tifiniuc, directorul de comunicare al ministerului. Altfel spus, ministerul a devenit detinatorul domeniului carpathiangardan.ro si carpathiangarden.com abia dupa ancheta publicata de HotNews.ro, in care aratam ca domeniile au fost inregistrate de un particular, care sustinea ca a gasit sloganul explore carpathian mountain pe net.
Drept dovada, va prezentam capturile foto cu orele la care au fost facute. Vezi mai jos capturile sau descarca-le aici si aici .
HotNews.ro a aratat in articolul precedent, publicat la ora 13:52, ca explorethecarpathiangarden pe .com, .net, .eu sau .org sunt libere. La scurt timp, ministerul a rezervat aceste domenii. Drept dovada ca domeniile erau libere am realizat o captura foto care demonstreaza ca aceste domenii nu era achizitionate care poate fi descarcata aici . Vedeti mai jos capturile foto care probeaza ca explorethecarpathiangarden pe .com, .net, .eu sau .org erau libere joi dimineata.
Explore the Car Path Ian Garden 1 Merged
Potrivit eurodns.com, domeniul EXPLORETHECARPATHIANGARDEN.ORG a fost achizitionat la ora 12:30 de catre Cristian Gherghe, adica la scurt timp dupa de reporterii HotNews.ro l-au contactat telefonic.
Domeniul explorethecarpathiangarden.eu a fost insa inregistrat joi, 29 iulie, la ora 15:47 de catre Loredana Tifiniuc directorul de comunicare al ministerului, in nume propriu. Captura foto aici . Ceea ce dovedeste ca ministerul a putut inregistra domenii in cateva minute chiar si fara ajutorul companiei CROSSBYTE SOLUTIONS SRL. Prin urmare, nu e clar de ce ministerul n-a inregistrat din capul locului aceste domenii pe cont propriu, fara sa mai apeleze la firme. La fel s-a intamplat si cu explorethecarpathiangarden pe domeniile .com si .net. Pe de alta parte, directorul de comunicare sustine ca ministerul a inregistrat domeniile prin intermediul companiei CROSSBYTE SOLUTIONS SRL.
- Publicatia Kamikazeonline.ro a publicat joi, in editia online, un articol in care arata cum una din firmele care au realizat brand-ul turistic, actionara la CSOP, institut de sondare considerat a fi apropiat de PDL: „Taylor Nelson Sofres, una dintre companiile care au cistigat licitatia pentru realizarea brand-ului turistic al Romaniei, este actionara la Centrul pentru Studierea Opiniei si Pietii SRL (CSOP). Potrivit Registrului Comertului, TNS detine 32% din actiunile CSOP. Pentru cei dintre voi care n-au mers la vot in ultimii ani si au schimbat canalul de fiecare data cind se vorbea despre alegeri, CSOP este casa de sondaje a PDL. De exemplu, la ultimele alegeri prezidentiale, CSOP a muncit zi si noapte pentru PDL„, scrie kamikazeonline.ro