Ministrul Educatiei: Evaluarile de la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a ne conecteaza la sistemele de educatie europene, nu renuntam la ele
„Evaluarile de la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a – nu intentionam sa renuntam la ele, pentru ca tocmai aceste lucruri ne conecteaza la sistemele de educatie europene”, a anuntat astazi ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu. Este vorba despre evaluarile care nu sunt trecute in catalog, dar care le permit parintilor sa isi dea seama nu doar care este nivelul copiilor, ci si nivelul propriilor profesori. Evaluarile au fost sustinute prima data la nivel national in 2014, rezultatele au fost calificate ca „socante” de Mircea Miclea, iar rezultatele de la testarile din 2015 nu au fost publicate nici pana astazi.
Sorin Cimpeanu, ministrul Educatiei, a anuntat astazi, 13 octombrie 2015, ca nu va renunta la evaluarile de la finalul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a.
„Evaluarile de la clasele a II-a, a IV-a si a VI-a – nu intentionam sa renuntam la ele, pentru ca tocmai aceste lucruri ne conecteaza la sistemele de educatie europene, la sistemele de educatie din tarile OECD cu care ne comparam, ma refer la acele 65 de tari. Testarile PISA se bazeaza si pe aceste testari intermediare. Ele sunt utile, dar trebuie sa reflecte cat mai corect pregatirea elevilor testati fie ca vorbim de clasa a II-a, a IV-a, a VI-a”, a declarat Sorin Cimpeanu, citat de Agerpres.
Testarile au fost introduse prin legea educatiei nr. 1/2011, insa nu au fost aplicate la clasa la nivel national pana in 2014. Pana la implementarea acestor evaluari, parintii nu stiau care este nivelul real al copilului lor in fata unor subiecte facute de Ministerul Educatiei, decat odata cu primul examen: cel de la finalul clasei a VIII-a.
Rezultatele individuale obtinute de elevi la evaluarile de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a nu se fac publice, NU se trec in catalog si se comunica de catre invatator sau diriginte fiecarui copil si parinte in parte. Acolo unde identifica probleme de invatare sau lacune, profesorii sunt obligati sa realizeze un plan individual de invatare, pentru a ridica nivelul elevului.
Mircea Miclea, fost ministru al Educatiei, a explicat anul trecut pentru HotNews.ro ca, „pe baza acestor date, Ministerul Educatiei poate fundamenta o salarizare diferentiata a cadrelor didactice”. „Daca se aplica periodic, aceste evaluari permit compararea unei scoli nu numai cu media nationala, ci si cu ea insasi. Se poate vedea ce a facut un invatator cu elevii sai din clasa a II-a pana in clasa a IV-a: a redus din deficientele de invatare sau nu. Se poate vedea ce a facut o scoala cu elevii ei din clasa a IV-a pana in clasa a VI-a: le-a sporit performantele sau nu”, a precizat Miclea.
Ministerul Educatiei a publicat rezultatele brute ale primei evaluari la nivel national la un an dupa ce elevii au sustinut testarile. Citeste aici o analiza a rezultatelor din 2014
Evaluarile pe care le vor sustine elevii anul acesta sunt cu atat mai importante, cu cat la ele vor participa primii elevi de clasa a II-a care au inceput scoala cu Clasa Pregatitoare si care, apoi, au facut clasele I si a II-a dupa noile curriculumuri. In plus, Ministerul Educatiei poate vedea care este diferenta de nivel intre elevii de clasele a II-a care au facut clasa pregatitoare si cei care au intrat direct in clasa I, beneficiind de exceptia acceptata si astazi de Minister.
Elevii de clasa a II-a sunt evaluati la Limba romana (scris si citit) si la Matematica, la clasa a IV-a continua evaluarea la Limba romana (competentele de intelegere a textului scris) si la Matematica, iar in clasa a VI-a se face o evaluare transdisciplinara la Limba si comunicare (testare la Limba si literatura romana + Limba moderna) si la Matematica si Stiinte ale naturii (testare la Matematica + Fizica + Biologie).
Citeste si: