Sari direct la conținut

Ministrul Transporturilor promite o mică modernizare la Gara de Nord înainte de Euro 2020 și una ”de amploare” mai încolo

HotNews.ro
In Gara de Nord, Foto: Hotnews
In Gara de Nord, Foto: Hotnews

​Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, vineri, în timpul unei vizite în judeţul Arad, că lucrări de modernizare a Gării de Nord din Bucureşti vor fi executate înainte de începerea Campionatului European de Fotbal de anul viitor, iar ulterior obiectivul va fi supus unor lucrări mai ample, scrie Agerpres. Despre planuri mari de modernizare pentru Gara de Nord se vorbește de peste un deceniu, iar cele mai radicale proiecte se referă la mutarea gării, dar nu sunt chiar fezabile fiindcă ar costa peste un miliard de euro.

„Gara de Nord intră în reabilitare, sunt sume alocate, mai ales că în cursul anului viitor va fi şi Campionatul European de Fotbal Euro 2020”, a spus ministrul, care nu a putut preciza când vor începe lucrările şi nici valoarea acestora, afirmând că trebuie să verifice în ce stadiu este caietul de sarcini pentru lansarea licitaţiei.

„Modernizarea va fi una de amploare, dar cu siguranţă în prima parte vom face o modernizare care să se finalizeze până la începerea campionatului. Acolo trebuie regândit totul, un concept nou”, a mai declarat Răzvan Cuc, care a apreciat că şantierul primei etape de modernizări va fi finalizat până la începerea campionatului.

Ministrul a verificat vineri stadiul lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată Curtici – Simeria, acuzând constructorul că nu îşi plăteşte la timp subcontractorii români „nedeclaraţi”, astfel că s-ar putea lua „măsuri drastice”.

Ministrul Transporturilor s-a întâlnit cu reprezentanţi ai asocierii de constructori care execută lucrările, aceştia din urmă susţinând că sunt în grafic şi că au mobilizat în şantiere peste 400 de oameni.

Ministrul a spus că nu contestă mobilizarea bună şi calitatea lucrărilor, însă este nemulţumit că subcontractorii români nu sunt plătiţi la timp.

„Am început inspecţia pe loturile 2A şi 2B din coridorul IV, de la kilometrul 614. Constructorul este mobilizat, lucrează (…) calitatea lucrărilor e bună, se lucrează cu materiale bune şi cu forţă de muncă destul de mare pe aceste sectoare, aşa cum este normal, dar ei au o foarte mare problemă, şi anume plata subcontractorilor români”, a spus Răzvan Cuc.

El a afirmat că a fost contactat de firme care nu şi-au încasat banii pentru lucrări, în condiţiile în care câştigătorul licitaţiei „a luat, în 2017, avansul de peste 100 de milioane de euro de la CFR”.

„O să am întâlnire şi cu subcontractorii nedeclaraţi, pentru că se lucrează şi cu subcontractori nedeclaraţi, şi să văd şi eu care sunt motivele întârzierilor la plată a acestor facturi. Firmele care m-au contactat sunt disperate efectiv, fiindcă intră în incapacitate de plată. Deci cât timp lucrează şi au facturi de trei – patru milioane neplătite de mai bine de 3 – 4 luni în condiţiile în care şi-au luat avansul, atunci vom avea o problemă”, a declarat Cuc.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro