Sari direct la conținut

Modificări importante în sistemul e-Factura pentru 2025: Ce trebuie să știi

Modificări importante în sistemul e-Factura pentru 2025: Ce trebuie să știi
Know HOW din Stup

La Stup găsești tot ce ai nevoie dacă vrei să începi sau să crești o afacere: o comunitate de peste 29.000 de membri, evenimente gratuite unde poți învăța despre schimbări fiscal, digital marketing, vânzări și multe altele și peste 20 de parteneri cu servicii la preț preferential pentru comunitatea Stup. Astăzi povestim cu echipa FGO, partenerul Stup care furnizează un soft de facturare prin care poți rezolva tot ce ține de facturare online, gestiunea stocurilor și contabilitate. Dacă vrei să afli mai multe despre Stup, intră aici.

Anul 2025 aduce o serie de schimbări în ceea ce privește utilizarea sistemului e-Factura, extinzând aria de aplicare și simplificând anumite proceduri. Începând cu 1 ianuarie 2025, companiile vor trebui să fie pregătite să respecte noile reglementări pentru a rămâne conforme. În acest articol detaliem modificările esențiale și explicăm cum platforma FGO îți asigură conformitatea fără efort din partea ta.

Principalele schimbări în sistemul e-Factura de la 1 ianuarie 2025

  1. Extinderea raportării la facturile emise către persoane fizice (B2C)

Începând cu 1 ianuarie 2025, toate facturile emise către persoane fizice vor trebui transmise prin sistemul e-Factura. Această schimbare marchează o extindere semnificativă față de reglementările actuale, care se aplicau în principal tranzacțiilor B2B sau celor cu risc fiscal ridicat.

De reținut: identificarea persoanelor fizice prin codul numeric personal (CNP) este opțională, ceea ce înseamnă că firmele nu sunt obligate să trimită acest tip de informații către ANAF.

De la 1 ianuarie, FGO va trimite automat în SPV și facturile emise către PF pentru utilizatorii care au activat trimiterea automată, la fel cum se trimit în prezent facturile B2B. Datele personale sunt în siguranță: FGO nu transmite CNP-ul, ci completează automat un număr format din 13 zerouri, conform ANAF.

  1. Utilizarea e-Factura doar pentru operațiunile cu locul livrării/prestării în România din punct de vedere al TVA

e-Factura va fi obligatorie doar pentru tranzacțiile care au locul livrării sau prestării în România din perspectiva TVA. Această prevedere clarifică aria de aplicare a sistemului e-Factura, excluzând tranzacțiile care nu sunt supuse TVA în România.

  1. Obligativitatea e-Factura pentru facturile simplificate

Un alt aspect important este că facturile simplificate vor trebui și ele raportate obligatoriu prin e-Factura. Unele companii apelau la procedura de emitere de facturi tip simplificat, pentru sumele care erau mai mici de 100Eur echivalent, evitând astfel raportarea în SPV; din păcate, în această categorie se aflau și foarte mulți transportatori de servicii de tip Taxi/Uber/Bolt.

  1. Excepția pentru titularii voucherelor de vacanță

Titularii voucherelor de vacanță nu vor fi obligați să utilizeze sistemul e-Factura, având în vedere că facturile emise în relația B2C vor fi raportate obligatoriu. 

Cum te ajută soluția FGO să rămâi conform cu noile reglementări?

Prin integrarea e-Factura în FGO, procesul este automatizat, astfel încât nu va trebui să faci ajustări manuale. FGO se ocupă de tot pentru tine, asigurând conformitatea cu noile cerințe legale. De la 1 ianuarie 2025, beneficiezi de automatizare completă pentru toate tipurile de facturi și pentru orice tip de beneficiar.

Funcționalități cheie oferite de FGO:

  • Trimiterea automată în SPV: De la 1 ianuarie 2025, FGO va extinde trimiterea automată a facturilor către SPV și pentru facturile emise către persoane fizice (B2C). Acest lucru elimină necesitatea intervenției manuale și reduce riscul de erori.
  • Date personale în siguranță: Având în vedere că identificarea prin CNP este opțională, FGO gestionează facturile fără a transmite această informație în e-Factura, oferind un nivel suplimentar de protecție a datelor personale. Automat, FGO înlocuiește CNP-ul cu un cod generic acceptat de ANAF, asigurând conformitatea legală și securitatea datelor.
  • Soluții integrate pentru arhivare și acces la documente: Toate facturile transmise prin FGO sunt arhivate și pot fi salvate în Microsoft OneDrive sau Google Drive, pentru a fi accesate rapid oricând ai nevoie.

***

BT Stup este un loc pentru toți antreprenorii, creat cu scopul de a-i conecta pe aceștia cu furnizori de servicii și produse pentru înființarea, gestionarea sau managementul unei afaceri. La Stup se desfășoară inclusiv evenimente pentru antreprenori și viitori antreprenori, organizate atât de BT, cât și de partenerii acestei inițiative. BT Stup este dedicat tuturor antreprenorilor, indiferent de banca la care sunt clienți.

Acest articol face parte dintr-o intiativa Banca Transilvania, care își dorește să sprijine antreprenorii și să le ofere toate informațiile necesare atunci când se află la început de drum. Dacă dorești să începi o afacere, BT este lângă tine cu resurse, informații și know-how. Pentru ca ție să îți fie mai ușor. 

Articol susținut de Banca Transilvania