Sari direct la conținut

Muntenegrul, o destinatie turistica favorita

Southeast European Times

Revista americana Travel & Leisure a desemnat Muntenegrul drept unul din punctele fierbinti pentru turisti in acest an. Campania lansata de Podgorica pentru atragerea turistilor ar putea da roade in aceasta vara.

Numarul calatoriilor in Europa a crescut treptat in ultimii ani, iar aceasta tendinta va continua probabil si in acest an. Dupa ce a fost desemnat destinatie favorita pentru turism, Muntenegru se pregateste pentru un aflux de turisti in aceasta vara.

Revista americana Travel & Leisure a desemnat Muntenegrul drept una din destinatiile fierbinti ale acestui an, declarand ca „plajele virgine cu nisip alb si satele medievale parca prinse in capsula timpului il plaseaza printre cele mai interesante destinatii turistice”.

Desi calatoriile la Los Angeles, Orlando, New York si Las Vegas continua sa fie populare, un articol publicat pe CNN.com declara ca principalele trei destinatii turistice pentru 2006 sunt Colorado, China si Croatia – dar acestea se confrunta cu o competitie dura din partea Muntenegrului, Minneapolisului si Mongoliei.

Articolul din Travel & Leisure afirma ca Muntenegrul este una din destinatiile fierbinti ale anului. Pe locurile urmatoare se afla Minneapolis, Mongolia, Gabon, Eleuthera si Bahamas.

Revista declara ca, in timp ce lumea a descoperit Croatia, Muntenegrul continua sa fie in mare masura „un secret bine pastrat”. Lucrurile nu au fost intotdeauna asa. „Tara a atras in trecut staruri de la Hollywood precum Sophia Loren si Richard Burton pe coasta sa adriatica de 183 de mile.

Cu toate acestea, Cortina de Fier si conflictele care au urmat scindarii Iugoslaviei au tinut la distanta multi vizitatori”, afirma revista.

Tur-operatorul canadian Butterfield & Robinson, care prezinta drept un tel al sau crearea unor calatorii unice pentru persoanele active care doresc sa vada lumea intr-un mod diferit, a adaugat recent Muntenegrul la o calatorie cu yachtul de la Atena la Dubrovnik, asa-numita Calatorie pe Trei Mari.

Regiunea viticola a tarii atrage de asemenea o mare atentie, caberneturile sale fiind incluse pe listele de vinuri ale marilor restaurante. Specialitati locale precum midiile proaspete, homarii prajiti si legumele organice atrag de asemenea atentia.

Reputatia internationala tot mai mare a Muntenegrului drept destinatie populara nu este o surpriza pentru angajatii din ministerul turismului, care considera ca acest lucru este rezultatul direct al unei promotii ample, al prezentei lor la targul international de turism TOP din Deauville, Franta, in septembrie 2005, alaturi de vizitele jurnalistilor japonezi si francezi in Muntenegru si campania promotionala intensiva de pe CNN si EuroNews.

Ministerul intentioneaza sa isi continue campania, lansata anul trecut pentru a pozitiona Muntenegrul ca destinatie turistica si pentru a sustine dezvoltarea durabila rapida. Campania promotionala „Explorati Frumusetea Salbatica” a inceput in luna iulie a anului trecut si va continua pana la sfarsitul acestui an.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro