În culisele unei rețete de mega-succes: ce-i atrage pe români la cultura pop coreeană, senzația globală devenită mină de aur
În ultimii ani, cultura Coreei de Sud s-a răspândit pe întreg globul și a creat un adevărat fenomen din muzica și serialele lor – K-pop și K-dramas fac acum concurență serioasă industriilor culturale americane și europene.
Unul din cele mai de succes exporturi ale Seulului, dar, în același timp, unealtă eficientă de soft power (abilitatea unei țări de a-i influența pe ceilalți fără a recurge la vreo metodă coercitivă –n.r.) și modă globală, cultura coreeană are succes și profit inclusiv în România, de ani buni deja. Cererea și, implicit, potențialul ei de monetizare sunt în continuare în creștere, în ton cu restul lumii.
În București, de pildă, avem restaurante cu specific coreean și magazine de unde poți cumpăra tot felul de ingrediente, produse de machiaj, dar și literatură coreeană tradusă în română. De asemenea, la o privire în datele Spotify, vedem că K-pop-ul este ascultat de un număr semnificativ de utilizatori români. Ca să luăm cel mai recent exemplu, solo-ul lui Jungkook, membru al celebrei formații BTS, lansat în iulie, are deja aproape un milion și jumătate de ascultări la noi.