”Nicolae Ciucă a fost singurul lider de partid, care era și candidat, care a protestat și i-a luat apărarea lui Călin Georgescu, după ce BEC a dispus retragerea propagandei electorale online”
Jurnalistul Liviu Avram, de la Adevărul, a reamintit un episod, după ce siteul de investigații Snoop a dezvăluit că din banii PNL s-a plătit o mare campanie pe Tik Tok, campanie despre care un document CSAT spune că a fost făcută pentru Călin Georgescu.
O campanie cu peste 130 de influenceri a fost derulată în luna noiembrie, înainte de turul 1 al prezidențialor, pe Tik Tok. Mai mulți influenceri din modă, auto, divertisment și alte domenii (angajați prin intermediul platformei FameUp) descriau, într-un video, un candidat ideal la prezidențiale, nenumindu-l. Dar unii dintre influenceri au postat numele ”Călin Georgescu” la comentarii.
Presa și online-ul au sesizat campania politică nemarcată
Imediat după apariția campaniei pe Tik Tok, Gândul a remarcat pe 12 noiembrie, că e publicitate politică nemarcată. Gândul spunea că se pregătește o mare lovitură, din partea unui candidat-surpriză, care vrea să țâșnească dintr-un loc fără șanse spre marele pot.
Mai mulți influenceri, precum Silviu Faiăr, au făcut public că această campanie ”Echilibru și Verticalitate” îl promovează mascat pe Călin Georgescu.
Gândul a publicat și banii plătiți de o firmă, Kensington, către Fame Up: 500.000 de lei. Gândul a remarcat că Kensington lucrează pentru PNL. Dar nimeni nu știa cine a comandat campania.
Ciucă protestează când BEC oprește campaniile lui Georgescu
Pe 20 decembrie, BEC a decis retragerea campaniei online a lui Călin Georgescu, pentru că nu exista mandatar financiar, adică nu raporta cheltuieli, și un singur președinte de partid, și candidat, a criticat decizia BEC: liberalul Nicolae Ciucă, potrivit G4Media.
Episodul a fost amintit de jurnalistul Liviu Avram, după ce siteul Snoop a dezvăluit vineri seara că această campanie ”Echilibru și Verticalitate”, ca și alte două haștaguri, printre care #prezidentiale2024, au fost finanțate de către PNL.
ANAF a descoperit că finanțarea campaniei a venit prin firma Kensington, având drept client PNL. Iar Kensington a angajat prestația influencerilor prin intermediul platformei Fame Up.
”Cheltuieli zero, da?”
Liviu Avram, ziarist la Adevărul reamintește episodul când președintele PNL Nicolae Ciucă a protestat în favoarea lui Călin Georgescu: ”S-au activat o cohortă de lătrăi să ia apărarea PNL față de dezvăluirea Snoop. E dreptul lor, dar ar fi mai bine să explice cum de Nicolae Ciucă a fost singurul lider de partid, care era și candidat, care a protestat și i-a luat apărarea lui Călin Georgescu, după ce BEC a dispus, absolut legal, retragerea propagandei electorale online a lui CG, pe motiv că nu e menționat codul mandatarului financiar. (Cheltuieli zero, da?) Se întâmpla pe 21 noiembrie, cu trei zile înainte de turul 1”.
Ciucă a spus că BEC l-a blocat pe Georgescu pentru că ”îi pune capac campaniei singurului candidat suveranist care-l amienința direct pe Simion”
”PSD îl mai ajută o dată pe Simion, de data asta prin BEC. Etapa de la BEC a planului Hrebenciuc: după ce PSD a scos-o din cursă pe Diana Șoșoacă pentru a-i face culoar lui Simion cu mâna CCR, astăzi, cu mâna BEC, PSD îi pune capac campaniei singurului candidat suveranist care-l amenința direct pe Simion, Călin Georgescu. Toate materialele pe care candidatul le-a difuzat online în campania electorală trebuie eliminate iar acest lucru va servi doar lui Simion”, a declarat Ciucă pe 21 noiembrie, într-un comunicat.
Ce a spus CSAT despre campanie
Campania finanțată de către PNL, cu toate cele trei haștaguri ale sale # #prezidentiale2024, #echilibrusiverticalitate și #unliderpotrivitpentrumine este cea despre care un document secretizat de CSAT, întocmit de serviciul secret al MAI, afirmă că l-a susținut pe Călin Georgescu.
Această campanie a pretins că este de ”creștere a nivelului de conștientizare cu privire la importanța participării la vot”, dar, în realitate, susține documentul CSAT, a fost una de promovare a lui Călin Georgescu. Printre alte argumente din document: influencerii au fost instruiți să evite elementele de detecție de conținut care nu respectă politicile TikTok (care nu acceptă publicitate politicp), iar cererea de servicii a fost postată nu de firma care a plătit și a făcut campania, ci de o entitate cu nume fals.
După dezvăluirile Snoop, firma angajată de PNL a recunoscut că a lucrat pe TikTok pentru clientul PNL cu FameUp și influenceri, dar a susținut în continuare că această campanie în discuție nu e campanie politică, ci doar una dintre ”campaniile de conștientizare derulate pentru PNL”. Mai spune că i s-a schimbat titlul din ”Echilibru și seriozitate” în ”Echilibru și verticalitate”.
„Dacă campania a fost clonată sau deturnată în favoarea unui candidat sau altul, cerem organelor abilitate să ia măsurile legale care se impun”, a spus Kensington.