Sari direct la conținut

Nicușor Dan anunță "cel mai mare proiect" pentru Capitală care va fi finanțat prin Planul pentru Reziliență

HotNews.ro
trenul metropolitan in Bucuresti, Foto: Facebook Nicusor Dan
trenul metropolitan in Bucuresti, Foto: Facebook Nicusor Dan

Trenul metropolitan va fi „cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei”, care va fi finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, susține primarul general Nicușor Dan. Valoarea totală a proiectelor pentru trenul metropolitan este de circa 530 de milioane de euro.

Nicușor Dan spune că pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR a propus finanțarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată și unul dedicat achiziției de trenuri.

Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparații capitale ale șinelor, reabilitarea stațiilor existente și construirea de noi stații, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privința mijloacelor de transport se are în vedere achiziția a 50 de trenuri electrice, afirmă primarul Capitalei.

Potrivit lui Nicușor Dan, în final vor fi 8 tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei:

  • Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest (primul tronson),
  • Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul (al doilea tronson),
  • Gara de Vest – Stația Vasile Milea (al treilea tronson),
  • Gara de Nord – Chitila – Scroviștea (al patrulea tronson),
  • Gara Obor – Brănești – Islaz (al cincilea tronson),
  • Gara de Nord – Chiajna – Grădinari (al șaselea tronson),
  • Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea (al șaptelea tronson)
  • Gara de Nord – Săbăreni (al optulea tronson).

Valoarea totală a acestor 9 proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar în realizarea trenului metropolitan Primăria Capitalei va colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Județean Ilfov și cu primăriile mai multor localități învecinate Capitalei.

„E o investiție de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilității în București și Ilfov, cât și asupra calității mediului”, adaugă Nicușor Dan.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro