Noi restrictii de circulatie pe podul de la Agigea, din 23 ianuarie
Circulatia va fi din nou restrictionata pe podul de la Agigea, incepand cu 23 ianuarie, traficul urmand sa fie inchis timp de trei zile pe saptamana, cate patru ore, pentru lucrarile de reabilitare, a caror valoare s-a triplat fata de proiectul initial, putandu-se ajunge la 12 milioane de euro.
Prefectul judetului Constanta, Eugen Bola, a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, ca in cursul acestei zile a avut loc o intalnire cu factorii resposabili in cazul lucrarilor la podul de la Agigea si au fost stabilite noile restrictii care vor intra in vigoare incepand cu 23 ianuarie, relateaza Mediafax.
Reprezentantul Guvernului in teritoriu a precizat ca pe pod vor putea circula autovehiculele cu greutatea pana in cinci tone, iar de la aceasta regula nu vor mai fi exceptate mijloacele de transport in comun, asa cum s-a intamplat in ultima luna.
„In decembrie v-am anuntat ca va fi ridicata restrictia de greutate de la 3,5 la 5 tone, a fost ridicata, traficul de persoane nu a fost restrictionat, dar din 23 ianuarie incepe o noua faza a lucrarilor de punere in siguranta a podului si in aceasta situatie factorii responsabili ne-au anuntat ca se mentine restrictia de tonaj pana la 5 tone, dar din 23 ianaurie nu mai circula decat autovehiculele de transport pana in 5 tone, autobuzele nu mai pot circula”, a declarat Eugen Bola.
Cristian Andrei, director general adjunct in CNADNR, prezent la conferinta de presa, a precizat ca aceste restrictii vor fi mentinute pana la inceputul sezonului estival, apoi in timpul verii vor putea circula toate categoriile de autovehicule, iar din toamna incepe ultima etapa a lucrarilor, care se va incheia la sfarsitul anului.
„Perioada va fi din 23 ianuarie pana la inceputul sezonului estival, respectiv 15 iunie. Vor fi restrictii care se vor desfasura martea, joia si sambata in intervalul orar 9.00-13.00 si in fiecare luni noapte spre marti, incepand de la ora 23.00 pana la 4.00 dimineata, pentru efectuarea unor calibrari topografice ale podului. Deci, vor fi inchideri totale ca si pana acum, dar va fi un program care se va repeta ciclic, practic va fi foarte usor pentru utilizatori ca sa invete cum se desfasoara traficul pe pod”, a mentionat Cristian Andrei.
De asemenea, Mihai Basulescu, director al Directiei proiecte din fonduri externe rambursabile din CNADNR, a precizat ca a crescut valoarea lucrarilor de trei ori, fiind posibil sa se ajunga la 12 milioane de euro, pentru ca in proiectul initial nu trebuiau inlocuite si hobanele.
„Cand s-au pornit lucrarile de executie, era gandita doar reabilitarea tablierului si a caii pe pod. Cand au inceput lucrarile au aparut degradari la nivelul hobanelor, care ne-au facut sa luam decizia sa schimba hobanele pentru a nu avea probleme ulterior. Din aceasta cauza a intervenit aceasta pauza in lucrarile la tablier pentru schimbarea hobanelor, deci practic din 15 iunie vom avea tot sistemul de hobane nou. Initial proiectul trebuia sa coste 4 milioane de euro, dar cu aceasta etapa de schimbare a hobanelor posibil sa ajungem 12 milioane euro, incluzand si finalizarea lucrarilor la tablier”, a spus Mihai Basulescu.
Incepand cu 1 octombrie 2013, vehiculele cu masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone nu au mai avut voie sa traverseze podul de la Agigea din cauza lucrarilor de reabilitare la podul respectiv, iar pentru a ajunge in Portul Constanta au folosit mai multe rute ocolitoare.
De asemenea, de la jumatatea lunii octombrie podul de la Agigea a fost inchis total timp de doua ore sau de patru ore cate trei zile pe saptamana pentru inlocuirea unor fascicule la hobanele podului.
Incepand cu 23 decembrie, restrictiile de circulatie pe podul de la Agigea au fost impuse doar autovehiculelor cu masa mai mare de 5 tone. De asemenea, de la acea data pe pod au avut acces si autovehiculele de transport in comun mai mari de 5 tone, iar tot in aceasta perioada nu au mai existat inchideri temporare ale circulatiei pe pod, lucrarile fiind oprite.
Compania Bilfinger Berger Baugesellschaft a castigat licitatia pentru reabilitarea podului de la Agigea. Valoarea contractului era de 3,8 milioane de euro, fara TVA. Podul de la Agigea are o lungime de 266 de metri si o latime de 20,90 metri.