Noua motive pentru care nu va suporta colegii de serviciu
Oriunde ati lucra exista persoane cu care va simpatizati si persoane pe care nu le suportati de cand le vedeti. Daca ati schimbat insa mai multe slujbe si nu ati reusit sa va imprieteniti cu nimeni, inseamna ca aveti o problema. Editorii de la careerbuilder.com au publicat un top al motivelor pentru care cineva isi poate enerva colegii. Daca va recunoasteti intr-unul din aceste scenarii, aveti grija! Este vremea sa incercati sa va schimbati. Viata fara prieteni este trista.
1. “Cerul nu este chiar albastru. Este cian”.Sunteti genul de persoana care aveti tot timpul ceva de comentat. Ca sa va fie bine la serviciu ar trebui fie sa lasati la o parte atitudinea de “stie tot”, fie sa va orientati spre o cariera in care sa lucrati mai mult cu calculatoarele decat cu oamenii. Mai exista si posibilitatea sa lucrati pe cont propriu sau sa va deschideti propria firma, unde angajatii nu vor mai avea de ales si va vor accepta asa cum sunteti.
2. Cand va cauta cineva, nu sunteti niciodata de gasit, pentru ca ati plecat sa fumati o tigara. Incercati sa mai rariti pauzele de tigara, daca nu vreti sa va alegeti cu o reclamatie din partea colegilor.
3. Veniti tarziu la serviciu, uitati sa va mai intoarceti din pauza de masa si nu apucati bine sa va suflecati manecile si sa va apucati de treaba ca s-a si facut ora 2. Apoi vreti sa va asigurati ca toata lumea observa ca munciti, pana la ora 5, cand sunteti primul care isi strange calabalacul si se grabeste sa plece. Nu impresionati pe nimeni. Ba din contra, nu faceti decat sa-i enervati pe colegi, care muncesc dublu fata de dumneavoastra.
4. Nimeni nu va intrece cand vine vorba sa furnizati tuturor informatii despre toti colegii de birou. Daca vreti ca acestia sa nu va urasca si mai tare, invatati sa tineti un secret.
5. Nu va simtiti bine daca nu sunteti de alta parere cand un coleg incepe sa discute despre ceva. Ei bine, abtineti-va! Nu exista nimic mai neplacut pentru colegi decat sa stie ca sunteti gata sa-i contraziceti indiferent ce ar spune.
6. Nu va mai plictisiti colegii cu povesti despre copilul dumneavoastra. De cele mai multe ori nu-i intereseaza. Va asculta doar din politete. Doar familia si prietenii apropiati au rabdare si curiozitatea sa afle astfel ce silabe noi mai rosteste pustiul dumneavoastra sau cate scutece consuma pe zi. Este minumat ca sunteti mandri de odrasla dumneavoastra, dar incercati sa mai gasiti si alte subiecte de conversatie.
7. Obisnuiti sa lasati dezordine pe unde treceti, firimituri pe masuta unde luati masa, mancare veche in frigider sau in cuptorul cu microunde. Asta ii enerveaza la culme pe cei cu care lucrati. Nu este nimeni obligat sa stranga dupa dumneavoastra.
8. Obisnuiti sa fiti prezent peste tot pe unde merge si seful, sa radeti la glumele lui chiar daca nu sunt amuzante sau sa-i pomeniti numele in toate conversatiile. Incercati sa va controlati. Nu zice nimeni sa nu incercati sa va puneti bine cu seful, insa faceti-o intr-un mod mai subtil.
9. Vorbiti tare la telefon si obisnuiti sa va plimbati dintr-o parte in alta a biroului fara sa tineti seama ca unii dintre colegi lucreaza la proiecte importante si incearca sa se concentreze. Dati volumul mai incet si nu o sa se mai uite nimeni urat la dumneavoastra.