Noul coronavirus: Majoritatea primăriilor din București închid sau limitează relațiile cu publicul / Daniel Florea, primarul Sectorului 5, dă ceasuri cu buton de panică și fluturași cu poza sa
Pentru a limita răspândirea noului coronavirus, Primăria Capitalei și Primăria Sectorului 1 și-au suspendat activitatea cu publicul, iar Sectoarele 2 și 3 o restricționează. Administrația locală dezinfectează locurile de joacă și spațiile publice și pune dispozitive cu dezinfectant. Primarul Sectorului 5, Daniel Florea, nu a ratat ocazia de a-și face campanie electorală și distribuie 40.000 de kit-uri de igienă copiilor, truse care conțin și un fluturaș cu poza sa. Instituția va mai distribui și ceasuri cu buton de panică bătrânilor singuri.
Primăria Capitalei
Primăria Capitalei a suspendat de miercuri activitatea direcției de Relații cu Publicul timp de o săptămâna. Cetățenii se pot adresa instituției, în scris, sau prin e-mail la adresa relatiipublice@pmb.ro, iar pentru orice informație sau sesizare, aceștia au la dispoziție telverde 0800.800.868. Accesul vizitatorilor va fi limitat adică va fi permis doar în caz de urgență”, a anunțat Primăria Capitalei.
De asemenea, activitatea direcțiilor din Primărie se va desfășura cu jumătate din personal, prin alternare, o săptămâna cu o săptămâna, în funcție de necesități și în funcție de specificul activității.
De miercuri Biroul de Evidența Populației a fost închis după ce o angajată a anunțat că a fost în excursie în Israel cu pacientul de 60 de ani, fost ofiţer, angajat la DSP Sector 4.
”Am închis biroul de evidenţă a populaţiei începând din această dimineaţă, pentu că o colegă de la acest birou a anunţat abia azi dimineaţă faptul că s-a aflat în excursie în Israel cu pacientul de 60 de ani, fost ofiţer, angajat la DSP Sector 4. Şi pentru că a informat doar astăzi conducerea, am luat măsurile care s-au dispus la nivel naţional, şi anume: toate cele 70 de persoane angajate la Biroul de Evidenţă a Populaţiei au intrat de azi dimineaţă în izolare la domiciliu. Li se vor face testele necesare şi procedăm deja la dezinfecţia tuturor birourilor, holurilor, toaletelor, intrărilor. Pentru urgenţele pe care le vor avea cetăţenii, pentru că vor fi şi astfel de situaţii, am luat legătura cu directorul de la biroul de Evidenţă a populaţiei. Va lucra de acasă, va avea computer, aparat foto, ştampilă, registre, documente, tot ceea ce este necesar, pentru a elibera documentele care sunt urgenţe. Deci nu se închide activitatea, dar se lucrează de la domiciliu, pentru protecţia, atât a cetăţenilor, cât şi a angajaţilor de la biroul de Evidenţă a Populaţiei”, a declarat Firea miercuri.
Primăria Sector 1
Începând cu data de 12.03.2020 și până la data de 27.03.2020, inclusiv, cu posibilitatea prelungirii, se suspendă activitatea cu publicul din cadrul Primăriei Sectorului 1. Activitatea de relații cu publicul pentru persoanele fizice și juridice se va desfășura numai prin telefon, prin corespondență poștală sau electronică. Astfel persoanele interesate pot depune cereri/reclamații/sesizări/petiții pe adresa de e-mail registratura@primarias1.ro; prin poștă la adresa Bulevardul Banu Manta nr.9, sau folosind rubrica specială de sesizări disponibilă pe site-ul www.primariasector1.ro, accesând următorul link: http://www.primariasector1.ro/sesizari-petitii-reclamatii.html. Pentru mai multe amănunte, cetățenii Sectorului 1 pot suna la numărul de telefon al Serviciului Registratură, Relații cu Publicul 021/319.10.13/int. 147 sau 210;
Începând cu data de 12.03.2020 și până la data de 27.03.2020, inclusiv, cu posibilitatea prelungirii, se suspendă audiențele din cadrul Primăriei Sectorului 1, convențiile de practică încheiate cu instituțiile de învățământ, desfășurarea tuturor comisiilor/ comisiilor tehnice sau orice alte activități care implică interacțiunea cu persoane din exteriorul Primăriei Sectorului 1.
Primăria Sector 2
Instituția a anunțat următoarele măsuri:
- Sistarea desfășurării audiențelor până la finalul lunii martie 2020;
- Transmiterea către cetățeni a recomandării de a utiliza comunicarea preponderent electronică a petițiilor (email: infopublice@ps2.ro sau telefonul 021 209.6000) și de a evita, pe cât posibil, deplasarea la Centrul de Relații cu Publicul;
- Păstrarea unei distanțe de minim 1 m în dialogul cu funcționarii publici pentru serviciile pentru care este imperios necesară prezența la sediul autorității publice;
- Funcționarii care asigură serviciile de relații cu publicul și ordinea la nivel instituțional (Poliția Locala) vor avea grijă ca în holul de așteptare să nu fie mai mult de cinci persoane în același timp, precum și ca în dreptul fiecărui ghișeu să nu se afle mai mult de două persoane în așteptare;
- Dezinfecția frecventă (la fiecare oră) a mânerelor ușilor de acces în Centrul de Relații cu Publicul și a suprafețelor birourilor amplasate în incinta centrului;
- Funcționarii care asigură serviciile de relații cu publicul (Serviciul Registratură, Relații cu Publicul, decese, căsătorii) vor fi dotați cu mănuși de unică folosință și măști de protecție;
- Reducerea programului cu publicul la cel mult două zile/săptămână;
- Nebulizarea uscată săptămânal în clădire și zilnic la Centrul de Relații cu Publicul;
- Intensificarea comunicării prin intermediul telefonului/faxului și transmiterea documentelor electronic de către personalul din cadrul Primăriei Sectorului 2;
- Suspendarea temporară a programului de relații cu publicul pentru structurile din cadrul instituției unde există această posibilitate (Direcția Urbanism, Cadastru și Gestionare Teritoriu, Direcția Servicii Publice şi altele);
- Organizarea programului la nivel de instituției în 3 intervale orare cu începere de la orele 07.30; 08.30; 09.30.
Primăria Sector 3
Din data de 11 martie, accesul publicului în sediul Primăriei Sectorului 3 este permis doar în zona de Registratură. De exemplu, în sediul Primăriei Sectorului 3 din Calea Dudești nr. 191 va fi permis accesul doar în zona Biroului de Relații cu Publicul. La fiecare birou de lucru cu publicul va fi permis accesul unei singure persoane, celelalte urmând să aștepte într-o zonă special amenajată.
De asemenea, se va permite accesul în instituție într-un număr limitat de persoane și la cele trei sedii ale Direcției Generale de Taxe și Impozite Locale Sector 3 situate în str. Sf. Vineri nr. 32, str. Câmpia Libertății nr. 36 și str. Lucrețiu Pătrășcanu nr. 3-5.
La Primăria Sectorului 3 se pot depune și obține ONLINE pe site-ul www.primarie3.ro următoarele documente:
- Depunerea de cereri și documentație online pentru solicitarea unui loc de parcare;
- Obținerea de Certificate de Urbanism online;
- Depunerea de sesizări online și urmărirea traseului lor interdepartamental și al statusului în timp real;
- Aplicația intitulată „I love S3”, ce poate fi descărcată pe orice tip de telefon mobil și care permite o vizualizare a hărții sesizărilor primite de la cetățeni, precum și statusul lor de rezolvare;
- Programarea căsătoriilor online pentru cetățenii cu domiciliu în Sectorul 3 – permite rezervarea fermă a unui interval de timp la o dată anume chiar și cu câteva luni înainte de momentul ceremoniei;
- Programarea online pentru transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă;
- Eliberarea online de autorizații, acorduri și avize de funcționare comercială;
- Eliberarea online a certificatelor de atestare fiscală;
- Înscrierea exclusiv online în creșele din Sectorul 3;
Locurile de joacă, clădirile administrative din subordinea PS3, școlile, grădinițele și creșele sunt dezinfectate.
Sectorul 4
Primăria Sectorului 4 a oferit sprijin logistic Spitalului Clinic de Urgență pentru copii „Maria Sklodowska Curie” și Spitalului Clinic de Urgență „Sfântul Ioan”, în vederea restricționării accesului vizitatorilor în incinta unităților spitalicești, a anunțat instituția într-un comunicat de presă.
Totodată, Primăria Sectorului 4 aduce la cunoștința publicului faptul că va veni în sprijinul persoanelor în nevoie, aflate în izolare la domiciliu sau în carantină, punându-le la dispoziție, gratuit, alimente, apă, medicamente și orice alte bunuri necesare traiului și igienei corporale în perioada izolării.
Prin urmare, persoanele aflate în izolare la domiciliu sau în carantină pot solicita sprijinul autorității locale sunând la 021.9441 – numărul unic de urgență la nivelul Sectorului 4, disponibil 24 de ore din 24.
Sectorul 4 al Municipiului București își reafirmă angajamentul de a pune la dispoziția autorităților, la cererea acestora, atât personal medical din rețeaua DGASPC Sector 4 cât și sprijin pentru completarea rezervelor de alimente și de medicamente, dacă acest lucru este cerut de autorități.
Primăria Sector 5
Primarul Sectorului 5, Daniel Florea, a anunțat miercuri că va distribui copiilor de la creșe/grădinițe și școli 40.000 de kituri de igienă primară care conțin săpunuri, serveţele antibacteriene, dezinfectanţi, alimente neperisabile. Kit-urile conțin și un fluturaș cu poza primarului în care beneficiarii sunt învățați să se spele pe mâini.
În zonele defavorizate, vom crea aceste 8 puncte de unde se vor distribui alte produse de igienă: săpunuri, șervetele antibacteriene, dezinfectant.
Fiecare bătrân din sector care locuiește singur va primi un ceas cu un buton de panică, pentru a primi ajutor în caz de nevoie. În plus, s-a decis dezinfectarea tuturor școlilor și grădinițelor din Sectorul 5, dar și curățenie totală în cartierele în care de obicei se adună mult gunoi.
Primăria Sector 6
Instituția a dispus următoarele măsuri:
- Toate spațiile din instituțiile publice din sector care au program de lucru cu publicul, inclusiv Primăria Sectorului 6 și serviciile din subordinea Consiliului Local Sector 6, vor fi dezinfectate prin nebulizare, în fiecare seară, după orele de program;
- Marii retaileri, hypermarketurile, mall-urile din Sectorul 6 vor proceda la dezinfecția tuturor spațiilor comerciale. La fiecare intrare în magazine, vor fi montate dispensere cu soluții dezinfectante;
- Suspendarea tuturor evenimentelor (culturale, sportive, artistice etc.) organizate sau coordonate de Primăria Sectorului 6, până la data de 31 martie 2020;
- Mobilierul din toate piețele, locurile de joacă din sector, aflate în aer liber, locurile de odihnă și grădinile de cartier vor fi dezinfectate o dată pe săptămână;
- Cooptarea în cadrul Comitetului Local pentru Situații de Urgență Sector 6 a câte unui reprezentant al marilor rețele comerciale care au puncte de lucru în sector;
- Implementarea acestor măsuri în teritoriu va fi verificată de Poliția Locală Sector 6.
- s-au pus dispozitive cu dezinfectant în piețe, pasaje, dar și la cele nouă puncte de prim ajutor de pe raza sectorului.