Sari direct la conținut

Nume de cod „Amelia”: Amazon dezvoltă în secret un dispozitiv cu care șoferii săi să economisească secunde la fiecare livrare

HotNews.ro
Nume de cod „Amelia”: Amazon dezvoltă în secret un dispozitiv cu care șoferii săi să economisească secunde la fiecare livrare
Șofer Amazon așteptând să-i fie încărcată mașina cu colete de livrat. Foto: JUSTIN SULLIVAN / Getty images / Profimedia

Amazon dezvoltă ochelari inteligenți pentru curierii săi, pentru a-i ghida spre clădirile de destinație, în jurul și în interiorul acestora, în încercarea de a ușura ultima parte a livrării către casa unui client, au declarat pentru Reuters cinci persoane familiarizate cu subiectul.

Dacă vor avea succes, ochelarii vor oferi șoferilor instrucțiuni pas cu pas pe un mic ecran pe ruta lor și la fiecare oprire, potrivit surselor Reuters, care au vorbit sub rezerva anonimatului, deoarece proiectul nu este public.

Scopul: Secunde economisite la fiecare livrare

Acest gen de indicații va salva secunde prețioase la fiecare livrare, oferind indicații de a merge la stânga sau la dreapta, la ieșirea din lifturi sau de ocolire a obstacolelor precum porți sau câini agresivi.

Când e vorba de milioane de pachete livrate zilnic, secundele se adună.

Ochelarii ar scuti, de asemenea, șoferii de utilizarea dispozitivelor GPS de mână, permițându-le să transporte mai multe pachete.

Acest proiect subliniază eforturile vânzătorului online de a reduce costurile de livrare per pachet și de a susține marjele de profit, în condițiile în care are parte de o concurență tot mai mare din partea Walmart, care și-a intensificat eforturile de comerț electronic și a redus prețurile.

Sursele Reuters au precizat că proiectul ochelarilor pentru livratori ar putea fi abandonat de Amazon sau amânat pe termen nedeterminat dacă aceștia nu funcționează așa cum se dorește sau din motive financiare sau de altă natură. Sursele au spus că ar putea dura ani de zile pentru a fi perfecționați.

„Inovăm continuu pentru a crea o experiență de livrare și mai sigură și mai bună pentru șoferi”, a declarat un purtător de cuvânt al Amazon, când a fost întrebat despre ochelarii pentru livratori. „În rest, nu comentăm despre foaia noastră de parcurs a produselor”.

Amazon se concentrează pe „ultima sută de metri”

Amazon a lucrat ani de zile pentru a avea propria rețea de livrare, inclusiv propria sa companie aeriană, camioane pentru distanțe lungi și mari depozite la marginea orașelor. În acest fel, speră să accelereze livrările și să reducă cheltuielile prin reducerea dependenței sale de curierii UPS și FedEx.

Costurile de expediere ale Amazon au crescut cu 8% în al treilea trimestru, ajungând la 23,5 miliarde de dolari.

„Ultima milă” pentru livrări este costisitoare și complicată deoarece necesită navigarea prin cartiere, trimiterea mai multor curieri și consum mai mare de combustibili. Conform unor estimări, jumătate din costul călătoriei unui produs până la ușa unui client vine din ultima milă.

Acum, Amazon și-a concentrat atenția asupra ultimei „sute de metri”.

În octombrie, a prezentat un scaner pe care îl va instala pe plafoanele camionetelor de livrări pentru a direcționa șoferii către pachetele pentru fiecare oprire, prin aprinderea unei raze verzi asupra acestora, economisind timpul pe care aceștia îl petreceau citind etichetele.

Nume de cod „Amelia”

Ochelarii pentru livratori aflați în curs de dezvoltare se bazează pe ochelarii inteligenți Echo Frames de la Amazon, pe care este și Alexa, asistentul virtual al Amazon.

Cunoscuți sub numele de cod intern Amelia, ochelarii pentru livrări vor avea ca element principal un mic ecran pe una dintre lentile și ar putea face fotografii ale pachetelor livrate ca dovadă pentru clienți, au spus sursele agenției de presă.

Dar tehnologia este încă în curs de dezvoltare, iar Amazon se chinuie să dezvolte o baterie care să poată ține o tură completă de opt ore și să fie suficient de ușoară pentru a fi purtată toată ziua, au adăugat acestea.

De asemenea, colectarea datelor complete despre fiecare casă, trotuar, stradă, bordură și alee ar putea dura ani de zile, au spus aceștia.

Livratorii Amazon merg la peste 100 de clienți pe tură, potrivit Amazon. Cu o eficiență sporită, Amazon ar putea cere șoferilor să transporte mai multe pachete și să viziteze mai multe case.

INTERVIURILE HotNews.ro