Sari direct la conținut

Opera din Bucuresti, cladire monument istoric, gazduieste pe fatada meshuri publicitare, desi Ministerul Culturii nu a dat nici un aviz

HotNews.ro
Opera cu meshuri publicitare, Foto: Hotnews
Opera cu meshuri publicitare, Foto: Hotnews

Cladirea Operei Nationale din Bucuresti (ONB), cladire monument istoric, gazduieste pe fatada sa mai multe meshuri publicitare, desi regulamentul de publicitate al Capitalei interzice reclamele pe monumente istorice fara aviz de la Ministerul Cutlurii si fara studiu de impact. Reprezentantii Operei au precizat pentru HotNews.ro ca, dupa clasarea cladirii ca monument istoric, au informat si au cerut un acord de la Minister, dar ca n-au primit inca un raspuns. In ciuda acestui fapt, institutia a decis sa pastreze meshurile publicitare pe fatada cladirii, meshuri care se amplaseaza inca din 2001. Ministerul Culturii, insa, a precizat pentru HotNews.ro ca din partea Operei nu a primit nici o informare sau cerere de aprobare a reclamelor publicitare si ca n-a eliberat nici un aviz in acest sens.

Pe fatada cladirii Operei Nationale din Bucuresti, in prezent, sunt amplasate doua meshuri publicitare, desi cladirea este monument istoric (lista monumentelor istorice – 2010), iar Regulamentul local de publicitate al Municipiului Bucuresti, respectiv Hotararea Consiliului General al municipiului Bucuresti, nr. 22/1997, interzice publicitatea pe cladirile monument istoric, fara un aviz de la Ministerul Culturii si fara un studiu de impact.

Despre reclamele tip mesh pe monumentele istorice din Capitala a scris si observatorulurban.ro: Bucurestii sub cearsaf

Opera Bucuresti: Am informat Ministerul Culturii si am cerut un acord. Nu am primit raspuns. Conducerea institutiei a decis sa pastreze reclamele pe fatada

Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Operei din Bucuresti au declarat ca pe fatada cladirii se amplaseaza bannere publicitare inca din 2001 si ca, dupa clasarea cladirii ca monument istoric, au cerut Ministerului Culturii acordul pentru astfel de publicitate, dar ca n-au primit pana acum nici un raspuns in acest sens.

Reprezentantii ONB au mai spus ca, desi incalca regulamentul local de publicitate al Capitalei si desi nu au primit vreun raspuns sau aprobare de la Ministerul Culturii, conducerea institutiei a decis sa pastreze meshurile publicitare amplasate pe fatada cladirii.

„Noi din 2001 avem reclame si afise publicitare pe Opera. Noi din 2008 nu avem nici un fond pentru publicitate, nu ne vedeti ca ne facem reclama prin oras. Avem doar fonduri pentru materiale tipografice. Reclamele de pe fatada sunt un mod prin care ne suplimentam bugetul”, a precizat pentru HotNews.ro, Cristina Barbulescu, coordonator al Serviciului Imagine Promovare si Comunicare al ONB.

„Dupa ce cladirea noastra a fost declarata monument istoric, noi am facut o cerere la Ministerul Culturii prin care am informat ministerul si am cerut un acord, practic, pentru reclamele de pe fatada, dar nu am primit inca un raspuns. Cererea la minister dateaza de ceva vreme, de peste un an. Suntem in proces sa obtinem acest acord. Am facut cererea la minister pentru ca, in cazul acesta, cladirea apartine de minister. Nu am primit un raspuns, dar conducerea Operei a decis sa pastreze reclamele pe fatada”, a mai declarat reprezentantul institutiei.

ONB: Doar companiile cu care avem un parteneriat foarte bun au publicitate pe fatada

Reclama tip mesh pe Opera Nationala

Reclama tip mesh pe Opera Nationala

Foto: Hotnews

Reprezentantii operei au mai recunoscut ca in cazul reclamelor de pe fatada nu s-a facut nici un studiu de impact, asa cum prevede regulamentul de publicitate al Capitalei din ’97.

Intrebati ce companii pot sa-si faca publicitate pe fatada Operei Nationale, reprezentantii institutiei au spus ca sunt „foarte putine companii care pot contracta spatiu publicitar pe fatada”.

„In general sunt companii cu care am avut de-a lungul timpului un parteneriat foarte bun, care ne-au sustinut mereu, si financiar, si logistic”, ne-a mai declarat reprezentantul ONB.

Ministerul Culturii: Nu am primit nici o cerere de la Opera si nu am dat nici un aviz

De cealalta parte, Ministerul Culturii, prin Biroul de Presa, a declarat pentru HotNews.ro ca la minister nu se regaseste nici o cerere venita de la ONB in vederea aprobarii amplasarii de reclame publicitare pe fatada si ca nu a eliberat nici un aviz in aceasta privinta.

„O cerere in acest sens nu se regaseste la Minister. Nu stim absolut nimic despre aceasta intentie a Operei Romane”, au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii biroului de presa al Ministerului Culturii care au mai precizat ca, spre deosebire de regulamentul Capitalei in ce priveste publicitatea, „Legea 422/2001 a Patrimoniului National nu specifica interzicerea amplasarii de reclame publicitare pe cladiri monument-istoric”.

Arhitectul-sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu: Noi n-am dat un aviz pentru asa ceva. Astfel de reclame nu se pun

Contactat de HotNews.ro, Arhitectul sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu, a declarat ca nu a dat niciun aviz in acest caz.

„Noi, Directia generala de urbanism, n-am dat un aviz pentru asa ceva. Astfel de reclame nu se pun. Noi nu am dat asa ceva”, a declarat Patrascu.

Intrebat cine trebuie sa ia masuri in acest caz, arhitecul-sef a declarat: „Masuri se iau la sesizare de catre Inspectoratul de Stat in Constructii (ISC) sau controlul de la directia noastra. Noi pana acum nu am primit nici o sesizare. Noi nu dam meshuri pe monumente. In general nu dam meshuri pe zone protejate”.

Regulamentul de publicitate al Capitalei din 1997: Aviz de la Minister si studiu de impact pentru reclamele de pe cladirile monument

Potrivit Hotararii Consiliului general al Capitalei nr. 22 din 1997, cea care este in vigoare si astazi, privind regulamentul local de publicitate al Municipiului Bucuresti, se stipuleaza in articolul 39 ca „Autorizarea firmelor si reclamelor pe cladiri monument, cu valoare arhitecturala sau ambientala, se va face numai cu avizul Ministerului Culturii”.

In timp ce articolul 28 mai stabileste ca „La amplasarea firmelor si reclamelor publicitare pe imobile monument istoric cu o valoare arhitecturala si ambientala, parcuri, zone bogat plantate este necesar intocmirea unui studiu de impact, care va fi avizat si aprobat in conditiile legii (…)”.

In sedinta CGMB din 20 ianuarie 2011, Consilierii generali ai Capitalei au adoptat Regulamentul local de publicitate pentru Municipiul Bucuresti. In noul regulament adoptat se stipula, prin articolul 4, litera f), ca „Este interzisa amplasarea reclamelor publicitare pe cladiri monument istoric.” Regulamentul adoptat atunci a fost contestat si in prezent este suspendat, ramanand in vigoare regulamentul vechi din 1997.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro